Web Analytics Made Easy - Statcounter

سنندج - ایرنا - نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: در شرایط اقتصادی کنونی نباید اجازه سواستفاده به فرصت طلبان در بازار را داد و نیاز است نظارت ها به صورت جدی تری اعمال شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله سیدمحمد حسینی شاهرودی عصر دوشنبه در اولین جلسه شورای اداری سنندج اظهار داشت: مسولان باید جدی تر از گذشته بر بازار و عرضه کالا نظارت داشته باشند و نباید در این حوزه به مردم اجحاف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خواستار ممانعت از احتکار کالا در شرایط اقتصادی کنونی شد و افزود: کسانی که اقدام به این کار می کنند در واقع به جنگ روانی دشمن دامن می زنند.
نماینده ولی فقیه در کردستان بر انجام کارهای ماندگار و سودمند برای مردم تاکید کرد و یادآور شد: برخی از شرایطی که در کشور ایجاد شده ناشی از عملکرد ضعیف ما و مدیریت های ناصحیح است.
آیت الله حسینی شاهرودی خواستار آینده نگری در امور توسعه شد و گفت: باید بر اساس ظرفیت ها و محدودیت های هر شهرستانی برای توسعه آن برنامه ریزی و گام برداشت.
وی با بیان اینکه تهدیدهای آمریکا بیشتر جنبه روانی دارد، اضافه کرد: در سال 97 با وجود فشارهای اقتصادی و اعمال تحریم ها، کارهای عمرانی بسیار خوبی در کشور و به تبع آن در کردستان انجام شد.
نماینده ولی فقیه در کردستان، اقتصاد و وضعیت نظامی آمریکا را از درون متلاشی خواند و گفت: قدرت موشکی ایران از لحاظ سرعت و دقت در نطقه زنی موجب نگرانی های دشمن شده است به همین خاطر دائم برای ضعیف کردن قدرت دفاعی کشور تلاش می کنند.

**بانک ها برای سرمایه گذاری بخش تولید تسهیل گر باشند
فرماندار سنندج نیز بر تلاش مدیران دستگاه های مختلف برای تحقق شعار سال تاکید کرد و گفت: بانک ها و مدیران باید از سرمایه گذاری بحش تولید حمایت کرده و در این ارتباط تسهیل گر باشند.
محمد ابراهیم زارعی با بیان اینکه با جنگ اقتصادی شدیدی مواجه هستیم، افزود: همگی باید احساس مسئولیت کرده و با خرید کالاهای تولید داخل، نسبت به رونق اقتصادی و رفع موانع سرمایه گذاری اهتمام لازم را داشته باشیم.
فرماندار سنندج با اشاره به اینکه بیش از هر زمان دیگری نیاز به وحدت و یکدلی داریم، یادآور شد: شرایط به گونه ای است که با هم افزایی و انسجام می توان از فشارهای اقتصادی و مشکلات کنونی عبور کرد.
زارعی اضافه کرد: در حوزه نظارت بر بازار و عرضه کالا نیز باید جدی تر عمل کرد و تیم های نظارتی را افزایش داد.
وی خواستار نظارت بر ساخت و سازها در نقاط مختلف شد و اظهار داشت: جهاد کشاورزی و منابع طبیعی خارج از شهرها و شهرداری در فضای شهری باید بر ساخت و سازها به طور جدی نظارت داشته باشند.
فرماندار سنندج به آغاز فعالیت های تبلیغاتی انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: مدیران ادارات مراقب باشند از امکانات دولتی برای تبلیغات انتخاباتی استفاده نشود.
به گزارش ایرنا، براساس نتایج سرشماری سال 95، شهرستان سنندج 501 هزار و 400 نفر جمعیت دارد که 414 هزار و 69 نفر در شهر و 87 هزار و 331 نفر در روستاها ساکن هستند.
این شهرستان دارای چهار بخش مرکزی، کلاترزان، سیروان و حسین آباد است.
7355 / 3034

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي شوراي اداري نظارت بر بازار نماينده ولي فقيه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۴۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماموستا رستمی: فضای کتابخوانی در استان کردستان تقویت شود

امام جمعه سنندج، گفت: تقویت کتابخانه‌ها و ترغیب جوانان کردستانی به مطالعه وظیفه مسئولان استانی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، ماموستا فایق رستمی عصر امروز در دیدار با دبیر کل کتابخانه‌های کشور که در دفتر امام جمعه سنندج برگزار شد، اظهار داشت: دین مبین اسلام و قرآن برای مطالعه و کتابخوانی و کسب علم ارزش و اعتبار خاصی قائل شده است.

