Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، احمد نعمت‌بخش اظهار کرد: با توجه به درایت نمایندگان مجلس بعید است که تصمیم گرفته باشند قیمت‌گذاری خودرو که از مردادماه سال گذشته با تصمیم شورای هماهنگی سران سه قوه از شورای رقابت گرفته و به سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان واگذار شده است، مجدداً به شورای رقابت واگذار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر انجمن خودروسازان ایران افزود: در مصوبه دیروز مجلس شورای اسلامی قید شده که خودروسازان قیمت تمام شده خود را به شورای عالی رقابت اعلام کنند، برخی از این مصوبه برداشت کرده‌اند که قرار است مجدداً شورای رقابت تعیین‌کننده قیمت خودرو باشد اما ما چنین برداشتی از این موضوع نداشته‌ایم.

وی ادامه داد: اگر هم قرار باشد که این گمان محقق شود باید گفت که این موضوع در مغایرت با تصمیمی است که شورای هماهنگی اقتصادی سران سه قوه در سال گذشته گرفته و به تصویب رسانند که شورای رقابت از قیمت‌گذاری خودرو کنار گذاشته شود و این امر به سازمان حمایت سپرده شود. قاعدتاً زمانی که تصمیمی توسط سران سه قوه گرفته می‌شود، مجلس نمی‌تواند به تنهایی خلاف آن مصوبه‌ای صادر کند.

نعمت‌بخش تاکید کرد: ضمن اینکه اگر مجلس تصمیم به چنین موضوعی گرفته باشد، بسیار جای تعجب وجود دارد؛ چراکه در گذشته شورای رقابت عملکرد درستی نداشته و برای خودروسازان مشکلات زیادی ایجاد کرده‌اند، از آن زمان بین قیمت کارخانه‌ای خودروها و بازار آزاد اختلاف زیادی ایجاد شد و همچنان این اختلاف وجود دارد.

وی مدعی شد: علاوه بر این زمانی که یک شورا برای قیمت خودرو تصمیم می‌گیرد، فساد و امضاهای طلای گسترش می‌یابد، لذا باید از اینکه مجدد شورای رقابت را مسئول در تعیین قیمت خودرو قرار دهیم، پرهیز کرد.

روز گذشته در مجلس شورای اسلامی طرح "ساماندهی بازار خودرو" تصویب شد. طبق پیشنهادی که به ماده ۶ این طرح الحاق شده است "شرکت‌های خودروسازی موظف هستند هنگام فروش، قیمت تمام شده خودرو، درصد سود و قیمت قطعی را محاسبه و به شورای عالی رقابت اعلام کنند".

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: قیمت گذاری خودرو طرح ساماندهی بازار خودرو شوراي رقابت سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۵۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۰ داوطلب در دور دوم برای تصاحب ۴۵کرسی مجلس رقابت می‌کنند

سید محمد تقی شاهچراغی روز چهارشنبه در جلسه شورای اداری ورامین که با موضوع انتخابات برگزار شد، طی سخنانی گفت: عملیات «وعده صادق» اتفاق بی نظیری بود و هنوز زوایای این عملیات مشخص نشده است.

وی گفت: اخیراً برخی از تحلیلگران آنها به عظمت این عملیات اعتراف می‌کنند و این عملیات با قدرت ایمان انجام گرفت و جامعه استکباری با همه تمهیدات پیش بینی کرده شکست سختی خورد.

معاون وزیر کشور اظهار کرد: آن چیزی که عملیات وعده صادق را عملی کرد پشتیبانی مردم بود و با همین پشتیبانی همه مشکلات را حل می‌کنیم.

رئیس ستاد انتخابات کشور با اشاره به آمادگی برگزاری دور دوم در سطح کشور گفت: در مرحله دوم انتخابات در سطح کشور در ۱۵ استان و در ۲۲ حوزه انتخابیه ۹۰ داوطلب برای تصاحب ۴۵ کرسی مجلس شورای اسلامی در ۲۱ اردیبهشت رقابت می‌کنند و در ورامین برابر قانون انتخابات به دور دوم کشیده شد.

شاهچراغی در پایان گفت: عوامل برگزاری انتخابات در سطح کشور روی انتخاب اعضای شعب و هیأت اجرایی دقت لازم را رعایت کنند که هیچ شائبه وجود نداشته باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • کدام نهاد مسئول گرانی خودرو است؟
  • ۹۰ داوطلب در دور دوم برای تصاحب ۴۵کرسی مجلس رقابت می‌کنند
  • واکنش شورای‌رقابت به افزایش ۱۵۰میلیونی قیمت پرشیا
  • واکنش شورای رقابت به افزایش ۱۵۰ میلیونی قیمت پرشیا
  • واکنش شورای رقابت به افزایش ۱۵۰ میلیونی قیمت پژو پارس
  • انتقاد روزنامه دولتی ایران از تصمیم ایران خودرو/ بانک مرکزی: ۳۰۲ میلیون دلار نیمایی بدون مشتری ماند/ پیمان پاک: گوشت نه تنها افزایش قیمت نداشت، بلکه ارزان هم شد
  • رئیسی مسئولیت احیای گشت ارشاد را بپذیرد
  • رقابت ۲ نامزد مجلس برای یک سهمیه باقیمانده در مشهد و کلات
  • افزایش قیمت کارخانه ای خودرو‌؛ کسی گرانی را به گردن نمی‌گیرد
  • ماجرای دنباله دار افزایش ۵۰ درصدی قیمت پژو پارس؛ وزیر صمت و شورای رقابت چه می گویند؟ | قیمت های جدید را ببینید