Web Analytics Made Easy - Statcounter

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سرهنگ احمدرضا چگنی رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی استان مرکزی در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به اولویت های امنیت بخش پلیس گفت: متأسفانه مواد مخدر به عنوان سومین تجارت پرسود دنیا و چهارمین تهدید برای جامعه بشری است که برخورد با عوامل توزيع مواد مخدر از مهمترین برنامه های این مرکز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه کشفیات مواد مخدر نسبت به مدت مشابه سال گذشته 35 درصد افزایش داشته افزود: در بازه زماني ۲ ماهه، ۲ هزار و ۲۷۳ نفر معتاد متجاهل از سطح معابر عمومي، پارک‌ها و تفرجگاه‌هاي استان جمع‌آوری و تحويل مراکز ترک اعتياد شدند .

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی استان مرکزی با اشاره به اقدامات مهم و موثر پلیس برای مبارزه با خرید و فروش مواد مخدر بیان داشت: دستگیری ۱۹ قاچاقچی ، ۴۸ حمل‌کننده ، ۷۳۱ نگهدارنده ،۳۲۰ خرده‌فروش و ۲۱ توزیع‌کننده در عملیات پلیس مبارزه با مواد مخدر در دوماهه امسال از جمله این اقدامات است.

چگنی مواد مخدر را عامل مهم بسیاری از آسیب های اجتماعی دانست و عنوان کرد: نیاز است که برای مبارزه جدی با این معضل اقدامات هوشمندانه شکل گیرد چرا که متأسفانه در طی این مدت مورد کم توجهی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در طرح پاکسازی شاهد افزایش 16 درصدی دستگیر شدگان بودیم افزود: انهدام ۷ باند بزرگ قاچاق مواد مخدر در استان مرکزی نیز در این جهت شکل گرفته است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی استان مرکزی در پایان خاطر نشان کرد: همچنین ۶۱ دستگاه خودرو، ۱۹دستگاه موتورسيكلت از قاچاقچيان و خرده‌فروشان مواد مخدر کشف‌شده است.

 انتهای پیام/ 

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۴۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت پایبندی اتحادیه اروپا به تعهدات بین‌المللی

به گزارش خبرگزاری مهر، اسکندر مؤمنی، در دیدار با رئیس هیئت نمایندگی ایتالیا گفت: بازار اروپا باعث اغوای قاچاقچیان مواد مخدر می‌شود و از پیامدهای منفی این جریان خسارت‌های غیر قابل جبرانی است که ما در منطقه خودمان تحمل می‌کنیم.

وی افزود: ایتالیا از جمله کشورهای معدودی از اروپا است که در تهران رابطی در مبارزه با مواد مخدر داشت و همکاری‌های خوبی از جمله تبادل اطلاعات و برگزاری دوره‌های آموزشی بین دو کشور در زمینه مبارزه با مواد مخدر برقرار بود و باید توسعه یابد.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: از اتحادیه اروپا و بخصوص از ایتالیا، انتظار داریم بر اساس اصل مسئولیت مشترک و عمومی به تعهدات بین المللی خود پایبند باشند.

مؤمنی با اشاره به تحولات اخیر افغانستان، موضوع تغییرات میزان قاچاق از منشأ افغانستان را از این مقام اروپایی جویا شد که ژنرال پیرانجلو ایانوتی در پاسخ به این سوال گفت: ما هم ادعای کاهش ۹۵ درصدی تولید مواد مخدر را قبول نداریم چرا که آثار آن مشهود نیست.

رئیس بخش خدمات مبارزه با مواد مخدر وزارت کشور ایتالیا ضمن اعلام آمادگی همکاری در زمینه‌های مبارزه با مواد مخدر در منطقه و ترانزیت آن به اروپا به خصوص مواد صنعتی، خواستار توسعه تبادل همکاری‌های اطلاعاتی شد.

این مقام ایتالیایی در خصوص موضوعات درمانی و اقدامات پیشگیرانه نیز بر همکاری مشترک تاکید کرد.

نماینده دائم و سفیر ایتالیا نزد سازمان ملل و همچنین نماینده دائم کشورمان و سردار کاکاوند رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر نیز در این دیدار دوجانبه حضور داشتند.

کد خبر 6057288

دیگر خبرها

  • قاچاق از منشاء افغانستان کاهش محسوسی نداشته است
  • تقویت مبارزه ایران با ترانزیت موادمخدر و پولشویی
  • لزوم برخورد جدی شهروندان با معتادان متجاهر و خرده فروشان مواد مخدر
  • کشف ۱۷ کیلوگرم «شیشه» در درگیری مسلحانه با یک سوداگر مرگ در تهران
  • کاهش ۱۸ درصدی «سرقت‌های مهم» در کرمانشاه/ برقراری ۱.۱ میلیون تماس با پلیس ۱۱۰
  • ضرورت پایبندی اتحادیه اروپا به تعهدات بین‌المللی
  • مبارزه با پدیده قاچاق از مهمترین اهداف پلیس
  • ایتالیا کاهش ۹۵ درصدی تولید مواد مخدر در افغانستان را رد کرد
  • کاهش ۲۳ درصدی تصادفات جاده ای/ دستگیری ۴۸ باند سارقان حرفه ای
  • ۱۱۰ معتاد متجاهر جمع‌آوری و به مراکز ترک اعتیاد منتقل شدند