Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@00:45:11 GMT

عقل را جایگزین احساس کنیم* اکبر ظریفی

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۳۵۱۴۹

عقل را جایگزین احساس کنیم* اکبر ظریفی

اهواز- ایرنا- پایگاه خبری هانا نیوز روز دوشنبه مطلبی با عنوان عقل را جایگزین احساس کنیم به قلم اکبر ظریفی منتشر کرد.

آمریکا اکنون مشغول طراحی عملیات روانی -در داخل و خارج آمریکا- برای آماده کردن فضا،جهت حمله به ایران است،پس لازم است ما کنش فعالانه ای با توجه به این مهم پیش بگیریم و بیهوده در خیال مهیانبودن دائمی آمریکا برای ورود به عملیات علیه خود ،به سر نبریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اگر در جریان باشیم، کنگره آمریکا و بخشی از سنا،اکنون مخالفت خودشان را با عملیات نظامی علیه ایران نشان می دهند،و مدعای آنها، کارا بودن برجام در گذشته بوده است و به همین واسطه،به دنبال کشاندن ایران به پای میز مذاکره هستند تا به هر قیمتی شده، برای چیزی فراتر از محتوای برجام،با ایران به چانه زنی بپردازند و برای این کار ،ورود به صحنه جنگ را لازم نمی بینند و زیر بار هزینه این کار نمی روند.
اما ترامپ و تیم او،شرایط را به گونه ای دیگر رقم می زنند. آنها هم زمان دست کم دو کار را با هم به پیش می برند،نخست اینکه: درصحنه بین المللی مرتب نمایش و سخن از عدم جنگ دارند و جامعه بین الملل را قانع می کنند که بدون نگرانی به برنامه کنترلی آمریکا اعتماد بکنندو واقعا هم برای کوتاه مدت،یعنی دست کم تا آغاز دور دوم ریاست جمهوری ترامپ،گزینه جنگ را در روی میز ندارند و به این ترتیب،بخشی از جامعه بین الملل را که اینک همراهی با سیاست های ترامپ ندارند،کم کم برای موضع گیری روبروی ایران قانع می کنند و ایران هم اگر هوشمندانه رفتار نکند،به این طرح آمریکا،ناخواسته کمک خواهد کرد.
و دیگر اینکه:تحریم های ظالمانه و سنگین علیه ایران را به پیش خواهد برد و این مهم احتمالا ایران را در داخل با مشکلاتی مواجه خواهد کرد و پس از ظهور این مشکلات، وضع روانی جامعه ایران مهیای تقابل های فراوان داخلی و خارجی خواهدشد.
واین هردو ،به راهبرد آمریکا برای ضربه زدن به ایران کمک خواهد کرد. باری،حال چه باید کرد؟ یعنی ایران چه باید بکند؟ جنگ؟گفتگو؟ویا کاری دیگر ؟روشن است که باید کاری دیگر بکند.
اکنون شرایط جنگ-در کوتاه مدت که منتفی است. گفتگو هم با وضعی که ساختار بین الملل دارد،برای ایران عذاب آور است و از موضع ضعف به آن خواهند نگریست،هم در داخل و هم در خارج،چون گفت و گو شد ولی دیگران آن را به هم زدند، و بعضی -اروپایی ها-هم توانایی کافی برای نجات روند پیشین را ندارند.پس با پیمان شکن و ناتوان از پیشگیری ازپیمان شکنی ،بر گفتگوی تازه نتوان نشست…!
راه سوم: تقویت بنیه داخلی برای سر و سامان دادن به اوضاع در بخش های گوناگون است تا همگرایی داخلی مستحکم شود و پس از آن تقویت پیمان های دوجانبه با همسایگان و کشورهای مخالف یک جانبه روی آمریکا خواهد بود.
مدرس دانشکده خبر ایرنا اهواز
6064

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي ظريفي عقل احساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۵۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شادمانی مردم افغانستان از پاسخ موشکی ایران به جنایات اسرائیل

مردم افغانستان، شادمان از حملات موشکی و هواپیماهای بدون سرنشین جمهوری اسلامی ایران به سرزمین‌های اشغالی، این اقدام را به حمله پرنده های ابابیل به سپاه ابرهه تشبیه کردند.

به گزارش مشرق، سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران بامداد امروز یک‌شنبه ۲۶ فروردین، با نشر بیانیه‌ای از آغاز حملات موشکی و پهپادی این کشور به اهداف در سرزمین‌های اشغالی فلسطین خبر داد.

حملات موشکی و پهپادی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران باعث خوشحالی شهروندان افغانستان شده است.

سید حسین هاشمی با نشر تصویر آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در صفحه فیسبوک خود نوشت: پسر حیدر صادق به حرفش عمل کرد.

محمد داوود شهیدی در صفحه فیسبوک نوشت: خداوند موشک‌های مسلمین را مثل پرندهای ابابیل برسر لشکریان ابرهه نازل کرد . شهیدی ادامه داد: لبیک یا مهدی درود بر سید علی خامنه‌ای که برای نجات قبله اول مسلمین از چنگال صهیونیسم مبارزه می‌کند.

علی جلالی یکی دیگر از کاربران شبکه‌های اجتماعی فیسبوک با نشر پرچم جمهوری اسلامی ایران در صفحه فیسبوک خود نوشت: الله اکبر.

نجیب الله رحمانی یکی دیگر از کاربران شبکه اجتماعی فیسبوک هم نوشت: الله اکبر زنده باد جمهوری اسلامی ایران.

ولی‌زاده هم نوشت: سرزمین سلمان فارسی، ایران قدرتمند و متمدن پیروز میدان است ان شاالله.

عظمت الله عمری کاربر پشتون‌تبار افغانی هم نوشت: زنده باد جمهوری اسلامی ایران کامیاب باد ایران اسلامی.

فرهاد سروش یکی دیگر از کاربران شبکه‌ی اجتماعی نوشت: الله اکبر . زنده باد اسلام زنده باد جمهوری اسلامی ایران.

جواد اینی هم نوشت: زنده باد اسلام زنده باد جمهور اسلامی ایران خداوند پشتیبان ایران باشد تا درسی برای اسراییل بدهد که هر گز فراموشش نشود.

اکثر شهروندان افغانستان روز بعد از حمله گسترده ایران به رژیم صهیونیستی، با نشر تصاویر از آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران و پرچم این کشور و با نوشتن شعار الله اکبر، صفحات اجتماعی‌شان را مزین کرده و شادمانی می‌کنند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • اوکراین: احساس می‌کنیم غرب ما را در جنگ تنها گذاشته است
  • از چه زمانی واژه «ارتش» جایگزین «قشون» شد؟
  • اجتماع بزرگ مردمی وعده صادق در حرم مطهر رضوی
  • تحریم علیه ایران جایگزین تشدید تنش از سوی تل‌آویو!
  • تحریم‌ علیه ایران جایگزین تشدید تنش از سوی تل‌آویو
  • اکبر عبدی بازیگر با گریمی متفاوت در کنار نوه‌اش (عکس)
  • تحلیل علی اکبر صالحی از حمله موشکی ایران به اسرائیل
  • گریم متفاوت اکبر عبدی در کنار نوه‌اش | عکس
  • شادمانی مردم افغانستان از پاسخ موشکی ایران به جنایات اسرائیل
  • هر جا تهدیدی علیه منافع ملی احساس شود، میدان عمل ما است