Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: معمولاً بار‌ش‌های ناگهانی تا اوایل خردادماه ادامه دارد و توصیه می‌کنیم شهروندان و هم‌استانی‌ها تا ۱۰ خردادماه مراقبت‌های ویژه را در نظر بگیرند. ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۶ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان، اظهار داشت: طبق پیش‌بینی هواشناسی وزش باد شدید، بارش‌های رگباری، تگرگ و صاعقه تا روز چهارشنبه و بیشتر در مناطق جنوبی، غربی و مناطق کوهستانی و ارتفاعات استان ادامه داشته و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در چند روز گذشته 2 کشاورز بر اثر اصابت صاعقه در باغبهادران و قهدریجان جان باختند و به کشاورزان و باغداران توصیه کردیم اگر در فضای باز صدای صاعقه شنیدند، به سرعت به فضای امن و مسقف مراجعه کنند. همچنین گردشگران در مسیل‌ها، دامنه کوه‌ها و دره‌ها توقف نکنند تا از خطرات احتمالی در امان بمانند. ماهیت بارش‌های بهاری همراه با ورزش شدید باد، تگرگ و صاعقه است و حتی 10 دقیقه بارش می‌تواند منجر به سیلاب ناگهانی شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: اگر سرنشینان خودروها با ورزش باد شدید مواجه شدند در نخستین پارکینگ توقف کنند تا پس از فروکش باد شدید و توفان گرد و غبار به مسیر خود ادامه دهند.

شیشه‌فروش تصریح کرد: هفته گذشته قطع درختان بر اثر وزش باد به چند خودرو آسیب زد و توصیه می‌کنیم افراد زیر درختان فرسوده توقف نکنند. همچنین در چند روز گذشته نیز وزش باد به مزارع جو و گندم و سقف گلخانه‌ها خسارت وارد کرده و چند اصله درخت نیز شکسته است. در همین راستا ستاد مدیریت بحران تشکیل و توصیه‌های لازم ابلاغ شد. معمولاً بار‌ش‌های ناگهانی تا اوایل خردادماه ادامه دارد و توصیه می‌کنیم شهروندان و هم‌استانی‌ها تا 10 خردادماه مراقبت‌های ویژه را در نظر بگیرند.

اصفهان| «باران» به مراتع چادگان جان دوباره بخشید؛ آغاز چرای دام در 73 هزار هکتار از مراتعامروز کدام استان‌ها "بارش باران" همراه با رعد‌وبرق دارندبارش باران و وقوع سیلاب ناگهانی در انتظار 12 استان کشور

وی با بیان اینکه 51 هزار نفر از عشایر استان‌های خوزستان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری با رعایت تقویم کوچ در حال ورود به استان اصفهان هستند، اظهار داشت: در مسیر به این عشایر خدمات امدادی ارائه می‌شود و برای جلوگیری از کندن بوته‌ها و استفاده از چوب درختان برای روشنایی و سوخت، در مدت اخیر 1500 پنل خوشیدی به آنها تحویل داده شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان بیان داشت: به عشایر توصیه کردیم الزامات ایمنی را رعایت کرده و در مسیرهای سیل‌گیر چادر نزنند و از دام‌های خود محافظت کنند. پیش‌بینی شده این عشایر از 30 اردیبهشت به تدریج وارد استان شوند. 24 هزار نفر از ایل قشقایی و 27 هزار نفر از ایل بختیاری وارد استان اصفهان می‌شوند و 4 هزار نفر از ایل عرب جرقویه از استان خارج خواهند شد.

شیشه‌فروش با بیان اینکه این عشایر حدود یک میلیون رأس دام به همراه خود دارند، اضافه کرد: گوشت قرمز، لبنیات و صنایع دستی تولیدات آنها است و در منطقه سمیرم باغات سیب دارند. این عشایر بیشتر در مناطق فریدونشهر، چادگان، داران، دامنه، سمیرم، شهرضا و دهاقان استقرار پیدا می‌کنند و در جلسه مدیریت بحران مقرر شد در مسیر به آنها خدمات بهداشتی، درمانی و ترافیکی ارائه شود و برای پیشگیری از حوادث توصیه‌هایی درباره چادرزنی به آنها داشتیم تا گرفتار حوادث نشوند. همچنین مقرر شد حتماً تقویم کوچ را رعایت کرده و زود حرکت نکنند تا گرفتار بارندگی نشوند.

