Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@18:09:35 GMT

ورزش های همگانی در شبهای رمضان

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۳۴۳۵۷

ورزش های همگانی در شبهای رمضان

مشهد- ایرنا- با تغییر زمان فعالیت های ورزشی در ماه مبارک رمضان، روزه داران پس از افطار و شب هنگام را برای رفتن به بوستان ها و باشگاههای ورزشی انتخاب می کنند که این تنوع، جذابیت ورزش های همگانی با 52 رشته و کمیته ورزشی را دو چندان کرده است.

به گزارش ایرنا، فعالیتهای ورزش صبحگاهی در ماه رمضان جنبه شبانه به خود گرفته و مشتریان پر و پا قرص نرمش صبحگاهی بویژه در مشهد، چراغ بوستان ها را تا سحر روشن نگه داشته و فعالیت های شبانه را با چاشنی نرمش های بعد از افطار در بوستان ها، باشگاههای ورزشی و تفرجگاهای شهر به جریان انداخته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عباسپور، بانوی 60 ساله ای که از فعالان دائمی ورزش صبحگاهی در بوستان لاله محله هفت تیر مشهد است در باره تغییر ساعات فعالیتهای ورزشی خود و دوستانش به خبرنگار ایرنا گفت: در ماه مبارک رمضان به همراه دوستان شبها به بوستان لاله می آئیم و علاوه بر انجام نرمش های معمول بیش از گذشته از محیط سر سبز و باصفای بوستان استفاده می کنیم.
وی افزود: بوستان لاله دارای دو زمین اختصاصی به همراه تجهیزات ورزشی برای زنان و مردان است و شبهای ماه رمضان برخی به بهانه ورزش و برخی به هوای دوستان تا سحرگاهان میهمان بوستان محل هستند.
این شهروند مشهدی به فعالیت خرده فروشان در قالب فروش اغذیه و قهوه اشاره کرد و گفت: رونق کسب و کار دست فروشان که اقدام به فروش اقلام خود در این بوستان می کنند نیز مشهود و چشمگیر است.

* برنامه های هیات ورزش همگانی در ماه رمضان
دبیر انجمن ورزش های همگانی خراسان رضوی نیز گفت: فعالیتهای این انجمن در ماه رمضان به دو بخش برنامه های جاری و روزانه و برنامه های خاص تقسیم شده است.
احمد صالح نژاد افزود: علاوه بر ورزش های صبحگاهی که اغلب به شبها و به بعد از افطار تا سحر منتقل شده است، فعالیت های جاری کوهنوردی این هیات نیز به کوهپیمایی های بعد از ظهر و پس از افطار در بوستان های خورشید و کوهسنگی در مشهد تغییر کرده است.
وی در باره برنامه های خاص این هیات نیز اظهار داشت: در چهار نقطه شهر مشهد شامل بولوار نامجو در محدوده بوستان کوهسنگی، بولوار خیام در محدوده غرفه های جشنواره غذا، بوستان بهار در منطقه سه شهرداری و بوستان بهشت در منطقه چهار شهرداری مشهد برنامه های خاص هیات ورزشهای همگانی طی شب های ماه مبارک رمضان در حال اجرا می باشد.
وی گفت: فعالیتهای ورزشی که در این چهار مرکز انجام می شود قابل اجرا در فضای باز می باشد و جنبه عمومی دارد و بیشتر کمیته های بازی های فکری، دومینو و دیگر رشته های عمومی متولی برگزاری غرفه های ورزش همگانی می باشند.

