Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@09:07:11 GMT

بانک ها در توسعه خوزستان همراهی خوبی ندارند

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۳۴۴۰۲

بانک ها در توسعه خوزستان همراهی خوبی ندارند

اهواز - ایرنا - رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان با تاکید بر اینکه بانک ها همراهی خوبی در توسعه استان ندارند گفت: بخش عمده ای از مشکلات فعالان اقتصادی در خوزستان ناشی از این موضوع است.

به گزارش ایرنا، امید حاجتی روز دوشنبه در ستاد استانی فرماندهی اقتصاد مقاومتی خوزستان که در سرسرای شهید رجایی استانداری خوزستان برگزار شد، بیان کرد: صنایع و واحدهای تولیدی خوزستان از همکاری بانک های استان محروم هستند این درحالی است که کشور در شرایط تحریم به سر می برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: بانک ها در پاسخ به این انتقادات اعلام می کنند که اختیارات محدود استانی باعث ایجاد چنین شرایطی است در صورتی که وقتی در اقتصاد مقاومتی هستیم چنین توجیهاتی قابل قبول نیست.
دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی خوزستان گفت: بانک ها از انعطاف لازم برای تحقق شعار سال برخوردار نیستند و با توجه به اهمیت موضوع تغییر رفتاری از سوی این سیستم دیده نمی شود.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان ادامه داد: رویکرد ستاد اقتصاد مقاومتی حمایت از واحدهای تولیدی است که از پیشرفت فیزیکی مناسبی برخوردار هستند تا هرچه سریعتر به بهره برداری برسند.
حاجتی افزود: در صورتی که بانک و یا هر دستگاه اجرایی دیگری که نیاز به اختیارات بیشتری برای کمک به توسعه همه جانبه استان دارند می تواند موارد خود را اعلام کند تا از مراجع قانونی این اختیارات به استان اختصاص داده شود.
وی با اشاره به اینکه ستاد اقتصاد مقاومتی در این خصوص پیگیری خود را آغاز کرده است، یادآور شد: از دستگاه های مربوطه به ویژه بانک ها درخواست می شود در رفع مشکلات واحدهای تولیدی راهگشا باشند.
وی گفت: برای اینکه مدیران استان نگرانی از بابت دستگاه های نظارتی نداشته باشند از این پس ستاد اقتصاد مقاومتی با حضور مدیران و یا نمایندگان تام الاختیار ادارت کل بازرسی استان، اطلاعات و دیوان محاسبات برگزار می شود.

** نیازسنجی ها برای سرمایه گذاری بخش خصوصی اعلام نشده
سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری خوزستان نیز گفت:خوزستان از ظرفیت نفت، حفاری، آب و برق و نیشکر برخوردار است و بخش مهم اقتصاد استان را این شرکت ها تشکیل می دهند که در نشست هایی که قرار است برای بهبود وضعیت صنایع تصمیم گیری شود، حضور ندارند.
سید نوراله حسن زاده محور همه برنامه ریزی های خوزستان را در جهت استفاده از توان بخش خصوصی بیان کرد و گفت: دیگر بنا نیست دولت سرمایه گذاری انجام دهند و به همین دلیل باید بخش خصوصی برمبنای نیازهای استان در پروژه ها ورود کند.
وی ادامه داد: برآورد نیازها می تواند نقشه راه مناسبی برای سرمایه گذاری باشد اما این اطلاعات در اختیار بخش خصوصی قرار نگرفته است.
سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری خوزستان با اشاره به اینکه بیشتر این شرکت ها اعلام می کنند که از سوی بخش خصوصی ظرفیت لازم برای به کارگیری از توان آنها در صنایع صورت نگرفته ، گفت: بخش خصوصی برای تکمیل زنجیره ارزش صنایع اطلاعات کافی در اختیار ندارد.
9931/ 6037

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد اقتصاد مقاومتي بانك ها صنايع خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۴۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کوچ برگی از زندگی متفاوت عشایر+فیلم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، زندگی عشایر به گونه‌ای با کوچ گره خورده است که گذران روزگار بدون کوچ برای آنها نه لذتی دارد و نه معنایی، می‌گویند: هوا که گرم می‌شود، کوچ کردن لذتی وصف ناپذیر دارد.

عشایری که مسیر کوچ را به روش سنتی و پیاده طی می‌کنند، حدود یکماه باید پیاده روی بروند تا به مناطی سردسیر و خوش آب و هوا برسند، در مناطقی که شرایط آب و علف خوبی نداشته باشد، نمی‌مانند و به محل دیگری ادامه مسیر می‌دهند.

بارندگی‌های مطلوب ۲ سال اخیر بارقه‌های امید را در دل عشایر کوچ رو زنده کرده است و می‌گویند: به دلیل شرایط خوب مراتع و علف ها، مشکلی برای تامین علوفه گوسفندان ندارند و همین امر سبب شده دام‌ها رشد خوبی داشته باشند و چاق و فربه شوند.

وقتی طبیعت سرسبز و علوفه کافی باشد، هزینه‌های دامداران کاهش می‌یابد و سود بیشتری عایدش می‌شود.

سیداسکندر موسوی زاده، مدیر کل امور عشایر خوزستان گفت: باتوجه به اینکه عشایری که خوزستان کوچ می‌کنند، از ۷ استان عشایری کشور وارد می‌شوند و بیش از ۷ ماه میزبان آنها هستیم.

دیگر خبرها

  • وزیر اقتصاد: عزم دولت برای خصوصی سازی جدی است
  • معاون وزیر اقتصاد: امروز استقلال و پرسپولیس رسما واگذار شدند
  • معاون وزیر اقتصاد: استقلال و پرسپولیس رسما واگذار شدند
  • بدهی‌های ایران به «بانک توسعه اسلامی» را به صفر رساندیم
  • برگزاری دوره منطقه‌ای توانگری تسهیل گران اقتصاد مقاومتی در لرستان
  • بررسی مشکلات صنایع شهرستان ساوه در سه سطح
  • آبشک: جای استقلال خوزستان رده چهاردهم جدول نیست
  • وزیر امور اقتصاد و دارایی: پرسپولیس به کنسرسیومی از بانک ها واگذار شد
  • دولت پرسپولیس و استقلال را قسطی فروخت!
  • کوچ برگی از زندگی متفاوت عشایر+فیلم