وی خاطرنشان کرد: روز شنبه جلسه‌ای پیرامون گلستان کوه در شهرستان خوانسار داشتیم و بازدید میدانی صورت گرفت و مقرر شد اداره منابع طبیعی آفات منطقه را پایش کند و درباره تعادل دام و مرتع نیز اقداماتی صورت گیرد. همچنین قرار است محیط زیست برای ارتقای منطقه به منطقه حفاظت شده اقدامات لازم را انجام دهد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: مقرر شد تیم پایش نیز آموزش‌های لازم را به گردشگران ارائه کند تا از کندن گل‌های لاله واژگون و سایر گونه‌های نادر جهانی مانند گون توسط گردشگران جلوگیری به عمل آید. وسعت این منطقه 850 هکتار است و قرار شد اداره منابع طبیعی و محیط زیست اقدامات لازم را در راستای احیای این منطقه و پیشگیری از تخریب مراتع انجام دهند.

انتهای پیام/ ت

R41346/P/S6,51/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۴۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار نارنجی و تشدید بارندگی در استان یزد

مدیرکل مدیریت بحران استان یزد از صدور هشدار نارنجی به دنبال پیش بینی تشدید بارندگی‌ها در یزد خبر داد و گفت: از عموم مردم می‌خواهیم از تردد و توقف در بستر مسیل‌ها و حاشیه رودخانه‌ها پرهیز کنند. - اخبار استانها -

محمدعلی ملک‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یزد با اشاره به صدور هشدار نارنجی برای استان یزد از سوی هواشناسی گفت: سازمان هواشناسی برای استان یزد به دلیل پیش بینی تشدید سامانه بارشی، هشدار نارنجی برای روزهای سوم و چهارم اردیبهشت صادر کرده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به صدور این هشدار از سوی هواشناسی، مدیریت بحران استان یزد در آماده‌باش قرار گرفته تا بتواند در سریع‌ترین زمان ممکن در صورت نیاز اقدامات لازم را انجام دهد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد با تاکید بر اینکه تشدید سامانه بارشی استان می‌تواند به سیلابی شدن رودخانه‌ها در اکثر شهرستان‌های یزد منجر شود، گفت: با توجه به این موضوع، هشدارهای لازم در خصوص سیلابی شدن رودخانه‌ها صادر شده است.

ملک‌زاده با بیان اینکه منطقه اثر مخاطرات احتمالی در سراسر استان یزد پیش‌بینی شده است، افزود: به همه شهروندان به خصوص ساکنان مناطق ییلاقی و کوهپایه‌ای استان در خصوص جاری شدن روان آب و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها هشدار می‌دهیم که از تردد و توقف در بستر مسیل‌ها و حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان یزد افزود: با توجه به پیش‌بینی سازمان هواشناسی مبنی بر احتمال رخداد صاعقه و بارش تگرگ گاهی وزش باد خیلی شدید به ویژه در ارتفاعات از مردم عزیز می‌خواهیم از فعالیت‌های کوه‌نوردی به ویژه صعود به قله‌ها پرهیز کنند.

انتهای پیام/781

دیگر خبرها

  • ببینید | هشدار جدی مدیریت بحران به مردم تهران!
  • بارش های شدید در راه تهران؛ هشدار مدیریت بحران
  • هشدار نارنجی هواشناسی در قم
  • مدیریت «پت و مت» در زاینده‌رود؟! / اعتراف مسوولان اصفهانی؛ آبی که از دریای عمان به اصفهان برسد وارد رودخانه نمی‌شود/ مدیریت یکپارچه تنها راه نجات زاینده‌رود (فیلم)
  • آماده‌باش مدیریت بحران اصفهان در پی صدور هشدار هواشناسی
  • هشدار نارنجی و تشدید بارندگی در استان یزد
  • آماده باش مدیریت بحران در استان یزد
  • ورود سامانه بارشی به اصفهان / پیش‌بینی سیلاب و تندبادهای لحظه‌ای در استان
  • آماده باش مدیریت بحران در تهران
  • شکستگی خط لوله آب در خیابان میر / محدودیت‌های ترافیکی تا پایان بازسازی ادامه دارد