Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@07:56:31 GMT

اروپا تهدیدآمیز بودن صادرات خودرو به آمریکا را رد کرد

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۳۴۲۲۳

اروپا تهدیدآمیز بودن صادرات خودرو به آمریکا را رد کرد

تهران - ایرنا - اتحادیه اروپا روز دوشنبه ادعای تهدیدآمیز بودن صادرات خودروهای اروپایی برای امنیت آمریکا را رد کرد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس از بروکسل، «ویلبور راس» وزیر بازرگانی آمریکا به تازگی اعلام کرد که خودروها و قطعات وارداتی، امنیت ملی آمریکا را به خطر می اندازد.
در همین حال، «مارگاریتیس شیناس» سخنگوی کمیسیون اروپا گفت: اتحادیه اروپا و آمریکا، شرکای امنیتی هستند، از این رو نه محصولات آمریکایی و نه محصولات اروپایی نمی تواند تهدید امنیتی را متوجه طرف مقابل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا اتخاذ تصمیم در مورد اعمال تعرفه بر خودروهای خارجی را به 6ماه بعد موکول کرده است، اقدامی که به ژاپن و اروپا ضربه سختی وارد می کند.
ترامپ امیدوار است که با متوسل شدن به حربه تهدید در زمینه اعمال تعرفه بر خودرو، این کشورها را برای امتیازدهی در مذاکرات تجاری تحت فشار قرار دهد.
سخنگوی کمیسیون اروپا در عین حال گفت: نه آمریکا و نه اتحادیه اروپا از ورود به نبردی تجاری، ذی نفع نخواهند شد.
بسیاری از خودروسازان آمریکایی هشدار داده اند که جنگ جدید بر سر تعرفه ها، توانایی شان برای صادرات محصولات ساخت آمریکا در سطح بین المللی را تهدید می کند و این مساله، عامل به خطر افتادن شغل آنها خواهد بود.
جنگ تعرفه های ترامپ محدود به خودروها نمی شود، بلکه محصولات دیگری چون فولاد و آلومینیوم وارداتی از اروپا را نیز در بر می گیرد.
اوایل اسفند ماه سال 1396بود که ترامپ با استقبال از ورود به جنگ تجاری با اروپا و چند کشور دیگر اعلام کرد، ایالات متحده از «تجارت ناعادلانه» لطمه دیده است، بنابراین در نخستین گام تعرفه‌ های واردات فلزات را برای فولاد 25 درصد و آلومینیوم 10 درصد بالا برد.
آمریکا همچنین به تازگی تعرفه کالاهای وارداتی چین را به ارزش 200 میلیارد دلار افزایش داد که این مساله با واکنش پکن همراه بود.
اروپام**9109**شبس**1613

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد اتحاديه اروپا آمريكا صادرات خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۴۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش چشمگیر صادرات محصولات کشاورزی از آبادان

ایسنا/خوزستان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبادان از صادرات بیش از ۱۳ هزار تن انواع محصولات کشاورزی از این شهرستان خبر داد.

حسن دشتی نژاد در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: در سال جاری برای بیش از ۱۳ هزار تن محصولات کشاورزی شامل پیاز، سیب زمینی، خرما، هندوانه، بامیه، پوست نخود، کاه، حبوبات، زعفران و کدو توسط کارشناسان قرنطینه این مدیریت، پس از بازدید و بررسی محموله گواهی فیتوسنیتری صادر شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه در سال ۱۴۰۱ میزان صادرات تره‌بار ۱۰۱۳ تن بوده است، صادرات محصولات کشاورزی در سال جاری در آبادان افزایش چشمگیری داشته است.

دشتی نژاد اظهار کرد: سیب زمینی و پیاز بخش عمده حجم صادرات تره‌بار را به خود اختصاص داده است.

مدیر جهاد کشاورزی آبادان خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۲، ۲۱۴ تن پیاز و سیب زمینی از مبدا ازبکستان و روسیه از طریق بندر آبادان به کشور کویت ترانزیت شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فعالیت تجاری گمرکات خوزستان در ایام نوروز
  • ۱۰۷ درصد برنامه صادرات ۱۴۰۲ در کردستان محقق شد
  • رشد ۱۵ درصدی صادرات کردستان در سال گذشته
  • شاخص های سازمان غذاودارو برای صادرات محصولات کشاورزی
  • شرط سازمان غذاودارو برای صادرات محصولات کشاورزی
  • دفاع اروپایی مقابل تکروی آمریکایی / خطر بازگشت ترامپ؛ قاره سبز چه گزینه هایی دارد؟
  • افزایش ۲۸ درصدی صادرات به روسیه در ۱۴۰۲
  • افزایش چشمگیر صادرات محصولات کشاورزی از آبادان
  • افزایش ۵۴ درصدی صادرات به تاجیکستان/ تهاتر گاز با برق ارمنستان
  • یمن خواستار کاهش صادرات نفت به آمریکا و اروپا شد