وی افزود: اهمیت کتابخوانی در اسلام به قدری است که معجزه پیامبر اکرم (ص) از نوع کتاب است و در این کتاب مقدس هم اولین آیاتی که بر حضرت محمد(ص) نازل شده با امر به خواندن و الفاظ کتاب، قلم، و علم توام شده است. 

امام جمعه سنندج با بیان اینکه کتاب و کتابخوانی از جایگاهی بسیار عظیم برخوردار است، تصریح کرد: قرآن، به سبب اینکه برای علم و دانش و کسب علم و تفکر در پدیده‌های جهان اهمیت خاصی قائل شده است، به تبع آن، برای دانشمندان و علمای دین و دانش هم فضیلت و اعتبار خاصی قائل است.

وی ایجاد مراکز کتابخوانی و کتابخانه‌ها و ترویج فرهنگ مطالعه در کردستان را ضروری دانست و گفت: اگر با تفکر و تدبر کتاب‌ها را نگاه کنیم، می‌توانیم به همه مسائل و شخصیت‌ها دست پیدا کنیم. 

ماموستا رستمی با اشاره به فرموده خداوند، تردیدی در جایگاه و عظمت قرآن وجود ندارد، تأکید کرد: توجه اسلام به حفظ و گسترش میراث علمی، جایگاه والای دانش و کتاب را از دیدگاه این دین مبین نشان می‌‏دهد.

وی با تأکید بر اینکه تقویت کتابخانه‌ها و ترغیب جوانان کردستانی به مطالعه وظیفه مسئولان استانی است، عنوان کرد: کتاب و کتابخانه، مجموعه ارزشمندی را شکل می‌‏دهد که می‏‌تواند در راه شکوفایی و بالندگی افراد و جوامع نقش سازنده‌‏ای ایفا کند.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری ظرفیت کتاب و کتابخوانی را یکی از راه‏‌های کسب دانایی و توانایی خواند که آدمی را در فهم و درک درست از نادرست کمک می‌کند، خاطرنشان کرد: خانواده‌ها برای ایجاد علاقه جوانان به کتاب و کتابخوانی همراهی لازم را داشته باشند و زمینه مطالعه را فراهم کنند.

به گفته وی، قرآن بهترین مبلغ برای انسان‌ها است که می‌توان با تبعیت از آن راه درست را انتخاب و مسیر درست را طی کرد.

امام جمعه سنندج عنوان کرد: در استانی همچون کردستان نویسندگان و ناشران توانمند و مستعدی هستند که بیش از صدها تألیفات داشته و در دنیا حرف برای گفتن دارند، باید این ظرفیت‌ها به دور از وعده و شعار مورد توجه مسئولان کشوری و استانی قرار گیرند.

انتهای پیام/481/

دیگر خبرها

  • دومین نمایشگاه عکس‌های قدیمی شهر سنندج برپا می‌شود
  • نماهنگی دیدنی از شهر سنندج + فیلم
  • بازدید رایگان از موزه های سنندج در روز سنه
  • روزی به نام سنه / از قدمت شهر سنندج چه می‌دانید؟
  • بازدید رایگان از موزه‌ها و اماکن تاریخی به مناسبت روز سنندج
  • رونمایی از طرح مرکز رشد و نوآوری اتاق بازرگانی سنندج
  • کتابخانه‌های سیار در کشور توسعه می‌یابد + فیلم
  • ماموستا رستمی: فضای کتابخوانی در استان کردستان تقویت شود
  • هدف گذاری آموزش مهارت‌های دیجیتال به ۳۰۰ هزار نفر در کشور
  • سنندج ،پایتخت دف جهان