Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام طاهری گفت: مهریه وسیله ای برای سرکیسه کردن برخی از مردان نباشد و قاضیان باید کسانی که به دنبال سرکیسه کردن افراد هستند را بشناسند، البته مهریه حق یک زن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام «سید محی الدین طاهری»، امروز (یکشنبه 30 اردیبهشت) در مراسم جشن گلریزان آزادسازی زندانیان غیرعمد استان فارس، گفت: خداوند نعمت های زیادی را به ما مرحمت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس هیئت امنای آستان مقدس حضرت سید علاالدین حسین (ع)، با اشاره به اینکه امکان شمارش نعمت های الهی وجود ندارد، اضافه کرد: باید قدردان الطاف الهی باشیم اما یک نعمت هست که کمتر به آن توجه می شود، آن توفیق کمک و خدمت به دیگران است.

 

وی با اشاره به اینکه این نعمت یک نعمت بزرگ است، اظهارداشت: در قرآن کریم مهمترین صفت درباره متقین و مصلین را کمک رسان به دیگران و یاری رسان محرومین می داند و حق معلوم، حقی است که مومنین برای محرومین جامعه منظور کرده اند که این ورای خمس، زکات و صدقات است.

 

دبیر اجرایی جامعه روحانیت شیراز تاکید کرد: اسلام با تکدی گری مخالف است و روی آن خط بطلان کشیده است، محرومین کسی هستند که اهل تقاضا نیستند و شئون آنان اجازه نمی دهد که دست جلوی دیگران بگیرند و این عزیزان از حق معلوم مصلین و متقین است که در اموال خود منظور کرده اند.

 

وی با اشاره به اینکه مهریه وسیله ای برای سرکیسه کردن برخی از مردان نباشد و قاضیان باید کسانی که به دنبال سرکیسه کردن افراد هستند را بشناسند، البته مهریه حق یک زن است، اضافه کرد: موردی بود هفت مرتبه ازدواج کرده بود و همه این مردان را برای مهریه زندانی کرده بود و این افراد را باید دستگاه قضایی بشناسد و به آنان برخورد شود.

 

حجت الاسلام طاهری با اشاره به اینکه افرادی که به واسطه تصادف در جز همان افرادی هستند که می توانند از حق معلوم، استفاده کنند، اضافه کرد: در قضیه سیل مردم شیراز نشان دادند که پیرو اهل بیت (ع) و مکتب این عزیزان هستند، همین هتل شیراز درب های خود را به روی مردم سیل زده باز کرد اما برخی استان ها، در یک اتفاق به دنبال دوشیدن همشهری های خود هستند، این خصلت بزرگ مردم شیراز است که به هم نوع توجه می کنند.

 

 

پایان پیام/130

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان خبرگزاری شبستان موزه مسجد روزنامه بیرجند کمیته امداد اردبیل گلپایگان زندانی مهریه زندانیان مهریه مهریه و نفقه بدهکار مهریه مهریه مهریه های سنگین جامعه روحانیت شیراز تعیین مهریه شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۴۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناسپاسی از نعمت‌های پروردگار نشانه دنائت انسان است

حجت الاسلام رضا باوقار در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: شرافت و پاکی انسان نشانه ای کامل از تقوی است و تمامی حرکات و رفتارهای بشر در حرکت به سوی تکامل نشات گرفته از پاکی روح و اتکای به نفس است.

وی خاطرنشان کرد: نشانه دنائت و پستی در یک انسان به جا نیاوردن شکر نعمت هایی است که خدا به او داده است و ضروری است در برابر تمام این نعمت های مادی و معنوی شاکر باشیم.

امام جمعه شهرستان مشگین‌شهر شرافت و پاکی انسان ها را به کفو نفس دانست و بیان کرد: مسئولیت بزرگ الهی و حتی قبول مسئولیت دنیوی ظرفیت روحی می‌خواهد و کسی که ظرفیت روحی اش پایین است به مردم، دین، قرآن و خدا… خیانت می‌کند.

حجت الاسلام باوقار تصریح کرد: روزی فقط نان و مادیات نیست بلکه یکی از روزی‌های مهم خشوع در نماز است که همان کرنش در عبادت است.

امام جمعه مشگین‌شهر آثار خشوع در رفتار انسان را یادآور شد و بیان کرد: خاشعین ظرفیت روحی پیدا می‌کنند و نمازی که عامل رستگاری است آن نمازی است که با خشوع اداء می‌شود چرا که خشوع در نماز و عبادات دیگر سبب می‌شود که انسان همیشه سبک بار و آرام باشد.

کد خبر 6063587

دیگر خبرها

  • ناسپاسی از نعمت‌های پروردگار نشانه دنائت انسان است
  • تحلیلی بر سرنوشت انسان با کتاب «منازل الآخره»
  • بهره‌مندی ۱۳ هزار نفر از اهالی روستاهای کردستان از آب سالم
  • فریب در ازدواج چیست؟ شرایط و مجازات آن
  • مبینا نعمت زاده؛ الماس تکواندوی ایران به دنبال طلا در پاریس | سهمیه‌های المپیکی
  • برگزاری جشن تولد امام حسن مجتبی (ع) در مهردشت + عکس
  • ۱۳۰۰۰ نفر در طرح جهاد آبرسانی به روستاهای کردستان از آب شرب بهره مند شدند
  • برخورداری ۳۲۹ روستای استان گلستان از نعمت آسفالت
  • سکانس‌هایی از فیلم مشت
  • خداحافظی خانه‌های چهارمحال و بختیاری با دود و بوی نفت