Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، رضایی رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر کرمانشاه گفت: شهرداری‌ها علاوه بر انجام خدمات عمومی به عنوان یک‌نهاد فرهنگی و اجتماعی به سمت و‌سوی توجه به اولویت‌ها و رسیدگی به مسایل فرهنگی حرکت کرده است.

وی بیان کرد : تلاش ما در مرحله اول شهروندسازی است و سپس شهرسازی، تلاش می‌کنیم تعلق خاطر مردم را به شهرشان افزایش دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رضایی افزود:برجسته کردن داشته‌های فرهنگی یکی از برنامه‌های مهم ما است و یکی از این داشته‌ها مشاهیر و‌بزرگان استان هستند.

مرحوم یار محمد خان کرمانشاهی یکی از مفاخر استان است که آرامگاه ایشان در محوطه مرکز بهداشت شهرستان قرار دارد و کمیسیون، برنامه گسترده‌ای جهت ساماندهی این آرامگاه و محیط پیرامونی آن دارد.

عبدالمالکی رییس سازمان فرهنگی ، هنری و اجتماعی شهرداری کرمانشاه گفت: شهرداری آمادگی کامل دارد تا با استفاده از گروه‌های هنری، مسایل مربوط به سلامت را با زبان هنر بین مردم ترویج دهد.

وی بیان کرد : گسترش ورزش همگانی به عنوان عامل مهم حفظ و ارتقای سلامت در دستور کار شهرداری است.

 مرادی رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت:ارتباط این دانشگاه با شهرداری گسترده و بسیار موثر است و شهرداری‌ها در دستیابی به هدف اجتماعی شدن سلامت می‌توانند بسیار تاثیرگذار باشند.

وی بیان کرد : همانگونه که شهر سالم در سلامت انسان موثر است، انسان سالم نیز شهر را سالم و توانمند می‌کند و ما از همکاری شهرداری برای ارتقای سلامت شهروندان استقبال می‌کنیم.

مرادی ادامه داد :احترام به مشاهیر موجب اعتماد به نفس و افزایش عزت نفس شهروندان می‌شود و دانشگاه در چارچوب سازوکار‌های قانونی از برنامه شهرداری در این خصوص حمایت می‌کند.

انتهای  پیام/ز



انسان سالم  شهر را سالم و توانمند می‌کند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی اخبار سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۴۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انس عمومی با ادبیات کهن پارسی؛ یکی از مسیر‌های حفظ حافظه‌ی فرهنگی جامعه

سید مجید امامی، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی درمورد تصویب برنامه ملی انس عمومی با ادبیات کهن پارسی در شورای فرهنگ عمومی بیان کرد: انس عمومی با ادبیات کهن پارسی، یکی از مسیر‌های جدی حفظ حافظه‌ی فرهنگی جامعه ما و افزایش اتصال آن با مخازن معرفتی و هویتی است و از طرف دیگر، نشاط انسجام، ادب و هویتی که خود ادبیات پارسی می‌تواند در زندگی روزمره ایجاد کند کمتر مورد توجه بوده است.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: به نظرم می‌آید خاطره و حافظه ما از زبان پارسی غیر از ارتباط ادبیات کهن پارسی است که در کتاب‌های درسی وجود دارند و متأسفانه، با رویکرد ترجمه کار می‌شوند؛ به طوری که انگار اشعار به زبان مغولی هستند و زبان ما تا حدی با آن زبان فاصله گرفته است که بچه‌ها ترجمه آن را کلمه به کلمه می‌نویسند و در واقع، بیشتر به سمت واژه سالاری رفته ایم. البته حفاظت زبان و لحن مدیران و مسئولان و مبلّغان از واژه‌ها بسیار مهم است تا جایی که طبق قانون، آن‌ها نباید از واژه‌های بیگانه استفاده کنند. 

امامی مطرح کرد: در موارد دیگر، گاهی بحث زبان گریبانگیر مردم شده است. مثلاً می‌توان به نامگذاری فرزندان اشاره کرد که روی آن هم کار می‌کنیم. اما چیزی که می‌تواند خاطره خوشی برجای بگذارد انس عمومی با زبان پارسی است. 

وقتی یک کودک یا نوجوانی مشاعره می‌کند و یا از ضرب المثل‌های پارسی استفاده می‌کنیم و داستان‌ها و مفاهیم موجود در نظم و نثر نظامی و سعدی و فردوسی و... را می‌خوانیم خیلی حال خوش و بهجت و معرفت ما افزایش پیدا می‌کند. 

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: در یکی دو سال گذشته بدنبال چنین مسیری بودیم. البته تقریباً الان آماده شده است و دستگاه‌های مختلف به ویژه نهاد‌هایی مثل آموزش و پرورش خودشان به صورت توافقی با هم، درمورد این برنامه پیشنهاداتی دارند و روی این موضوع کار می‌کنیم تا انس عمومی را افزایش دهیم و هدف گذاری ما واقعاً مهم است. چون مثلاً وقتی از مردم در یک پیمایش می‌پرسیم پنج شاعر ایرانی را پشت سر هم نام ببرند تعداد کمی می‌توانند این کار را انجام دهند؛ به طوری که شاید کمتر از ۳۰ درصد بتوانند نام پنج شاعر ایرانی را پشت سر هم نام ببرند. این در حالی است که وقتی انس با این شعرا به وجود بیاید علاوه بر شاعران معروف، نام دیگر شعرا را هم بیان می‌کنند و علتش این است که آثارشان را خوانده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

دیگر خبرها

  • لزوم توجه به تنوع مخاطبان در اجرای برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی در تهران
  • فرهنگ کتابخوانی را بین پیشکسوتان جهاد و مقاومت ترویج دهیم
  • ترویج فرهنگ کتابخوانی نیاز امروز جامعه است
  • برگزاری جشنواره‌های ورزشی در راستای ترویج فرهنگ شهدا
  • سپاه پناه مردم و مستضعفان است
  • انس عمومی با ادبیات کهن پارسی؛ یکی از مسیر‌های حفظ حافظه‌ی فرهنگی جامعه
  • سپاه، پناه مردم و مستضعفان است
  • اقدامات شهرداری برای ارتقای سلامت تهرانی‌ها | از طرح استعدادیابی سالمندان تا ترویج ازدواج و فرزندآوری
  • برنامه ریزی برای سلامت همه اقشار جامعه/ ترویج نان سالم یک اولویت باشد
  • برنامه ریزی برای سلامت همه اقشار جامعه