Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-25@20:35:15 GMT

اعلام حداکثر میزان شهریه مدارس غیر انتفاعی

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۳۴۲۴۰

اعلام حداکثر میزان شهریه مدارس غیر انتفاعی

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی گفت: حداکثر شهریه در دوره ابتدایی ۹ میلیون و۴۰۰ هزار تومان، برای متوسطه اول ۱۱ میلیون و در متوسطه دوم ۱۵ میلیون تومان تعیین شده است.

به گزارش صدای ایران از فارس، مجتبی زینی‌وند رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی درحاشیه مراسم رونمایی از سامانه ثبت شکایات و تلفن گویای سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت­‌های مردمی در جمع خبرنگاران در راستای وضعیت شهریه سال آینده مدارس غیردولتی گفت: میزان شهریه مدارس غیردولتی استان‌های تهران و البرز از امروز در سامانه مشارکت‌ها قابل مشاهده است و حداکثر شهریه در مقاطع تحصیلی مختلف در دوره ابتدایی ۹ میلیون و۴۰۰، برای متوسطه اول ۱۱ میلیون و در متوسطه دوم ۱۵ میلیون تومان تعیین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


زینی‌وند افزود: افزایش شهریه مدرسه به مدرسه و منطقه به منطقه متفاوت است و متناسب با الگوهای شهریه که سرفصل های ماده ۱۶ قانون بوده، افزایش شهریه را اعلام می‌کنیم. میزان افزایش شهریه برای سال تحصیلی آینده از حدود ۶ درصد تا میزان نرخ رسمی تورم که توسط بانک مرکزی اعلام می شود، نوسان دارد و بیش از این مبلغ افزایشی وجود نخواهد داشت.


وی بیان کرد: حدود ۲۰۰ مدرسه اطلاعات خود را در سامانه شهریه وارد نکردند و سال‌های قبل این روال وجود داشت که معمولا بعد از اعلام شهریه مبلغ سقف افزایش را نیز دریافت می‌کردند، اما امسال به طور جدی وارد موضوع شدیم و بر اساس آن مدارسی که اطلاعات وارد نکردند، اجازه افزایش شهریه ندارند و باید مطابق سال گذشته شهریه دریافت کنند.


رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی افزود: با توجه به اتصال سامانه مشارکت ها و سامانه سناد مدرسه ای که اطلاعات مشخص نکرده باشد، قطعا در سامانه سناد هم اجازه ثبت نام ندارد به همین دلیل تا پایان خردادماه به این مدارس فرصت می دهیم تا اطلاعات شهریه را وارد کنند.


وی درباره تعیین نرخ شهریه سایر استان ها گفت: نرخ شهریه مدارس سایر استان‌ها به تدریج اعلام می‌شود و حداکثر تا ۱۵ خردادماه شهریه تمام مدارس اعلام خواهد شد.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: مدارس غیرانتفاعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۴۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت افزایش آگاهی والدین از هدایت تحصیلی دانش آموزان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل، محمود مشکی در همایش تخصصی مدیران مدارس متوسطه دوره اول ناحیه یک اردبیل اظهار کرد: تقویت خود آگاهی دانش آموزان در دوره اول متوسطه ضروری است و باید دانش والدین را باید نسبت به زوایای مختلف هدایت تحصیلی افزایش دهیم.
وی خاطرنشان کرد: تمامی برنامه‌ها در این دوره تحصیلی باید به سمتی حرکت کند که دانش آموزان به خودآگاهی، خودشناسی و محیط شناسی برسند.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان اردبیل با تاکید بر اینکه اگر خودشناسی در دوره اول متوسطه اتفاق بیافتد، دوره آرامش بعدی اثر بخش خواهد بود، افزود: طراحی مسیر زندگی در دو سال آخر متوسطه اول روی می‌دهد.
مشکی گفت: باید با برنامه ریزی درست علاقه دانش آموزان را پیدا کرده و زمینه بالفعل شدن استعدادهایشان را فراهم کنیم.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش اردبیل تغییر نگرش در مدیران مدارس دوره اول و دوم را یادآور شد و بیان کرد: تغییر نگرش در مدیران باید به گونه‌ای اتفاق بیافتد که نگاهشان نسبت به هدایت تحصیلی نزدیک به هم و اقداماتشان مکمل یکدیگر باشد.
مشکی گفت: هدایت تحصیلی یک فرآیند است به طوریکه پایه نهم برای دانش آموزان دوره اول متوسطه از یک سو پایان و از سوی دیگر آغاز یک انتخاب است.

دیگر خبرها

  • تفاوت چشمگیر میزان دریافتی بازنشستگان تامین اجتماعی با پرداختی سایر بازنشستگان
  • میزان افزایش حق‌الزحمه مهندسان هفته آینده اعلام می‌شود
  • تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی بوشهر نیز با سازمان نوسازی مدارس کشور
  • پیشنهاد افزایش ۴۰ درصدی تعرفه شهریه آموزشگاه‌های آزاد هنری یزد
  • انتقاد از رایگان نشدن هزینه سمپاد دهک اول تا چهارم
  • مجتمع کُک طبس با حداکثر ظرفیت تولید به فعالیت خود ادامه دهد
  • ضرورت افزایش آگاهی والدین از هدایت تحصیلی دانش آموزان
  • ‌توزیع بیش از یک میلیون مکمل آهن در مدارس دخترانه فارس
  • تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش می‌یا‌بد
  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