Web Analytics Made Easy - Statcounter

رشت - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان گفت: لازم است با توجه به گذشته و جایگاه گیلان ، تلاش بیش‌تری برای معرفی آن به‌عنوان استانی پیشرو در ارتقای سطح شاخص‌های اجتماعی صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ارسلان زارع عصر دوشنبه در جلسه شورای هماهنگی و پیگیری حقوق کودک استان گیلان با اشاره به تدوین طرح‌ها و برنامه‌های دولت برای ارتقاء حقوق کودک و احترام به شخصیت نسل آینده‌ساز جامعه اظهارداشت: در این مسیر شاهد اقدام‌های مناسبی هستیم و اراده‌ای جدی برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های ملی، همراه‌سازی تمامی دستگاه‌های اجرایی، گروه‌های مردم نهاد و استفاده از دیدگاه‌های سازنده دانش‌آموختگان و صاحب‌نظران رشته‌های مختلف وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی پیشینه‌ مذهبی کشور را تکیه‌گاهی برای تصمیم‌گیرندگان و تصمیم‌سازان توصیف‌ کرد و افزود: اسلام به‌عنوان یکی از مکاتب الهی، نگاه ارزنده و بلندی به رعایت حقوق کودک به‌عنوان انسان دارد و نگاه احترام آمیز به کودک در راستای توجه به کرامت انسانی، به‌روشنی در سیره معصومین (ع) جلوه‌گر است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان اظهار داشت: شیوه‌های آموزش غیرمستقیم و سیره بزرگان دین، رفتاری مبتنی بر عطوفت و مهربانی نسبت به کودک بوده است که این امر مایه مباهات تمامی مسلمانان محسوب می‌شود.
وی به گذشته‌ کشورمان در رعایت حقوق تمامی انسان‌ها، به ویژه نسل کودک و نیز فعالیت‌های موثر صورت‌گرفته در 40 سال انقلاب اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: در عصر جدید با توجه به پیچیدگی‌ها، فراز‌ها و فرود‌ها، نیازمند به‌روز‌رسانی و رعایت قانون‌های عمومی مورد تایید دین مبین اسلام و باور‌های اسلامی کشورمان برای نیل به نقطه مطلوب هستیم.
وی به ضرورت تولید محتوای مناسب، آگاهی‌بخشی به جامعه و بهره‌گیری هدف‌مند از ظرفیت‌های فضای مجازی اشاره و با تشریح آسیب‌های اجتماعی متوجه نسل کودک اظهار کرد‌: تلاش افزون‌تر برای کاهش کودکان کار، بازمانده از تحصیل و توجه هم‌زمان به نیاز‌های سخت‌افزاری خانواده‌ها، گامی در مسیر بازتوانی و خدمات‌رسانی موثر به این قشر ازجامعه محسوب‌می‌شود.
زارع با تأکید بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌های دستگاه‌های استانی در ارائه‌ خدمات رایگان به خانواده‌های کم‌برخوردار و ضرورت کمی‌سازی اهداف برای ترسیم چشم‌انداز و حرکت در جهت اولویت‌ها، استفاده از مناسبت‌هایی چون هفته ملی کودک، تشکیل کارگروه‌های مختلف و برنامه‌ریزی‌های هدف‌مند را برای پیشبرد فعالیت‌ها متناسب با بُرش‌های استانی و شهرستانی ضروی دانست و گفت: این امر بیان‌گر توجه جدی به حوزه کودک و نشان‌گر اقدام‌های مناسب در حال انجام است.
وی همچنین از تشکیل کمیته‌ای به سرپرستی فرمانداری و دبیری شهرداری رشت، برای معرفی این شهر به عنوان «شهر دوستدار کودک» خبرداد.
در این جلسه گزارشی از روند فعالیت‌های چهارکمیته حقوقی و قضایی، آموزش و اطّلاع‌رسانی، حمایتی و هماهنگی و پایش و ارزیابی، به‌ترتیب از سوی مدیران کل و نمایندگان دادگستری، فرهنگ و ارشاد اسلامی، بهزیستی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ارائه شد.
7296/2007/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي شاخص هاي اجتماعي گيلان رشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۴۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی ۱۸ اثر به مرحله اجرای عمومی جشنواره تئاتر خیابانی رضوی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ستاد خبری بیست و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع)، علی‌محمد رادمنش دبیر سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی اعلام کرد که ۱۸ اثر برای ورود به مرحله نهایی اجرای عمومی بخش تئاتر خیابانی جشنواره انتخاب و معرفی شدند. اعضای هیات انتخاب آثار در این بخش انوش معظمی، مرتضی وکیلیان، کریم خاوری، علیرضا دهقانی و مارال ایزدبخش بودند. حجت‌الاسلام علی بخشی نیز به عنوان کارشناس دینی در هیات انتخاب آثار حضور داشت.

