Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-23@14:10:25 GMT

جهانگیری: جنگی بین ایران و آمریکا اتفاق نخواهد افتاد

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۳۴۳۴۵

جهانگیری: جنگی بین ایران و آمریکا اتفاق نخواهد افتاد

اسحاق جهانگیری در مراسم افتتاحیه موزه ورزش، المپیک و پارالمپیک اظهار داشت: توجه به موزه در واقع توجه به حافظه تاریخی یک کشور است. می‌توانیم دستاورد‌ها را رها کنیم تا به تاریخ بپیوندند یا در جایی نگهداری شود و در اختیار محققان و علاقمندان قرار بگیرد. موضوع ورزش از این مسئله مستثنی نیست.

وی افزود: مسئله ورزش مشابه سایر مسائل مانند آموزش، فرهنگ و مدیریت است به همین دلیل همواره مورد توجه مردم و جهان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ورزش در تولید سرمایه اجتماعی اهمیت دارد و در نشاط، امید و اعتماد به نفس در ورزش به خوبی می‌تواند موثر باشد. ورزشکاران مهم‌ترین مراجع و نماد کشور هستند. من فکر می‌کنم وقتی به ورزش و موضوعات آن توجه می‌کنیم به مسائل اصلی توجه کردیم.

وی تاکید کرد: مسئله ورزش از جهات مختلف برای کشور مهم است هم به جهت مسائلی که در اخلاق و پهلوانی است و اینکه امروز ورزش به سایر مسائل از جمله فرهنگ، آموزش کشور و روی تمام مسائل کشور اثر می‌گذارد. در موضوع تولید سرمایه اجتماعی برای ما مساله مهمی است. این اعتماد به نفس در ورزش به خوبی دیده می‌شود. افزایش ظرفیت اجتماعی کشور کمک کنیم امروز قهرمانان مهمترین مراجع کشور هستند.

معاون اول رئیس جمهور افزود: امروز وقتی کشور در زمینه‌های مختلف چه در سطح بین المللی و چه داخلی قرار می‌گیرد باید فکر کنیم که تیم‌های ملی ما به موفقیت برسند ما در یک شرایط خطیری قرار داریم. شرایط ویژه‌ای هستیم، آمریکایی‌ها از ۳ سال قبل فشار‌های جدیدی علیه ایران وارد کردند و روز به روز هم اضافه می‌کنند هدف آن‌ها این است که زندگی را بر ایرانی‌ها سخت کنند.

وی گفت: در این روز‌های اخیر فضا تندتر شده و اعلام‌شرایط ویژه کرده‌اند. آنچه که مهم است این است که جنگی اتفاق نخواهد افتاد. آمریکایی‌ها هم به نفعشان نیست که با ایران بجنگند. اگر این‌ها به تاریخ آمریکا توجه می‌کردند و به تاریخ ایران نگاه می‌کردند چنین حرفی را نمی‌زدند.

جهانگیری در مورد ضرورت‌های کنونی کشور تصریح کرد: ابتدا ما مدیران و مسئولان مواظب باشیم که در این زمین بازی آمریکایی‌ها قرار نگیریم. زندگی مردم مشکل زیاد دارد که اگر به این حرف‌های آمریکا توجه کنیم نمی‌توانیم کار کنیم.

وی تصریح کرد: آمریکایی‌ها به دنبال مایوس کردن مردم هستند. نخبگان باید رسالت و تکلیف خود قرار دهند که امید اجتماعی را بالا ببرند. باید فضای بین المللی را طوری مدیریت کنیم که آمریکا مثل ماه‌ها و سال‌های گذشته منزوی بماند و فضای بین المللی مدافع مواضع ایران باشد.

وی در خاتمه گفت: این موزه باید بدون محدودیت در اختیار علاقمندان قرار بگیرد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: اسحاق جهانگیری ایران و آمریکا افتتاح موزه ورزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۴۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بین فوتبال و رشته‌های ورزشی تبعیض زیاد است

به گزارش خبرآنلاین ، علی جبلی ملی پوش شنا ایران اظهار داشت: در تمامی استان‌ها در بیشتر هیئت‌های استانی حتی یک استخر هم ندارند. فدراسیون شنا و هیات‌ استان‌ها در حد توان خودشان از ما ورزشکاران حمایت می‌کنند اما تجهیزات و زیر ساخت کاملی در اختیار نداریم که بتوانیم سطح تمرینات را بالا ببریم.

جبلی با انتقاد به تبعیض بین فوتبال و دیگر رشته‌های ورزشی خاطرنشان کرد: نسبت به فوتبالیست‌ها خیلی جایگاه ما شناگران متفاوت است.

وی ادامه داد: تمرکز ما باید روی تمرین باشد تا بتوانیم نتایج خوبی را کسب کنیم اما بعضی اوقات درگیری‌های مالی تمام زندگی و ورزش ما را بهم می‌ریزد.

جبلی افزود: ای کاش تمام ورزش‌ها را با یک چشم نگاه می‌کردند و تمام ورزشکاران در یک سطح بودند. در رشته شنا در بازی‌های المپیک و آسیایی مدال‌های زیادی توزیع می‌شود و اگر به آن توجه شود، نتیجه بسیار عالی خواهیم داشت.

این قهرمان، افزود: نمی‌گویم که فقط به ورزش ما توجه شود ولی خیلی ساده می‌توان نتیجه گرفت که اگر رشته‌ای با حمایت اندک می‌تواند، سه ورودی مسابقات جهانی را بدست بیاورد، قطعا اگر به ورزشکارانش توجه بیشتری کنیم، مدال‌های رنگارنگی هم از آن بدست می‌آید.

این قهرمان خواستار توجه و استعدادیابی به استان‌های ساحلی داشت و گفت: در شهرهای مختلف کشور مخصوصا در شهرهای ساحلی ایران، استعدادهای نابی در رشته شنا وجود دارد که با کمی حمایت و برنامه ریزی صحیح می‌شود آینده خیلی خوبی را در شنا ایران شاهد باشیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898208

دیگر خبرها

  • کارشناس مسائل خاورمیانه: بایدن سیاست دودولتی را کنار گذاشت
  • کیومرث هاشمی: اساس نظام جمهوری اسلامی بر پایه مسائل فرهنگی است
  • مسائل روز جامعه در تولید آثار هنری مورد توجه باشد
  • ادعای عجیب روزنامه آمریکایی از طرح اولیه حمله اسرائیل به ایران | حمله بزرگ به اهداف نظامی در نزدیکی تهران؟ | آمریکایی‌ها: ما نتانیاهو را منصرف کردیم!
  • در تدوین قوانین به بحران‌ها توجه شود/ آمارها واقعی نیست
  • جایگاه بالاتر با توجه بیشتر به شنا
  • بین فوتبال و رشته‌های ورزشی تبعیض زیاد است
  • اسحاق جهانگیری : صدای شکسته شدن استخوان مردم به گوش می‌رسد
  • اسحاق جهانگیری: صدای شکسته شدن استخوان مردم به گوش می‌رسد /می خواستیم وزیر زن بگذاریم، نگذاشتند /باید مسیرها را باز کنیم
  • گلایه ملی‌پوش شنا از تبعیض آشکار در ورزش ایران