Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان گفت: نقش خبرگزاری تسنیم و رسانه‌های برخواسته از انقلاب اسلامی این است که نشان دهند کار حرفه‌ای قوی بدون غلتیدن به آسیب‌ها می‌توان انجام داد و نشان دهند که می‌شود. ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۹ استانها خوزستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید محسن شفیعی در مراسم تجلیل از روایت‌گران سیل خوزستان (خبرنگاران خبرگزاری تسنیم استان خوزستان) که در محل این رسانه برگزار شد، اظهار داشت: سال جدید را با سیل به عنوان یک آزمون بزرگ الهی شروع کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به مهمان ناخوانده‌ای به نام سیل بیان کرد: در این آزمون الهی نیز برندگان، بازندگان و در راه‌ماندگانی وجود داشت آنچنان که در هشت سال دفاع مقدس نیز به این شکل بود.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان به حدیثی از ائمه اطهار(ع) مبنی براینکه دنیا بازاری است که عده‌ای سود و گروهی زیان می‌کنند، گفت: در آزمون سیل حوادث مختلف و نکات برجسته متفاوتی مشاهده شد. حضور بی‌دریغ مردم برای بنده یادآور روزهای آغاز جنگ تحمیلی بود.

وی با بیان این‌که جامعه در سیل خوزستان در زمان کوتاهی خود را پیدا کرد و به میدان آمد، افزود: واکنش سریع مردمی به حادثه، حقیقتا نقطه‌ای پرافتخار در فرهنگ عمومی است. در حادثه سیل، جامعه متزلزل و متردد نشد و به قول معروف فرار را بر قرار ترجیح نداد.

اهواز| خبرنگاران خبرگزاری تسنیم امانت‌داران خوب، شفاف و زلال هستندآغاز ارائه تسهیلات رایگان به خبرنگاران سینمایی در پردیس سینمایی باغ کتابآمار غیرواقعی خبرنگاران برای دریافت طرح ترافیک اصلاح شد

حجت الاسلام والمسلمین شفیعی عنوان کرد: ملت ایران جامعه‌ای است که در کم‌ترین زمان ممکن خود را پیدا می‌کند زیرا ضربه‌گیر آن بسیار محکم و مقتدر است و به سرعت عکس‌العمل نشان می‌دهد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان حضور مردم در واکنش به سیل را بسیار خوب، همگانی و فراگیر برشمرد و تأکید کرد: هنگامی که حادثه‌ای به این گستردگی در میدان واقع می‌شود، همه افراد حاضر در میدان باید پای کار بیایند و اگر کسی حضور پیدا نکرد باید از او علت عدم حضور را پرسید.

وی گفت: حضور متن مردم آنچنان فراگیر و گسترده بود که مجال عرض اندام به چند نفر سلبریتی که بیایند، میدان‌داری و دکه‌داری کنند و فضا را از توجه به منطقه سیل‌زده به نقطه حضور خود معطوف کنند، وجود نداشت.

حجت الاسلام والمسلمین شفیعی با بیان این‌که رسانه‌ها در حرکت فراگیر و عمومی حضور در متن سیل نقش خود را ایفا کردند، اظهار داشت: حضور رسانه‌ها در حادثه سیل خوزستان حضور آکواریومی و پشت جعبه شیشه‌ای نیز نبود. این حضور از جنس کاری بود که شهید آوینی طلب می‌کرد و وی اعتقاد داشت در میدان جنگ همه برای رزم آمده‌اند، یک نفر سلاح به دست و دیگری دوربین به دست اما انگیزه همه ایستادگی در برابر هجوم دشمن است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان اظهار داشت: در سیل استان شاهد حضور رسانه در کف میدان بودیم که برای خود رسانه نیز آزمون خوب و ارزشمندی بود، رسانه‌ها در سیل با مردم مواسات کردند.

