Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@14:24:09 GMT

شینهوا: اعتبار آمریکا بشدت لکه دار شده است

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۳۴۳۰۱

شینهوا: اعتبار آمریکا بشدت لکه دار شده است

تهران - ایرنا - خبرگزاری شینهوا روز دوشنبه در گزارشی با اشاره به سیاست خارجی رئیس جمهوری آمریکا و خروج وی از برخی تفاهمنامه های بین المللی، اعلام کرد، اعتبار آمریکا به شدت لکه دار شده است.

در این گزارش آمده است: از زمان ورود دونالد رامپ رئیس جمهوری آمریکا به کاخ سفید، روابط تجاری میان پکن و واشنگتن بشدت رو به تیرگی نهاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


روابط تجاری، آن هم در سطح بین الملل بر اساس اعتبار و روح توافقنامه ها برقرار می شود. این در حالیست که واشنگتن در یک سال گذشته در مذاکرات تجاری که با پکن داشته است، بارها از عمل به تعهدات خود طفره رفته و به حقه هایی متوسل شده و اعتبار خود را در جهان خدشه دار کرده است.
نتیجه این حقه بازی ها این است که سابقه آمریکایی ها در عمل نکردن به وعده هایشان باعث ایجاد نگرانی در سراسر جهان شده است.
حقیقت امر این است که چین نخستین قربانی اقدامات بدخواهانه و ارعاب تجاری آمریکا نیست.
ترامپ از زمان تکیه بر صندلی کاخ سفید با در پیش گرفتن حمایت از اقتصاد داخلی و رویکرد به اصل ' نخست آمریکا'، بسیاری از شرکای تجاری خود از جمله کره جنوبی، کانادا و مکزیک را واداشته که درباره توافق های تجاری پیشین به میز مذاکره بازگردند.
سیاست قلدرمابانه ترامپ و تاکید بر اجرای شعار 'نخست آمریکا' در واقع بیانگر حاکمیت 'قانون جنگل' و 'منطق اوباش' است.
دونالدترامپ رئیس جمهوری روز دوشنبه 30 اردیبهشت در گفت و گوی اختصاصی با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز، ضمن ابراز خشنودی از جنگ تجاری با چین، تاکید کرد: با وجود من، چین نمی تواند تبدیل به ابرقدرت جهان شود.
وی گفت: از این جنگ تجاری بسیار خشنودم، میلیاردها دلار به دست آوردیم و مسلما وضعیت چین به خوبی ما نیست.
ترامپ افزود: اکنون اقتصاد چین، فوق العاده نیست. اقتصاد ما فوق العاده و بی نظیر است. آنها با گذاشتن 'چوب لای چرخ' اقتصاد ما به دنبال بزرگ تر شدن از ما هستند.
وی ادعا کرد که اگر هیلاری کلینتون رئیس جمهوری می شد، تا پایان دوره ریاست جمهوری اش، اقتصاد چین بزرگ تر از اقتصاد ما بود.
وی خاطر نشان کرد، چین در صدد این است که جایگاه آمریکا را به عنوان ابرقدرت دنیا تصاحب کند آنها جاه طلب و زیرک هستند اما، با وجود من، چنین اتفاقی نمی افتد و پکن به ابرقدرت جهان تبدیل نمی شود.
اقتصاددانان مجموعه مالی و بانکی اچ اس بی سی در سال 2018 پیش بینی کردند، چین تا سال 2030 به بزرگ ترین اقتصاد جهان تبدیل خواهد شد.
صندوق بین المللی پول نیز امسال اعلام کرد، چین تا سال 2030 به بزرگ ترین اقتصاد دنیا تبدیل خواهد شد.
در پی شکست مذاکرات تجاری آمریکا و چین و شروع تازه ‌ترین دور جنگ تجاری دو کشور بر سر افزایش تعرفه‌ ها، ترامپ 10مه /20 اردیبهشت اعلام کرد، تعرفه های گمرکی کالاهای چینی از 10 درصد به 25 درصد افزایش می یابد.
چین نیز در پاسخ به این تصمیم، اعلام کرد، تعرفه ‌های بیشتری بر کالاهای وارداتی آمریکا اعمال می کند.
شبس**اروپام**9041**1917

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي آمريكا چين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۴۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سنگدوینی: جنگ‌هراسی بر اقتصاد ایران بی‌تاثیر است

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس گفت: همانطور که امروز در پی عملیات وعده صادق رژیم غاصب و کثیف متوجه شد که نمی‌تواند با جمهوری اسلامی ایران مقابله کند، در حوزه اقتصاد نیز شرایط به همین صورت است و جنگ هراسی در اقتصاد ایران به یک عملیات روانی پوچ تبدیل شده است.

رمضانعلی سنگدوینی در گفت‌وگو با ایسنا درباره تاثیر جنگ هراسی بر اقتصاد ایران تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران ۴۵ سال است که در حال مبارزه با تحریم، جنگ و تهدیدات مختلف است و چنانچه قرار بر این بود که فضای جنگ هراسی بر آن تاثیر بگذارد، قطعاً اقتصاد ایران باید تا امروز متلاشی می‌شد و از بین می‌رفت.

وی افزود: شاید آنچه که به عنوان جنگ هراسی مطرح می‌شود، در مقاطعی در گذشته تاثیراتی به همراه داشته، اما امروز دیگر تاثیراتی که مورد انتظار دشمن است را مشاهده نمی‌کنیم چراکه ایران به کشوری پیشرفته با اقتصادی مقاوم تبدیل شده‌ است.

این نماینده مجلس با اشاره به عملیات «وعده صادق» که در پاسخ به جنایات تروریستی رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری ایران در دمشق انجام شد، تاکید کرد: همانطور که امروز در پی عملیات وعده صادق رژیم غاصب و کثیف متوجه شدند که نمی‌توانند با جمهوری اسلامی ایران مقابله کنند، در حوزه اقتصاد نیز شرایط به همین صورت است و جنگ هراسی در اقتصاد ایران به یک عملیات روانی پوچ تبدیل شده است.

سنگدوینی با تاکید بر لزوم ایجاد اطمینان در فضای اقتصادی کشور درباره بی تاثیری جنگ هراسی بر اقتصاد گفت: ما مسئولان نظام باید به مردم اطمینان دهیم که نباید دیگر نسبت به فضای جنگ هراسی و تاثیرات آن بر تکانه‌های اقتصادی نگرانی داشته باشند؛ نتیجه این رفع نگرانی‌ها بی شک ثبات و آرامش اقتصادی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • واکنش غیرمنتظره حسن یزدانی به حذف تیلور | اعتبار کشتی در المپیک کم شد
  • انقلاب اسلامی به یک چالش برای استکبار تبدیل شده است
  • سنگدوینی: جنگ‌هراسی بر اقتصاد ایران بی‌تاثیر است
  • عزم مقام‌های عالی تهران - اسلام‌آباد برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی
  • عزم مقام‌های عالی ایران و پاکستان برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی
  • سفر رئیس‌جمهوری به پاکستان سبب ارتقای روابط دو طرف در حوزه انرژی می‌شود
  • هدف‌گذاری ۱۰ میلیارد دلاری برای حجم مبادلات اقتصادی ایران و پاکستان
  • راه‌آهن: به‌تازگی قطار تجاری از افغانستان وارد ایران نشده است
  • هدف‌گذاری ۱۰ میلیارد دلاری روابط تجاری ایران و پاکستان
  • هدف‌گذاری ۱۰ میلیارد دلاری تبادلات تجاری و اقتصادی میان ایران و پاکستان