Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-03-29@11:06:34 GMT

توسعه همکاری ایران و سوییس در حوزه سلامت

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۳۴۸۵۵

توسعه همکاری ایران و سوییس در حوزه سلامت

وزیر بهداشت گفت: راه‌اندازی کانال مالی بین ایران و سوییس، سبب تداوم همکاری‌های خوب دو کشور می‌شود و با برگزاری کمیسیون مشترک، مسیر راه‌اندازی کانال ویژه برای همکاری در زمینه تولید و واردات دارو و تجهیزات پزشکی با کشور سوییس باز شده و همکاری‌ها توسعه می‌یابد.

به گزارش ایمنا، سعید نمکی امروز (دوشنبه) در سفر به ژنو و حضور در هفتاد و دومین نشست مجمع جهانی سلامت و در دیدار با وزیر بهداشت کشور سوییس در حاشیه این نشست، ضمن قدردانی از دولت و ملت سوییس جهت کمک‌های بشردوستانه به سیل‌زدگان کشورمان، اظهار کرد: باید مراقب باشیم تا فشارها به مردم، سبب کاهش شاخص‌های سلامت نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمکی با اشاره به دستاوردهای وزارت بهداشت کشورمان برای پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر تصریح کرد: شایع‌ترین علل مرگ و میر در کشور را بیماری‌های غیرواگیر، فشار خون و ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی تشکیل می‌دهد که در این راستا از روز گذشته کمپین ملی فشار خون را در سراسر کشور آغاز کرده‌ایم. همچنین وزارت بهداشت ایران در تابستان سال جاری، راه‌اندازی و اجرای کمپین ملی دیابت را در دستور کار دارد.

وزیر بهداشت درباره تحریم‌های یک جانبه آمریکا نیز افزود: ایران به تمامی تعهدات خود پایبند بوده و امیدوارم اروپا همانند گذشته به روند همکاری با کشورمان تداوم بخشد.

وی از فعالیت کمیسیون مشترک ابراز خرسندی کرد و درباره شرکت ایران در کمیسیون مشترک در اواسط سال جاری برای ارتقای سطح روابط ابراز امیدواری کرد.

نمکی ضمن قدردانی از نگاه انسان دوستانه وزیر بهداشت سوییس، از وی برای سفر به ایران و بازدید از دستاوردهای بخش سلامت کشورمان دعوت کرده و در ادامه نیز سابقه همکاری‌های خوب کشور سوییس با ایران در زمینه دارو را یادآور شد.

آلن برسه، وزیر بهداشت کشور سوییس نیز در این دیدار گفت: ملاقات سال گذشته با دکتر روحانی مایه افتخار من بود و روابط بین دو کشور بسیار خوب و دوستانه است.

وزیر بهداشت سوییس ضمن قدردانی از توافقات بین دو کشور بیان کرد: در شرایط فعلی که فشارهایی به ایران وارد شده باید بررسی شود تا چه میزان می توان این همکاری‌ها را گسترش داد.

وی خاطرنشان کرد: مشتاقیم روابط دو کشور را ارتقا دهیم و باید بهترین مسیر را برای ارتباط پیدا کنیم. ما از تجربیات ایران برای مبارزه با مواد مخدر استفاده می‌کنیم.

آلن برسه از ایران خواست تا به کمیته‌ای که به کشورهای آسیب‌پذیر منطقه آسیا در زمینه‌های بهداشتی کمک می‌کند، ملحق شود.

منبع: ایرنا

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ایران بیماری های غیرواگیر سعید نمکی سوئیس وزیر بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۴۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید وزیر بهداشت از بیمارستان امین اصفهان و عیادت از بیماران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز اصفهان،دکتر بهرام عین اللهی در سفر یک روزه خود به استان اصفهان با حضور در اورژانس بیمارستان امین ضمن گفتگو با بیماران، همراهان آنان و کادر سلامت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، از نحوه خدمت رسانی به بیماران در طرح سلامت نوروزی بازدید کرد.

وزیر بهداشت در ادامه از اورژانس اطفال و اورژانس‌های ۱، ۲ و ۳ بیمارستان امین اصفهان بازدید کرد.

دکتر عین اللهی همچنین با اهدای گل به بیماران و کادر پزشکی و پرستاری این بیمارستان، از تلاش‌های کادر سلامت اصفهان در طرح سلامت نوروزی تجلیل کرد‌.

بیمارستان امین اصفهان با دارا بودن ۴۰۰ تخت یکی از بزرگترین و مجهزترین مراکز درمانی استان اصفهان است.

دیگر خبرها

  • وضعیت مطلوب مراکز درمانی یزد در طرح سلامت نوروزی
  • در هفته‌های آتی شاهد جهش جدی تجارت ایران و ترکمنستان خواهیم بود
  • دیدار وزیر خارجه ایران با رئیس جمهور ترکمنستان
  • حجم تبادل تجاری ایران و ترکمنستان در حال افزایش است/رئیس جمهور به عشق آباد سفر می‌کند
  • توافق ایران و ترکمنستان برای سفر رئیسی به عشق آباد
  • دیدار امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان
  • اهمیت ساخت همراه‌سرا در نزدیکی بیمارستان‌های پایتخت
  • بازدید وزیر بهداشت از بیمارستان امین اصفهان و عیادت از بیماران
  • ارتقا ۶ پله‌ای ایران در حوزه توسعه ارتباطات
  • ٢۰ هزار بازدید در حوزه بهداشت انجام شده است