Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-19@08:56:01 GMT

تداوم رایزنی های وزرای انرژی ایران و روسیه

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۳۴۸۲۲

تداوم رایزنی های وزرای انرژی ایران و روسیه

مسکو - ایرنا - وزارت انرژی روسیه عصر امروز دوشنبه از گفت وگوی تلفنی وزیران انرژی ایران و روسیه که روسای کمیسیون دولتی همکاری های اقتصادی دو کشور نیز هستند خبر داد.

در گزارش وزارت انرژی روسیه آمده است که در این تماس تلفنی در خصوص آخرین اقدامات برای برگزاری پانزدهمین کمیسیون مشترک همکاری دو کشور در تهران تبادل نظر و گفت وگو شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


الکساندر نوواک و رضا اردکانیان به عنوان رئیسان کمیسیون مشترک همکاری دو کشور بر همکاری های بین المللی تاکید کردند همچنین جهت گیری های اصلی گسترش روابط تجاری و اقتصادی دوجانبه، از جمله همکاری در حوزه انرژی، کشاورزی و سایر صنایع مورد توجه دو طرف قرار گرفت.
دو طرف در ادامه این گفت وگو در خصوص زمینه های گسترش همکاری های اقتصادی و تجاری تبادل نظر کردند.
گفتنی است، چهاردهمین کمیسیون مشترک همکاری ایران و روسیه اسفند سال 96 در 15 کارگروه حمل و نقل، استاندارد، بانکی، گردشگری، ورزش و جوانان، سرمایه‌گذاری، اتمی، آموزش عالی، صنعتی، اتحادیه اقتصادی اوراسیا، گمرکی، بهداشت، فرهنگ، انرژی و معدن در مسکو برگزار شد.
نشست مقدماتی پانزدهمین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه نیز روز هفتم آذر ماه سال جاری با حضور رضا اردکانیان وزیر نیرو و مهدی سنایی سفیر ایران در روسیه و الکساندر نوواک وزیر انرژی روسیه در مسکو برگزار شد.
وزیر نیرو پس از آن دیدار به ایرنا گفت: با توجه به موضع گیری های خوب روسیه در مقابل اقدام غیرقانونی آمریکا مبنی بر خروج غیر قانونی از برجام، ما امیدواریم که روابط دو کشور در عرصه های مختلف بیش از پیش گسترش یابد.
اردکانیان خاطرنشان کرد: ایران میزبان پانزدهمین نشست کمیسیون مشترک همکاری دو کشور است و ما با توجه به موضع گیری های خوب دولت روسیه بویژه در هفته های اخیر و پس از خروج یک جانبه و غیر قانونی آمریکا از توافق هسته ای، امیدواریم در عرصه های مختلف روابط دو کشور بیش از پیش توسعه یابد.
اروپام * 1346 **

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد روسيه ايران همكاري اقتصادي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۴۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار سفیر ایران در یک کشور حساس آفریقایی با وزیر خارجه/ توضیح علی تیزتک به امیرعبداللهیان در مورد برنامه هایش

به گزارشج ماران؛ علی تیزتک سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در جمهوری نیجر در آستانه عزیمت به محل ماموریت، با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار کرد و ضمن ارائه گزارشی از حوزه ماموریت خود، برنامه های پیش رو در زمینه توسعه و ارتقای همکاری ها بین دو کشور را تشریح نمود.

امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این دیدار با اشاره به اراده جدی دولت رئیسی برای توسعه روابط و همکاری های همه جانبه با قاره آفریقا، گسترش روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری نیجر در زمینه های مختلف سیاسی و اقتصادی را مورد تاکید قرار داد و پیگیری توافقات و برنامه های توسعه و گسترش روابط دوجانبه از جمله برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور را در این راستا ضروری دانست. 

 

 

علی تیزتک پیش از این در سمت های رئیس دبیرخانه دریای خزر، معاون سفارت جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان و معاون اداره اول مشترک المنافع و قفقاز (اوراسیا) و همچنین در ماموریت های مسکو و کی یف خدمت کرده است.

دیگر خبرها

  • آنکارا از احتمال ایجاد چارچوب همکاری مشترک با ایران و عراق خبر داد
  • انتظارات از وزارت محیط زیست عراق برای حل معضل گرد و غبار
  • روابط اقتصادی با پاکستان افزایش خواهد یافت
  • دیدار سفیر ایران در یک کشور حساس آفریقایی با وزیر خارجه/ توضیح علی تیزتک به امیرعبداللهیان در مورد برنامه هایش
  • رایزنی روسیه و آفریقای مرکزی درباره همکاری نظامی
  • رایزنی روسیه و آفریقای میانه درباره همکاری نظامی
  • رایزنی سفیر ایران و رئیس پارلمان پاکستان درباره همکاری‌های مشترک
  • رئیس مجلس پاکستان: خط لوله گاز ایران برای ما اهمیت حیاتی دارد
  • غول‌های انرژی در حال مکیدن گاز در میادین مشترک هستند!
  • رایزنی ایران و ازبکستان برای تقویت همکاری‌های حوزه کشاورزی