وی با بیان این‌که تقدیر از رسانه در ماجرای سیل، به دلیل همراهی، همدلی، مواسات، خود را ندیدن و دیگران را دیدن است، گفت: این مسأله قابل توسعه و تکثیر است که می‌شود معنای رسانه و خبرنگاری حرفه‌ای را متناسب با انقلاب اسلامی متحول کرد.

حجت الاسلام والمسلمین شفیعی با اشاره به این‌که مسئولان و کارگزاران نظام باید قدر رسانه متعهد را بدانند، بیان کرد: این بد است که گاهی احساس شود مسئول یا مدیریی رسانه زرد و عوام فریب را نسبت به رسانه فعال از سر درد و با صداقت بیشتر تحویل بگیرد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان گفت: نقش رسانه متعهد در نظام اسلامی، نقش تابلوی هشدار دهنده در مسیر و بزرگراه است که خیرخواه بوده و اعلام خطر می‌کند.

وی افزود: اگر رسانه متعهد به مسئول یا کارگزاریی اشکالی را نشان داد نباید بازخواست و مورد سوال و جواب قرار گیرد بلکه باید از او تقدیر شود. مسئولان نظام اسلامی باید برای تجلیل از رسانه متعهد منتقد مراسم بگیرند.

حجت الاسلام والمسلمین شفیعی با بیان این‌که همیشه در هر مجموعه‌ای بخشی مطابق با اصول، مبانی و چارچوب‌های متعهد و اخلاقی عمل نمی‌کنند، ادامه داد: این گروه اصل نیستند و در کدام صنف است که همچنین کسانی وجود ندارند. هرچه نقش و تأثیر یک صنف در جامعه حساس‌تر و بیشتر باشد بیشتر در معرض خطر و امکان سوءاستفاده بیشتر وجود دارد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان با تقدیر از خبرنگاران خبرگزاری تسنیم، گفت: اساسا بنا است، رسانه انقلاب اسلامی متفاوت باشد و قالب‌های تکراری، یکنواخت و مورد استفاده دیگران را بکار نبرد.

حجت الاسلام والمسلمین شفیعی با بیان این‌که بنا بوده در انقلاب اسلامی طرحی نو مطرح شود، عنوان کرد: این طرح نو در حوزه، دانشگاه، متن جامعه و فرهنگ باید مطابق با انقلابی‌گری باشد که در رسانه‌ها نیز به این شکل است.

وی خاطرنشان کرد: نقش خبرگزاری تسنیم و رسانه‌های برخاسته از انقلاب اسلامی این است که نشان دهند کار حرفه‌ای قوی بدون غلتیدن به آسیب‌ها می‌توان انجام داد و نشان دهند که می‌شود.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان عنوان کرد: رسانه، خبرنگار و پیام‌رسان متعهد و وجود پر درد و شور چیزی است که انقلاب اسلامی به آن نیاز دارد که برخوردار از اثرگذاری است و هرکجا به میدان آمده اتفاق بزرگی افتاده است.

حجت الاسلام والمسلمین شفیعی ادامه داد: نسل امروز نباید اجازه دهد آموزه‌ها، درس‌ها و پیام‌های انقلاب اسلامی دچار ارتجاع و عقبگرد شود و یا در معرض خطر نفوذ باشد اما این کار باید با ادبیات و ابزار روز انجام گیرد.

وی با بیان این‌که تمام بیانیه گام دوم انقلاب مفاهیم، درس‌ها و آموزه‌های امام راحل است، اظهار داشت: رهبرمعظم انقلاب آن مفاهیم را برای نسل جدید به روز کردند، باجود آنکه محتوا همان است اما به قالب روزآمد تبدیل شد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان گفت: رسانه‌ها کار حرفه‌ای، قوی، ابتکاری و ابداعی اما در مسیر انعکاس پیام انقلاب اسلامی و محتوای اصیل را مورد توجه قرار دهند که تاکنون نیز صورت گرفته است.

