Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ حجت الاسلام و المسلمین قدیمی نژاد در سیزدهمین روز از ماه مبارک رمضان در جمع کارکنان نواحی مسلم، مقداد و قرارگاه شهید برونسی مشهد که در نمازخانه پادگان شهدای بسیج برگزار گردید، به ایراد سخنران پرداخت.
وی بیان داشت: عقل و نفس انسان همیشه در جنگ هستند و اگر خواسته باشیم اخلاقی عمل کنیم عقل را باید قوی و نفس را ضعیف نماییم نه آنکه آن را از بین ببریم و در نهایت نفس را باید تزکیه کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استاد حوزه و دانشگاه در ادامه به تعریف عقل و نفسپرداخت و گفت: عقل می‌گوید هر آنچه حق و مفید است و نفس می‌گوید هرآنچه من می‌خواهم حق و مفید است و هرچه خواهش‌ها و منیت انسان‌ها بیشتر باشد نفس اماره بزرگ می‌شود و هرچه انسان‌ها به سوی حق وحقیقت بروند عقل بزرگ خواهد شد و آدمی همواره در جدال بین عقل و نفس می‌باشد.
حجه الاسلام قدیمی نژاد در بخش دیگری از سخنانش ترامپ را مظهر نفس اماره جهانی دانست و گفت: عربستان که خیانت‌های زیادی مرتکب شده و مردم یمن را به شهادت می‌رساند و ضد حقوق بشری و الهی است آمریکا او را تایید و می‌گویند ما آن‌ها را می‌خواهیم و بر حق هستند و ایران اسلامی که مظهر آزادی و آزادگی است و بیشترین دموکراسی را در جهان داشته به دلیل اینکه مورد تایید آمریکا نیست ضد حقوق بشر هست.   وی در پایان ابراز داشت: انسان تا زمانی که میل به استغفار داشته باشد در حال جنگ بین عقل و نفس است و هر زمان که یاد خدا را فراموش کند نفس اماره بر انسان چیره شده و میل انسان به گناه بیشتر خواهد شد و هنگامی که به یاد خدا باشیم عقل انسان بر نفس او پیروز و به سعادت خواهد رسید.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۵۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماه صورتی در آسمان امشب را ببینید

به گزارش صدای ایران به نقل از مهر، چهارشنبه، پنجم اردیبهشت، ماه به فاز کامل می‌رسد و بیشتر طول شب قابل مشاهده است، به طوری که حوالی غروب طلوع می‌کند و حوالی سحر نیز غروب می‌کند؛ بر اساس نامگذاری‌های انجام شده توسط قبایل آمریکایی، این پدیده ماه کامل صورتی نام دارد، اگرچه این پدیده در آمریکای شمالی "ماه صورتی" خوانده می‌شود، اما ربطی به رنگ قمر زمین ندارد، بلکه به دلیل رویش گل‌های صورتی در این زمان از سال در منطقه‌ای در آمریکای شمالی است.


در شب‌های پس از پنجم اردیبهشت، ماه هر روز حدود یک ساعت دیرتر طلوع می‌کند و اواخر شب نیز با نور زیادی می‌درخشد، سپس طی چند روز فقط در آسمان قبل از سحر و اوایل صبح قابل مشاهده است؛ زمانی که به تربیع آخر می‌رسد، یک هفته پس از ماه کامل، نیمه‌های شب طلوع می‌کند و حوالی ظهر نیز غروب می‌کند.

لحظه دقیق ماه کامل زمانی است که طول جغرافیایی دایره‌البروجی ماه دقیقاً ۱۸۰ درجه از طول جغرافیایی دایره‌البروجی خورشید فاصله داشته باشد، ماه کامل را می‌توان هر زمانی از شب مشاهده کرد.

دیگر خبرها

  • ماه صورتی در آسمان امشب را ببینید
  • رنگ ماه چهارشنبه شب صورتی خواهد شد
  • صدای کارشناس اسرائیلی نیز از جنایات صهیونیست‌ها در غزه در آمد
  • امشب رنگ ماه عوض می شود!
  • رونمایی از بزرگ‌ترین مسئله ایران و جهان که از فقر هم وحشتناک تر است
  • امشب ماه صورتی می‌شود
  • امشب ماه کامل صورتی را رصد کنید
  • عکس| این دو بازیگر «پایتخت» چه زمانی به ایران باز می‌گردند؟
  • (ویدئو) تصاویری پر بازدید از صحرای بزرگ عربستان با عنوان «حومه آخرالزمانی ریاض»
  • تصویر عجیب از مردی که زمانی همه زنان دنیا عاشقش بودند!