Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-19@09:59:32 GMT

بازسازی 207 واحد مسکونی آسیب دیده از سیل در شیراز پایان یافت

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۳۴۹۵۸

بازسازی 207 واحد مسکونی آسیب دیده از سیل در شیراز پایان یافت

شیراز-ایرنا- عملیات بازسازی و تجهیز 207 واحد مسکونی خسارت دیده از سیل ششم فروردین ماه 98 در محله سعدی شیراز پایان یافت و این واحدها در اختیار ساکنان آنها قرار گرفت.

به گزارش ایرنا استاندار فارس، عصر دوشنبه در حاشیه تحویل این واحدها به ساکنان آنها در گفت و گو با خبرنگاران بیان داشت: بعد از وقوع سیل فروردین ماه 98 در محله سعدی شیراز، اقدامات خوبی از سوی مردم، مجموعه دولت و دیگر نهادها انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عنایت الله رحیمی افزود: با تلاشی که مسئولان ذی ربط به ویژه گروه های جهادی داشتند، امروز شاهد تعمیر و بازسازی 207 واحد مسکونی از مجموع 250 واحد خسارت دیده در محله سعدی شیراز هستیم که برای انجام آن افزون بر 20 میلیارد ریال هزینه شده است.
وی ادامه داد: 36 واحد مسکونی آسیب دیده دیگر نیز در محله سعدی شیراز در دست تعمیر و بازسازی قرار دارد که حدود
سه میلیارد و 600 میلیون ریال برای انجام این کار اعتبار لازم است و علاوه بر این عملیات بازسازی هفت واحد مسکونی نیز که به طور کامل تخریب شده در دست انجام است.
استاندار فارس اظهار داشت: در بحث معیشتی مردم این محله نیز اقداماتی صورت گرفته از جمله اینکه لوازم خانگی در اختیار آنها گذاشته شده، برخی از لوازم منازل این منطقه که نیاز به تعمیر داشته توسط مردم، تشکل های مردم نهاد و همچنین برخی نهادها با هزینه خیران و کمک های مالی تشکل های مردمی تعمیر شده است.
رحیمی بیان کرد: بخشی از اقلام و لوازم اساسی ساکنان واحدهای آسیب دیده از سیل محله سعدی شیراز نیز توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) تامین شده است.
وی، در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بافت محله سعدی شیراز، ریزدانه، نفوذ ناپذیر و بعضا ناپایدار است و این ویژگی ها از مشخصه های یک بافت غیر رسمی و ناکارآمد محسوب می شود.
استاندار فارس اضافه کرد: به سبب ویژگی های یاد شده و با توجه به قانون بازآفرینی شهری، جا به جایی منازل مسکونی قسمت هایی از اطراف آرامگاه سعدی، محله گود گل کنان و خیابان منشعب از این محله به سمت آرامگاه سعدی در دستور کار است و زمین مورد نیاز برای اجرای این طرح در اطراف محله سعدی پیش بینی خواهد شد.
رحیمی ادامه داد: از آنجا که اراضی محله گود گل کنان، وقفی و فاقد اسناد مالکیت است و ساخت و سازها بدون مجوز انجام شده، بی شک احراز هویت ها نیز به دلیل نبود اسناد رسمی، دشوار و زمان بر خواهد بود و به همین سبب زمان دقیقی برای اجرای این طرح جا به جایی نمی توان اعلام کرد.
وی، در مورد اقدامات انجام شده برای جلوگیری از بروز چنین حوادثی در این محله گفت: از آنجا که سیل محله سعدی متاثر از فرادست بود، در فرادست این محله و در منتهی الیه شمال و شمال شرقی آن، مطالعات آبخیزداری در حال انجام است.
رحیمی بیان کرد: همچنین اقداماتی از جمله، عملیات پخش سیلاب، ایجاد حوضچه های آرامش، ترمیم مسیلی که از این مسیر می گذرد، بازگشایی مسیر مسیل و تملک واحدهایی که در مسیر مسیل واقع شده اند نیز در دستور کار قرار دارد.
وقوع سیل در پنجم و ششم فروردین ماه 98 در شیراز، جان 21 نفر را گرفت و 164 نفر را مصدوم کرد، افزون بر این بسیاری از افراد در این سیل منازل خود را در محله سعدی و زمین های پایین دست سیل از دست دادند و به تعدادی از خودروها آسیب وارد شد.
6122 / 6118

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي واحدهاي آسيب ديده سيل شيراز اتمام بازسازي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۴۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۱۴ نقطه آلوده به ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی در اردبیل

جواد تقوی از اجرای طرح آرامش محله محور پلیس خبر داد و اظهار کرد: ۱۴ نقطه از شهر اردبیل که آلوده به ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی بودند توسط پلیس شناسایی و با اولویت‌بندی درحال پاکسازی است.

او با اشاره به یکی از این نقاط آلوده گفت: پاکسازی پارک ملت اردبیل به عنوان اولین نقطه آلوده به ناهنجاری‌های اجتماعی در دستور کار پلیس قرار گرفت و امروز شاهد انجام عملیات مذکور در این پارک بودیم.

فرمانده انتظامی استان اردبیل تاکید کرد: براساس این طرح، محله‌ها و پارک‌های آلوده به آسیب‌های اجتماعی به ویژه اعتیاد شناسایی شده و پلیس ضمن پاکسازی و حضور مستمر، غرفه‌های مشاوره اجتماعی و حقوقی در آن محل دایر می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • مرمت مساجد وکیل و نصیرالملک شیراز پایان یافت
  • شناسایی ۱۴ نقطه آلوده به ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی در اردبیل
  • انفجار گاز در سقز به ۳۰ واحد مسکونی آسیب زد
  • پایان تعمیرات سالیانه ۸ واحد نیروگاهی سد کارون ۳
  • رفع اختلال و قطع ارتباط فیبرنوری مرکز نردین به تلوبین
  • تامین مالی واحد‌های مسکونی نیرو‌های مسلح به‌سرعت انجام می‌شود
  • تامین مالی واحد‌های مسکونی نیرو‌های مسلح به سرعت انجام می‌شود
  • سینما سعدی سلماس بازسازی می شود
  • بازسازی سینما سعدی سلماس در دستور کارحوزه هنری
  • سرلشکر موسوی: ۵۴ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در دست ساخت و تحویل داریم