Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-03-28@16:29:28 GMT

مشاغل سنتی و روستایی به دست فراموشی سپرده شده است

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۳۴۶۶۲

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، رجبعلی لباف خانیکی کارشناس باستان‌شناسی در دومین نشست علمی روز جهانی موزه که در محل سالن همایش‌های موزه مرکزی آستان قدس رضوی برگزار شد، گفت: بسیاری از این مشاغل که دیگر تنها نامی از آن‌ها برجای مانده با هویت بومی اهالی استان گره خورده و نباید به سادگی از این میراث خاطره‌انگیز دست کشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارشناس باستان شناسی تصریح کرد: طی سالیان گذشته از شغل آهنگری تا بزازی و پینه‌دوزی در این سرزمین رونق داشت و امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی و تغییر سبک زندگی دیگر اثری از مشاغل بومی و سنتی نیست.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: آستان قدس رضوی خراسان رضوی سبک زندگی گردشگری و صنایع دستی مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۴۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید حدود ۳ هزار گردشگر از موزه‌های خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی علی مستوفیان گفت: از این تعداد هزار و ۱۲۹ نفر از موزه مردم شناسی، هزار و ۹۰ نفر از موزه اسناد و نسخ خطی، ۵۸۵ نفر از موزه قلعه جلال الدین، ۸۱ نفر از جاجرم و ۲۲ نفر نیز از موزه شیروان بازدید کردند.

وی افزود: موزه‌های استان شامل موزه اسناد و نسخ خطی، موزه باستان‌شناسی و مردم‌شناسی، موزه گرمابه و تاریخ شهر فاروج، موزه گرمابه و تاریخ شهر جاجرم، موزه قلعه جلال‌الدین، موزه تاریخ شهر شیروان و موزه فرش شیروان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان‌شمالی گفت: بیش از سه هزار شی تاریخی در ایام تعطیلات نوروزی در موزه‌های استان برای بازدید گردشگران داخلی و خارجی به نمایش درآمده است.

مستوفیان در خصوص ساعت فعالیت موزه‌های خراسان شمالی نیز گفت: همه موزه‌های استان از ساعت ۹ صبح الی ۱۸ فعال است.

دیگر خبرها

  • ۶ هزار دز واکسن نیوکاسل توزیع شد
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به شهادت شهید مدافع حرم بهروز واحدی
  • سفر به فرهنگ و آئین‌های سنتی مردمان لر
  • اسرائیل با حذف میراث باستانی به دنبال نفی تاریخ فلسطین است
  • کشف حلقه گمشده تاریخ در فلات ایران
  • رونمایی از ۲ کتاب در زرند
  • جنایات رژیم صهیونیستی نباید به فراموشی سپرده شود 
  • ۳۳۶۰ نفر از موزه‌های خراسان شمالی بازدید کردند
  • ایجاد مشاغل خانگی و طرح‌های تولیدی روستایی در اولویت دهیاران قرار گیرد
  • بازدید حدود ۳ هزار گردشگر از موزه‌های خراسان شمالی