Web Analytics Made Easy - Statcounter

اتحادیه اروپایی از سال ۲۰۱۶ در حال اجرای قوانین مربوط به بی طرفی اینترنت است، اما برخی گروه‌ها و سازمان‌های مدنی از تخلف سرویس‌دهندگان اینترنتی از قوانین مذکور خبر می‌دهند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، گروهی متشکل از ۴۵ سازمان، شرکت و فرد مدافع قوانین بی‌طرفی اینترنت با ارسال نامه‌ای برای مقامات اتحادیه اروپا ۱۸۶ سرویس‌دهنده اینترنت را در سرتاسر قاره سبز به نقض قوانین بی‌طرفی اینترنت متهم کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش یاهونیوز، بر اساس قوانین بی طرفی اینترنت، سرویس دهندگان باید در زمینه ارائه خدمات داده، ترافیک و ... عدالت را میان همه سایت‌ها و همین طور کاربران رعایت کرده و به عنوان مثال، از ارائه خدمات بهتر پهنای باند به یک سایت به ازای دریافت پول بیشتر خودداری کنند، اما ظاهرا برخی سرویس دهندگان اینترنت قوانین مذکور را نقض کرده و با دریافت مخفیانه مبالغی کلان از برخی مشتریان، خدمات بهتری را به آن‌ها ارائه می‌کنند.

در این نامه تصریح شده که سازمان‌های رگولاتوری در اروپا توجه زیادی به این مساله ندارند و چشم خودشان را بر روی نقض قوانین بسته‌اند، اما ضروری است که در این زمینه تحقیق و بررسی جدی تری صورت بگیرد، زیرا بی‌توجهی به این ساله موجب نقض حریم شخصی کاربران نیز خواهد شد.

هنوز مشخص نیست رهبران کشور‌های اروپایی چه واکنشی به این نامه نشان خواهند داد. انتظار می‌رود بررسی موضوع در اتحادیه اروپا از پاییز سال ۲۰۱۹ آغاز شود و تا مارس سال ۲۰۲۰ در این زمینه جمع بندی شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اروپا اتحادیه اروپا شبکه اینترنت فضای مجازی خدمات اینترنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۴۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نسل جدید اینترنت ۵G در چین راه اندازی می شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گیزموچاینا، در حالیکه شرکت های مخابراتی هنوز راه اندازی اینترنت نسل پنجم موبایل را تکمیل نکرده اند، چین مشغول توسعه دستاوردی جدید در این زمینه است. درهمین راستا «چاینا موبایل» که شرکت مخابراتی دولتی است، از راه اندازی شبکه ۵.۵G خبر داده است.

به بیان ساده ۵.۵G نسخه پیشرفته شبکه ۵G است و همچنین به نام ۵GA (اینترنت نسل پنجم موبایل پیشرفته) نیز مشهور است. همانطور که شبکه ۴.۵G براساس شبکه استاندارد ۴G ایجاد شد، شبکه ۵.۵G نیز براساس استاندارد ۵G بنا می شود اما میزان تاخیر و سرعت اینترنت در آن به میزان قابل توجهی بهبود یافته است.

ادعا می شود شبکه ۵.۵G نسبت به ۵G بهبود یافته است. این استاندارد جدید می تواند سرعت دانلود را تا ۱۰ گیگابیت برثانیه و سرعت آپلود محتوا را تا یک گیگابیت برثانیه افزایش دهد. هرچند شبکه ۵G با ارائه سرعت بهتر دانلود و آپلود نیازهای یک موبایل هوشمند را تامین می کند، اما نتوانسته تاثیر زیادی در فضای صنعتی ایجاد کند. در این حوزه اپلیکیشن ها نیازمند تاخیر کمتر، آپلود سریع تر داده ها، امنیت فوق العاده، عملکرد معتبر و مصرف برق کمتر هستند.

بنابراین ۵.۵Gمی تواند این شکاف ها را پر کند و به عنوان یک رابط حیاتی به سمت نسل ششم اینترنت همراه عمل کند.

چاینا موبایل اعلام کرده تا پایان سال میلادی پوشش ۵.۵G را برای بیش از ۳۰۰ شهر فراهم می کند. هم اکنون هیچ شرکت مخابراتی دیگری از برنامه برای راه اندازی ۵.۵G خبر نداده است.

کد خبر 6078571 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • ایران چگونه حملات سایبری DDoS را دفع می‌کند؟
  • دی‌ داس علیه اینترنت | حمله سایبری دی‌ داس چیست؟
  • موبایل های گوگل به اینترنت ماهواره ای متصل می شوند
  • راه‌اندازی نسل جدید اینترنت 5G در چین
  • نسل جدید اینترنت ۵G در چین راه اندازی می شود
  • راهنمای نصب اینترنت ADSL ؛ آموزش راه اندازی
  • شناسایی متهم به کلاهبرداری میلیاردی در بردسکن
  • کلاهبرداری از شهروند بردسکنی با ترفند رسید جعلی
  • واکنش غرب به تنبیه رژیم صهیونیستی از سوی ایران
  • واکنش غرب به تنبیه متجاوز از سوی ایران