نمایش «خواب شیرین صحن گوهرشاد» به قلم و کارگردانی سعیدخیرالهی از ایلام

نمایش «غلام شیپوری» به کارگردانی پویان عطایی و نویسندگی مصطفی جعفری خوزانی از اصفهان

نمایش «نذر مادر» به کارگردانی مالک آبسالان و نویسندگی پژمان شاهوردی از ایلام

نمایش «لکه‌های پاک» به کارگردانی فرشته جعفری و نویسندگی آرزو بهرامی از زنجان

نمایش «آهوبره» به قلم و کارگردانی رضا فقیهی از تهران

نمایش «دلتنگی» به قلم و کارگردانی آرزو کریمی‌زند از تهران

نمایش «درمانده» به کارگردانی میلاد حسین‌زاده و نویسندگی محمدرضا جعفری لفوت از گیلان

نمایش «رسم چادر» به قلم و کارگردانی وحید عبدالهی از همدان

نمایش «چه سبزم امروز» به قلم و کارگردانی علی‌اصغر خطیب‌زاده از مشهد

نمایش «مجلس دختر شیرزاد یهودی و امام رضا (ع)» از سیرجان

نمایش «ساعت حرکت» به کارگردانی حامد ترابی نهاد و نویسندگی مهدی صالحیار از تبریز

نمایش «دخیل» به کارگردانی مرتضی زحمتکش و نویسندگی محسن پورنظری از گیلان

نمایش «وفای به عهد» به قلم و کارگردانی اکبر قهرمانی از رباط کریم

نمایش «ضامن» به قلم و نویسندگی سیدعباس میرمعنوی از گیلان

نمایش «وصیت» به قلم و کارگردانی سید سوران حسینی از مریوان

نمایش «بر جون شیطون لعنت» به کارگردانی شهاب راحله و نویسندگی احمد جولایی از تهران

نمایش «آرزوی آرزو» به کارگردانی امیر امینی و نویسندگی حیدر رضایی از لاهیجان

نمایش «یک سلام ناب» به کارگردانی محمد یوسفی‌زاده و نویسندگی پژمان شاهوردی از مرند

سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی ۲۵ فروردین تا ۲۵ اردیبهشت با اجرای عموم نمایش‌های عنوان شده در استان محل تولید برگزار خواهد شد و اختتامیه جشنواره در مشهد مقدس خواهد بود.

کد خبر 6057821 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • نگاه به موضوع حجاب و عفاف باید فرهنگی و اجتماعی باشد
  • برگزاری طرح کارگاه گردی صنایع‌دستی در استان گیلان
  • معرفی ۱۸ اثر به مرحله اجرای عمومی جشنواره تئاتر خیابانی رضوی
  • چاقی در افسردگی زنان نقش دارد
  • واگذاری ۳۰ کودک بی‌سرپرست در لرستان به خانواده‌های فرزند پذیر
  • پنج هزار مادر و کودک لرستانی مشمول دریافت سبد تغذیه رایگان هستند
  • «بهار رافا» ویژه‌برنامه تحویل سال‌ شبکه باران
  • ارتقاء کمی و کیفی خدمات آستان قدس رضوی در سال ۱۴۰۳
  • نظر دولت درباره حقوق ۱۴۰۳ کارگران؛ با کالابرگ به قدرت خرید توجه کردیم | دستمزد با چه روشی تعیین می‌شود؟
  • رئیس‌جمهور: هنرمندان با جوشش درونی هنر خود در امید دادن به جامعه پیشرو باشند