* فعالیت چشمگیر بانوان در 52 رشته ورزشی
نایب رئیس بانوان هیات ورزشهای همگانی خراسان رضوی نیز گفت: در حال حاضر 52 کمیته و رشته ورزشی به عنوان زیرشاخه های 25 انجمن در این هیات مشغول فعالیت می باشند که انجمنهای آمادگی جسمانی و روش های تمرینی دارای بیشترین تعداد زیرشاخه یا رشته ورزشی هستند.
مژده حاجت طلب افزود: حدود 10 هزار ورزشکار سازمان دهی شده در قالب 800 باشگاه در این استان فعالند که حدود 80 درصد این افراد را بانوان تشکیل می دهند و تداوم فعالیتهای ورزشی این قشر در شبهای ماه مبارک رمضان مشهود است.
وی اظهار داشت: فعالیتهای ورزشی خانواده ها در بوستانهای شهری مشهد تا سحرگاه نیز ادامه دارد اما فعالیت مجاز باشگاههای ورزشی براساس مقررات تا ساعت 23 و 30 دقیقه است.
وی به مشارکت گسترده بانوان در رشته های ایروبیک، تی.آر.ایکس، پیلاتس و آمادگی جسمانی اشاره کرد و گفت: در شبهای ماه رمضان بسیاری از گروه های ورزشی و برخی نیز به شکل فردی در بوستان ملت به ورزش مشغولند که بانوان سهم عمده در آن دارند.
حاجت طلب همچنین به فعالیتهای خیریه انجمنهای زیر مجموعه هیات ورزش همگانی اشاره کرد و افزود: روز سه شنبه 31 اردیبهشت ماه گروهی از ورزشکاران زیر مجموعه کمیته های داژبال، تی.آر.ایکس، کار با دستگاه و فوردی پرو در طرح اکرام یکی از مراکز توانبخشی و نگهداری معلولین ذهنی مشهد مشارکت خواهند داشت.
وی اظهار داشت: این برنامه خیریه در مرکز توانبخشی یاد شده که فعالیتهایش متمرکز بر دختران دارای معلولیت ذهنی بالای 14 سال است برگزار خواهد شد.
3221 / 6053

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش ورزش همگاني ماه رمضان بوستانهاي شهري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۴۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد بیماری‌های غیرواگیر در جامعه نگران کننده است

ودود اسحق زاده در نشست ساماندهی ایستگاه های ورزش صبحگاهی و عصرگاهی در اردبیل گفت: یکی از آسیب‌های جدی در جامعه رشد بیماری‌های غیرواگیر همچون فشار خون و چاقی است.

رییس هیات ورزش های همگانی استان اردبیل با تاکید بر اینکه توسعه ورزش همگانی میان اقشار مختلف در جلوگیری از آن نقش دارد، افزود: به منظور گسترش سلامتی، نشاط و شادابی جسم به دنبال ایجاد بسترهای مناسب ورزشی در محلات و بوستان ها با تقویت ایستگاه های ورزش صبحگاهی و عصرگاهی هستیم.

او متولی بسترسازی ورزش همگانی را شهرداری اعلام کرد و گفت: در کنار شهرداری تامین مربی ایستگاه ها با هیات ورزش های همگانی است که تلاش می کنیم تا با انتخاب مربیان در این ایستگاه ها نشاط و شادابی را به بوستان ها بیاوریم.

اسحق زاده اهداف ورزش های همگانی را یادآور شد و تصریح کرد: حفظ سلامت روحی و جسمی جامعه، ایجاد نشاط عمومی و شادابی جامعه و فراهم کردن فرصت تفریحات سالم برای همه از جمله این اهداف است.

رییس هیات ورزش های همگانی استان اردبیل بیان کرد: به زودی دوره مربیگری ورزش روزانه نیز برگزار خواهد شد و با حضور این مربیان در ایستگاه ها و با انجام صحیح حرکات ورزشی از آسیب دیدگی شرکت کنندگان جلوگیری خواهیم کرد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۴۶ درصدی بوستان ۵ هکتاری بانوان طُرق مشهد
  • ثبت نام جام هواداری تمدید شد
  • رمضان قدیروف خود را سرحال در باشگاه نشان داد
  • ۵ بوستان مهم تهران پذیرای ویژه تهرانی‌ها بود
  • آغاز جشنواره فرهنگی، ورزشی بازی‌های بومی محلی شهرستان لردگان
  • رشد بیماری‌های غیرواگیر در جامعه نگران کننده است
  • ابلاغ دستورالعمل بهره‌برداری و نگهداری بوستان‌ها و سایت‌های بانوان در مشهد
  • آمادگی شهرستان گلوگاه جهت برگزاری همایش صبح و نشاط
  • نخستین پارک ورزش‌محور در کرمان افتتاح می‌شود
  • اولین پارک ورزش محور در کرمان افتتاح می‌شود