Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،قدرت الله طمیمیان معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند روز دوشنبه گفت:لایروبی اروندرود ضمن توسعه گردشگری دریایی می تواند بستر مناسبی برای تردد شناورهای تجاری و افزایش صنعت توریسم دریایی در منطقه فراهم کند.

وی توسعه تجارت، سفر و گردشگری دریایی در منطقه آزاد اروند را مستلزم توجه به لایروبی رودخانه اروند دانست و ادامه داد: گردشگری از راهبردهای سازمان منطقه آزاد اروند برای توسعه همه جانبه است و این مهم در دستور کار منطقه آزاد اروند قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند همچنین در خصوص شناورهای غرق شده در اروندرود گفت: اغلب کشتی های مغروقه در مرز ایران قرار داشته که تاکنون بخش عمده ای از آنها پاکسازی شده است.

طمیمیان با بیان استعدادهای گردشگری منطقه آزاد اروند به ویژه در بخش گردشگری دریایی افزود: گردشگری دریایی در آبادان و خرمشهر می تواند با برنامه ریزی مناسب، در یک بازه زمانی به قطب ورود گردشگر در خوزستان و کشور تبدیل شود.

وی گفت: منطقه آزاد اروند به دلیل وجود رودخانه های قابل کشتیرانی در سطوح مختلف به خصوص کشتی های تفریحی در سه رودخانه اروند، کارون و بهمنشیر یکی از مناطق پرآب آزاد کشور محسوب می شود.

معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند ادامه داد: با بهره گیری از استعدادهای بالقوه گردشگری دریایی این منطقه و فراهم کردن تحقق آنها گردشگری و در پی آن اقتصاد منطقه آزاد اروند بیش از پیش رونق می گیرد.

طمیمیان افزود: یکی از ظرفیت های بالقوه توسعه گردشگری در کشور ایران٬ دریا و ساحل است که هم ابعاد گسترده ای برای سرمایه گذاری دارد و از جذابیت بالایی برای رونق صنعت پردرآمد گردشگری برخوردار است.

وی گفت: گردشگری دریایی به عنوان یک پتانسیل بالقوه موجود در منطقه، راهکار ایجاد اشتغال در شهرستان های آبادان و خرمشهر است.

انتهای پیام/ د

توسعه گردشگری آبی در آبادان وخرمشهر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گردشگری عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۵۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌ اصلی منطقه آزاد چابهار بهره‌مندی از ظرفیت تخصصی دانشگاه‌های فعال است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حمیرا ریگی مدیرعامل منطقه آزاد چابهار در دیدار صمیمی با رئیس و اعضای هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان، اولویت سرمایه‌گذاری را با سرمایه‌گذار علمی دانست.

وی از پیشنهادها و مصوبات دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان در حوزه برنامه‌های اقتصاد دانش‌بنیان استقبال کرد و گفت: سرمایه‌گذاری علمی می‌تواند به‌عنوان یک رکن ارزشمند موجب توسعه اقتصادی باشد.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار با اشاره به اهمیت کار تیمی و گروهی، عنوان کرد: برای رسیدن به اهداف عالی و ارزشمند نظام مقدس جمهوری اسلامی باید برنامه‌ها و فعالیت‌ها در حوزه تدوین و طراحی و عرصه اجرا به صورت تیمی و گروهی انجام شود و برای دستیابی به چشم‌انداز‌های پیشروی نظام باید از تک‌روی و فردیت خارج شد.

ریگی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های اصلی منطقه آزاد چابهار، بهره‌مندی از ظرفیت تخصصی و مهارتی دانشگاه‌های فعال استان سیستان و بلوچستان است، ادامه داد: مشاهده مصوبات دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان، نشان از توجه ویژه این مجموعه عظیم دانشگاهی به توسعه استان دارد و آرزومندیم با تعامل گسترده و همکاری امکان دستیابی به اهداف ارزشمند توسعه استان محقق شود.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی با توجه ویژه و تمرکز بر ظرفیت‌های موجود در چابهار مسیر‌های توسعه را هموار خواهد کرد، بیان کرد: دانشگاه با داشتن نیروی متخصص یکی از ارکان اصلی و بنیادین در توسعه و تعالی محسوب می‌شود و در این راستا راه‌اندازی شورای راهبردی و هم‌اندیشی دانشگاه یکی از برنامه‌های اساسی و مهم منطقه آزاد چابهار است.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره توسعه سواحل مکران و اهمیت این موضوع از دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی، گفت: بهره‌مندی از استادان متخصص و صاحب‌نظر برای تهیه و تدوین برنامه‌های کارآمد یکی از اهداف شورای راهبردی دانشگاه‌هاست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سرمایه‌گذاری ۱۰۰ هزار میلیاردی در گردشگری منطقه آزاد ماکو
  • پایان نمایشگاه توانمندی‌های بانوان منطقه آزاد ماکو
  • سرمایه گذاری هلدینگ گردشگری در سواحل رود ارس درماکو
  • رشد نم هوا در اروند
  • ۴۷کیلومتر راه‌سازی در منطقه ۲۲ | ۹۳ درصد بودجه شهرداری منطقه به طرح‌های عمرانی اختصاص یافت
  • انعقاد تفاهمنامه همکاری میان اتاق بازرگانی ایران و آلمان
  • برنامه‌ اصلی منطقه آزاد چابهار بهره‌مندی از ظرفیت تخصصی دانشگاه‌های فعال است
  • عزم جدی مسئولان واصناف کیش برای ایجاد تابستانی پر رونق در جزیره کیش
  • ساخت ۳ فروند شناور رو-رو مسافری و اسکله راهیان نور در ۱۴۰۳
  • آسمانی صاف در اروند