Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@20:07:16 GMT

وقتی استقبال جای کار عملی را می‌گیرد

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۳۴۵۹۵

وقتی استقبال جای کار عملی را می‌گیرد

در حالی که در طول ۵۰ روز گذشته، مدیران میراث فرهنگی استان تهران، در دو جلسه‌ی متفاوت از مرمت پل تاریخی کن، بعد از تخریب در زمان سیل در این روستای تاریخی صحبت کردند، همچنان صحبت از استقبال پیشنهاد است تا اجرایی شدن کارها.

به گزارش ایسنا، با طغیان رودخانه کن دوشنبه ۱۲ فروردین، بخش‌های اصلی پل آجری قاجاری «کن» تخریب شد، دو روز بعد یعنی ۱۴ فروردین دلاور بزرگ‌نیا - مدیر کل سابق اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان تهران - بعد از صبحت با شهرداری منطقه ۵ اعلام کرد که قرار است این پل به زودی با همکاری میراث فرهنگی مرمت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴۰ روز بعد اما درصد زیادی از آن‌چه آوار پل کن نامیده می‌شود، از کنار پل و محل عبور مردم حذف شده بود. آواری که قطعاً بخشی از مصالح قدیمی پل را شامل می‌شود و حالا بعد از گذشت چیزی حدود ۵۰ روز، مدیر کل جدید میراث فرهنگی استان تهران، به نظر می‌رسد به گفت‌وگوهای انجام شده مدیر قبلی میراث تهران، اعتماد کافی ندارد.

چون با وجود برگزاری جلسه بین مدیر کل سابق و شهردار منطقه پنج تهران که بیش از سه سال مدیر کل میراث‌فرهنگی استان تهران نیز بود، خودش هم در جلسه‌ای جداگانه با شهردار منطقه پنج، «از طرح پیشنهاد مشارکت شهرداری در مرمت پل تاریخی کن» استقبال کرده است!

به گزارش روابط عمومی میراث فرهنگی استان تهران؛ پرهام جانفشان - مدیر کل میراث فرهنگی استان تهران - در دیداری که ۲۹ اردیبهشت با شهردار منطقه ۵ تهران داشت، اعلام کرد: «از طرح پیشنهاد مشارکت شهرداری در مرمت پل تاریخی کن استقبال می‌کنیم.»

او با اعلام این‌که بخشی از تاریخ و هویت منطقه کن در نقش ارتباطی این پل تاریخی گره خورده است، افزود: برلزوم مرمت پل تاریخی کن که بر اثر طغیان رودخانه در فروردین ماه سال جاری آسیب دیده است تاکید کردیم.

او همچنین نسبت به حفظ کوچه باغ‌های کن به عنوان ارزشمندترین میراث طبیعی پایتخت تاکید کرد و افزود: این اقدام در دستور کار معاونت میراث فرهنگی استان قرار می‌گیرد و امیدواریم تا امسال آثار طبیعی استان شناسایی و در فهرست آثار ملی ثبت شوند.

وی حفظ جاذبه طبیعی را مانند با حفظ میراث فرهنگی و تاریخی پایتخت ارزشمند دانست و ادامه داد: همان‌طور که منطقه ۱۲ به عنوان بافت تاریخی تهران قدیم ارزشمند است، جاذبه‌های طبیعی منطقه شمیرانات و کن نیز برای شهر تهران پراهمیت و ارزشمند است.

به گفته‌ی مدیر سابق صندوق احیا؛ خوشبختانه در سال‌های اخیر نگاه شهرداری‌ها عوض شده و نگاه آنها به میراث‌فرهنگی که هویت شهر را تشکیل می‌دهد نگاه حمایتی است.

از زمان وقوع سیل و به جا ماندن آوار پل تا برگزاری جلسه و مطرح شدن پیشنهاد و برداشتن قدم برای مرمت پل تا وقتی که قرار بود به زمین گذاشته شود و هیچ گاه به زمین نرسید، تا امروز، نیمی از پل کن از بین رفته است، حالا مشخص نیست که از زمان استقبال جانفشان از پیشنهاد دوباره شهرداری منطقه پنج تهران تا زمان اجرایی شدن طرح، پل کن به چه وضعیتی دچار شود. آن‌هم در حالی که شهرداری قرار است وضعیت میراث فرهنگی را انجام دهد و مسؤولان میراث فرهنگی تنها قدمی که در این زمینه تا کنون برداشته‌اند، استقبال از طرحِ مطرح شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پل کن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۴۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید از بنا‌های تاریخی اصفهان، امروز رایگان است

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ سخنگوی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: بازدید از تمام بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی اصفهان، امروز  پنجشنبه ۳۰ فروردین به مناسبت «روز جهانی بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی» رایگان است.
شهرام امیری افزود: در بین بنا‌های تاریخی اصفهان، کاخ عالی‌قاپو به دلیل نصب حفاظ شیشه‌ای دیوارنگاره‌های این عمارت، تعطیل است و بازدید از آن میسر نیست.
وی گفت: در استان اصفهان ۳۰ بنای تاریخیِ قابل بازدید و زیر پوشش اداره کل میراث فرهنگی است که بیشترآن‌ها در شهرستان‌های اصفهان، کاشان، نطنز، نایین و اردستان قرار دارند.
استان اصفهان با بیش از ۲۲ هزار اثر تاریخی (یک هزار و ۹۴۰ اثر ملی و ۱۵ اثر ثبت جهانی) و بیش از ۶۰۰ خانه تاریخی و جاذبه‌های مختلف طبیعی، فرهنگی، مذهبی و تفریحی در کانون توجه گردشگران قرار دارد.

دیگر خبرها

  • کاوش و سامان‌دهی قلعه تپه تاریخی ابهر
  • سند مالکیت تخت جمشید رونمایی شد
  • رونمایی از سند مالکیت مجموعه جهانی تخت جمشید
  • بیش از ۲ هزار اثر تاریخی در خراسان رضوی ثبت ملی شد
  • بازدید از بنا‌های تاریخی اصفهان، امروز رایگان است
  • ثبت ۲ هزار و ۱۰۰ اثر ملی و ۸ اثر جهانی در خراسان رضوی
  • حرم شاه عبدالعظیم مرمت می‌شود
  • مرمت حرم شاه عبدالعظیم طی ۶ ماه آینده
  • گود میدان مشق رفع خطر می‌شود | همکاری مشترک وزارت امورخارجه و شهرداری
  • بناهای تاریخی البرز ۳۰ فروردین ماه روی گردشگران باز است