Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-25@11:37:15 GMT

چین: از حقوق هواوی دفاع می کنیم

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۳۵۰۸۰

چین: از حقوق هواوی دفاع می کنیم

 به دنبال توقف همکاری شرکت گوگل با شرکت هواوی غول مخابراتی چین، دولت پکن اعلام کرد از طریق قانونی از حق و حقوق شرکت چینی هواوی دفاع خواهد کرد.

گنگ شوانگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز دوشنبه در واکنش به این اقدام شرکت گوگل به خبرنگاران گفت: چین با در نظر گرفتن این وضعیت، از شرکت های چینی با روش های قانونی حمایت خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت هواوی نیز به دنبال این اقدام شرکت گوگل در بیانیه ای اعلام کرد این شرکت سهم قابل توجهی در رشد و توسعه سیستم عامل آندروید در سراسر جهان داشته است.

این بیانیه می افزاید: ما همچنان به ساخت یک سیستم نرم افزاری ایمن و پایدار برای ارائه بهترین تجربه به کاربران در سطح جهان ادامه خواهیم داد.

شرکت گوگل روز گذشته اعلام کرد آن دسته از همکاری ها با شرکت فناوری هوآوی چین را که مستلزم انتقال سخت افزار، نرم افزار یا سرویس های فنی باشد؛ متوقف کرده است.

این اقدام به این معناست است که نسخه های جدید گوشی های هوشمند هوآوی که بر روی سیستم عامل اندروید اجرا می شوند، دسترسی به سرویس های محبوب گوگل همچون «گوگل پلی استور»، جی میل و یوتیوب را از دست می دهند.

اندروید یک سیستم ‌عامل همراه است که شرکت گوگل به تلفن‌ های هوشمند و تبلت‌ ها و به‌تازگی برای برخی رایانه ‌ها و ساعت‌ های مچی ارائه می‌ کند. شرکت ‌های مختلف از کره و چین و ژاپن تا دیگر نقاط جهان از این سیستم عامل به طور گسترده‌ای بهره می‌برند.

تعلیق همکاری گوگل با هواوی، نه تنها جلوی دسترسی تلفن‌های تازه شرکت چینی به سیستم عامل اندروید را می‌گیرد بلکه مانع کاربری از خدمات محبوبی مانند گوگل پلی استور، جی‌میل یا یوتیوب می‌شود.

یک منبع خبری طرف گفت‌ و گو با خبرگزاری رویترز تاکید کرده است که «هواوی تنها قادر خواهد بود به نسخه عمومی اندروید دسترسی داشته باشد و دیگر به نرم‌افزارهای انحصاری و خدمات خود گوگل دسترسی نخواهد داشت».

نرم‌افزارهای انحصاری در مالکیت انحصاری پردازندگان است و نمی ‌توان آن‌ ها را تکثیر و توزیع کرد، به عبارتی بر خلاف نرم‌افزارهای عمومی یا متن باز، امکان دسترسی به کد مبدا نرم‌افزارهای انحصاری وجود ندارد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: چین هوآوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۵۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوالات عجیب گوگل هنگام مصاحبه کاری

نادیا زکالوند: تصور کنید خودتان را برای مصاحبه شغلی در شرکت بزرگ فناوری گوگل آماده می‌کنید و ساعت‌ها وقت برای مطالعه اختصاص می‌دهید اما موقع مصاحبه متوجه می‌شوید، فقط کافی بود خود را برای سوال‌های پیچیده درباره قهوه و قهوه‌خانه (کافی‌شاپ) آماده می‌کردید. در واقع کسی باور نمی‌کند این دو فضای کاملا متفاوت در یکدیگر ادغام شوند!

نوشیدنی‌های داغ کافئین‌دار و مراکز اطلاعات آنلاین هیچ شباهتی با هم ندارند، اما کارمند سابق گوگل می‌گوید، «مصاحبه‌کننده‌های این شرکت هنگام مصاحبه با متقاضیان شغل، عاشق مطرح کردن پرسش‌هایی درباره قهوه و قهوه‌خانه هستند.»

مثلا، یکی از کارمندان خانم این شرکت می‌گوید موقع مصاحبه از او معمایی درباره قهوه‌خانه پرسیده بودند. معما این بود، «قهوه‌خانه‌ای در سانفرانسیسکو وجود دارد و عرضه و تقاضای آن نامحدود است. به این معنا که قهوه این قهوه‌خانه هیچ‌وقت تمام نمی‌شود و مشتریان هم دورادور قهوه‌خانه را گرفته‌اند. قهوه‌خانه تقریبا ۴۶ مترمربع فضا دارد. این قهوه‌خانه روزانه چند فنجان قهوه آماده می‌کند؟

افراد برای این سوال، پاسخ‌ها گوناگونی داده‌اند. یک نفر گفت، صفر-زیرا درباره کارکنان قهوه‌خانه صحبتی نشده بود.

دیگری گفت، اگر برای آماده کردن هر فنجان قهوه ۳۰ ثانیه وقت بدهیم، پس هر ساعت ۱۲۰ فنجان و در ۸ ساعت روز کاری ۹۶۰ فنجان می‌شود.

نفر دیگر هم گفت، «تعداد فنجان‌ها اهمیتی ندارد، عرضه و تقاضا همیشه برابر خواهند بود.»

چهارمی گفت، «سوال بیشتر درباره تهیه قهوه است و کاری به روش سرو آن ندارد. بنابراین نیازی به فنجان نیست.»

نفر پنجمی هم به‌ شوخی پاسخ داد: «نمی‌دانم. بد نیست، پاسخ آن را از موتور جستجوی گوگل بپرسیم.»

مصاحبه‌کننده‌های گوگل می‌گویند، این نوع سوال‌ها مهارت‌های حل مساله و تصمیم‌گیری متقاضیان شغل را بدون اینکه خودشان متوجه شوند، محک می‌زند.

منبع:

ladbible

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897280

دیگر خبرها

  • فناوری در خدمت جنایت
  • جزئیات تبدیل وضعیت کارکنان شرکتی به قرارداد کار معین در سال ۱۴۰۳
  • سامانه پدافند اس-۵۰۰؛ علیه موشک‌های هایپرسونیک عمل می‌کند؟!
  • سامانه پدافند اس-۵۰۰ چیست؟ آیا می‌تواند علیه موشک‌های هایپرسونیک عمل کند؟
  • اتوبوس اخراجی‌های گوگل
  • افت فروش آیفون در چین؛ اپل به رتبه سوم سقوط کرد
  • تبدیل وضعیت کارکنان شرکتی به قرارداد کار معین در سال ۱۴۰۳
  • سوالات عجیب گوگل هنگام مصاحبه کاری
  • گوگل کارکنان معترض به همکاری این شرکت با اسرائیل را اخراج کرد
  • گوگل در دفاع از رژیم صهیونیستی ۲۰ کارمند دیگر خود را اخراج کرد