Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام والمسلمین سید جواد موسوی هوایی خطیب و کارشناس امور دینی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، با نگاهی به کودکی امام حسن مجتبی (ع) درباره تربیت اسلامی در خانواده ها و مدارس اظهار کرد: همه شیعیان معتقدند که اهل بیت (ع) از دوران خردسالی معصوم بودند و هیچ یک از گناه صغیر و کبیر را انجام ندادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین مسیر زندگی آن‌ها تا سنین بالاتر نوجوانی، جوانی و میانسالی سیری خدایی داشتند و در تاریخ هم ثبت شده است. 

وی در ادامه با بیان اینکه امام حسن مجتبی (ع) سبط اکبر و فرزند ارشد حضرت زهرا (س) بودند، گفت: (حسن)، نام مبارک ایشان را حضرت جبرئیل از جانب خداوند بر پیامبر (ص) بیان کردند که به معنی تمام خوبی‌ها و نیکی‌ها یاد می‌شود. درواقع اولین چیزی که به روی کودکان اثر می‌گذارد نام است. از اول انقلاب اسلامی تا حوالی سال‌های ۷۰ تا ۸۰ بیشترین نام‌های ما در کشور محمد، علی، فاطمه و ... بود، اما متاسفانه این نوع نامگذاری کمرنگ شده و دیگر جامعه عکس العمل ویژه‌ای نسبت به این نوع اسم‌ها نشان نمی‌دهد. اسم یا عنوان کمک و تاثیر بسزایی در رفتار و منش کودکان در سنین بالاتر دارد و نام نیکو حقی است که خانواده‌ها (پدر و مادر) به هنگام تولد فرزندان خود برعهده دارند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی هوایی در ادامه با تاکید بر این موضوع که تربیت در دوران کودکی نقش بسزایی در نوجوانی و جوانی دارد، بیان کرد: دوران کودکی اهل بیت (ع) در شرایط ویژه ای سپری شده است، از دوران بارداری مادران گرفته تا سیر تکاملشان در دوران نوزادی و مراقبت های بعد از به دنیا آمدند که باید توسط خانواده بخصوص مادر انجام شود. یکی از اتفاقاتی که در دوران کودکی امام حسن (ع) و پس از دو سال امام حسین (ع) رقم خورد ذکاوت  و همراهی ایشان با پیامبر اکرم (ص) بود. هر کدام از حضرات (ع) بارها به همراه جد بزرگوارشان (ص) به مسجد و محل وعظ می رفتند و پیامبر اکرم (ص) با آن‌ها به بهترین شکل ممکن و زییاترین الفاظ و با مهربانی و محبت فراوان رفتار می کردند. 

این خطیب و کارشناس امور دینی با بیان خاطره ای از دوران کودکی امام حسن (ع) افزود: یکی از بهترین رفتارهای پیامبر اکرم (ص) با امام حسن (ع) و امام حسین (ع) مهربانی و توجه به آن‌ها بود، که امروزه در مساجد ما به آن بهای چندانی داده نمی‌شود و می گویند که بچه ها حواسمان را پرت می‌کند یا مسجد را کثیف می‌کنند. در پاسخ به این دوستان باید گفت که چه جایی از خانه خدا بهتر برای تربیت کودکان و نوجوانان سراغ دارید؟ 

حجت الاسلام والمسلمین موسوی هوایی در پایان با یادآوری اینکه زندگی اهل بیت (ع) از همان کودکی نزد خداوند دارای ارج و قرب بود، گفت: در وهله اول خانواده ها باید تا 12 سالگی مراقب کودکان خود باشند و پس از آن آموزش و پرورش (مدارس) باید نگاه ویژه‌ای به تربیت کودکان و نوجوانان داشته باشند. ان‌شاءالله که بتوانیم سیر زندگی فرزندانمان را از همان ابتدا با سیره زندگی اهل بیت (ع) همراه کنیم و فرزندانی صالح را به جامعه اسلامی تحویل دهیم. 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: احادیث ائمه اطهار مناسبت های مذهبی رمضان98

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۴۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردار قاآنی پیام صادر کرد +جزئیات مهم

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیامی به اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس شهادت شماری از فرزندان و نوه‌هایش را تسلیت گفت.

بنا به روایت ایسنا، سردار قاآانی تاکید کرد: «خون پاک این شهیدان و دیگر شهدای خانواده مجاهد هنیه، به همه دنیا مدرسه جهادی رهبران مقاومت و خانواده‌های آنان را که در راه خدا و برای دفاع از غزه و عزت و کرامت امت در کنار ملت خود جانفشانی می‌کنند، ثابت کرد.»

وی افزود: «قاطعیت و اطمینان خاطر شما لحظه دریافت خبر شهادت فرزندانتان و طلب اجر از خداوند و تاکید بر اینکه آن‌ها نیز فرزند این ملت هستند و فرقی با بقیه ندارند و همه شهدا فرزندان و خانواده شما هستند، گوشه‌ای از ایمان عمیق و ثابت قدمی و روحیه رهبری است که همیشه از شما شاهد بوده‌ایم.»

امروز محمد عبدالکریم هنیه برادرزاده اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس هم در بمباران محله شیخ رضوان در شهر غزه توسط جنگنده‌های اسرائیلی به شهادت رسید.

از آغاز جنگ در غزه تاکنون بیش از ۶۰ نفر از اعضای خانواده هنیه از جمله شماری از فرزندان و نوه‌های او به شهادت رسیدند.

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896558

دیگر خبرها

  • گلودرد یک بیماری شایع در دوران کودکی است
  • حبس بیت‌المال و توزیع با تأخیر آن، از زمان خلیفه دوم شروع شد/مقابله امام علی با ویژه‌دانی در بیت‌المال
  • «نشان سبز» درباره زندگی پیامبر اکرم (ص) منتشر شد
  • آنچه باید درباره اختلال شخصیت ضد اجتماعی و عوامل بروز آن بدانید
  • پیگیری استخدام فرزندان آزادگان و جانبازان ۲۵ درصد
  • چرا قبور مطهر بقیع تخریب شدند؟
  •  پیام سردار قاآنی به اسماعیل هنیه
  • سردار قاآنی شهادت شماری از فرزندان و نوه‌های اسماعیل هنیه را تسلیت گفت
  • سردار قاآنی پیام صادر کرد +جزئیات مهم
  • روش‌های تربیتی مناسب فرزندان اتیسمی + فیلم