انتهای پیام/ ت

R41468/P/S6,57/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۴۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید قرنی نخستین شهید ارتش بعد از انقلاب اسلامی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، انقلاب اسلامی با تمام سختی‌ها و موانع در نهایت، ۲۲ بهمن سال ۵۷ به پیروزی رسید و دشمنان که از این پیروزی هراسان بودند در اولین اقدامات خود، افراد شاخص و تأثیرگذار لشکری و کشوری از جمله استاد مرتضی مطهری، مهدی عراقی، محسن بهبهانی، قاضی طباطبایی، دکتر مفتح و سرلشکر سید محمدولی قرنی را به شهادت رساندند.

شهید قرنی سال ۱۲۹۲ هجری خورشیدی در خانواده‌ای مذهبی متولد شد. پدرش، میرزا آقاخان از مدیران مخابرات تهران بود. وی تحصیلات ابتدایی خود را در دبستان گل‌بهار اصفهان و تحصیلات متوسطه‌اش را در دبیرستان دارالفنون در تهران آغاز کرد و در دبیرستان نظام ارتش به پایان رساند. در سال ۱۳۰۹ وارد دانشکده افسری و در سال ۱۳۱۳ با درجه ستوان دومی در رسته توپخانه فارغ‌التحصیل شد.

شهید سپهبد قرنی در دوران خدمت خود خدمات درخشانی را ارائه کرد و مشاغل مهمی همچون کفیل فرمانده گردان ۲ هنگ ۴ توپخانه، فرمانده گردان ۱۰۵، رئیس رکن دوم ستاد مرکز تعلیماتی آمادگاه، فرمانده پارک توپخانه لشکر ۲، رئیس رکن سوم لشکر ۲ مرکز، رئیس ستاد لشکر ۲، معاون اداره دوم سررشته داری ارتش، فرمانده تیپ مستقل رشت، رئیس رکن دوم و معاون ستاد را بر عهده داشت.

وی در فکر کودتا بود، اما با وجود اینکه در ظاهر همه شرایط فراهم شده بود، تمام کودتا لو رفت و بیشتر عوامل آن از جمله شهید قرنی دستگیر شدند.

شهید سپهبد قرنی به همراه همکاران و همفکرانش محاکمه شدند و وی به اخراج از ارتش و سه سال حبس محکوم شد.

شهید قرنی، اسفند ۱۳۳۹ از زندان آزاد شد و از آن پس شدیداً تحت مراقبت نیرو‌های امنیتی قرار گرفت. شهید قرنی به دلیل همکاری با روحانیت در جریان نهضت امام خمینی (ره) مجدد به زندان رفت و در دی ماه سال ۴۵ آزاد شد.

وی پس از پیروزی انقلاب، بلافاصله، روز ۲۳ بهمن ضمن اعاده به ارتش با درجه سرلشکری به عنوان رئیس ستاد ارتش انقلاب، با حکم امام خمینی (ره) منصوب شد.

سپهبد سید محمدولی قرنی سرانجام، سوم اردیبهشت ۱۳۵۸ از طرف گروه تروریستی فرقان مورد هدف قرار گرفت و به شهادت رسید.

ضارب شهید قرنی، یکی از اعضای گروهک محارب و منحرف فرقان به نام حمید نیکنام بود که دستگیر و اعدام شد.

دیگر خبرها

  • حضور جمعی از کارکنان صنعت فولاد اکسین خوزستان در دیدار کارگران با رهبر انقلاب
  • تمام فتنه‌های علیه کشور با حضور مردم خنثی شد
  • چهره سال ۱۴۰۲ هنر انقلاب اسلامی خوزستان انتخاب می‌شود
  • «سفر آخر» و نمایشگاهی از شهید آوینی
  • سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا معارفه شد
  • سپاه پاسداران نهادی از جنس مردم+فیلم
  • سپاه هر جا که انقلاب دچار تهدید باشد، پاسدار ایران است
  • شهید قرنی نخستین شهید ارتش بعد از انقلاب اسلامی
  • «سفر آخر» افتتاح شد/ عکس‌هایی از لحظات پایانی زندگی شهید آوینی
  • بزرگداشت سردار شهید سید محمد حجازی و سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درشهرستان کرخه خوزستان برگزار شد