Web Analytics Made Easy - Statcounter

فارس، بوشهر و هرمزگان استان های معین خرمشهر برای اربعین شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 استان خوزستان خدمات رسانی خدمت رسانی عراق اربعین 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۵۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار هواشناسی درباره موج جدید بارش‌ها

سازمان هواشناسی با صدور هشدار تشدید فعالیت سامانه بارشی و خسارت به کشاورزان از طغیان رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها در برخی مناطق خبر داد.

به گزارش مشرق،‌ بر اساس پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز یکشنبه در استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، یزد، شرق هرمزگان، ارتفاعات کرمان، ارتفاعات شرقی البرز، شمال استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی رگبار باران گاهی، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک، در ارتفاعات رشته کوه البرز و ارتفاعات مرکزی زاگرس بارش برف و در نقاط مستعد بارش تگرگ روی می‌دهد.

بعدازظهر دوشنبه با ورود سامانه بارشی از جنوب کشور به‌تدریج در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب و شرق خوزستان، شرق لرستان، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، بوشهر، فارس و جزایر واقع در خلیج‌فارس و تنگه هرمز بارش‌ها آغاز می‌شود.

سه‌شنبه ۲۸ فروردین با توسعه و تقویت سامانه علاوه بر مناطق ذکر شده در کرمان، هرمزگان، جنوب استان‌های یزد و اصفهان بارش شدید باران رگبار و رعدوبرق، در مناطق مستعد تگرگ و وزش باد شدید با احتمال خیزش گردوخاک روی می‌دهد.

بارش‌ها در جنوب بوشهر، نیمه جنوبی فارس، هرمزگان، نیمه جنوبی استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان و نیز در جزایر واقع در مرکز و شرق خلیج فارس و هرمز شدت بیشتری خواهد داشت.

فعالیت سامانه روز چهارشنبه در استان‌های فارس،کرمان، خراسان جنوبی، یزد، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب اصفهان و جزایر واقع در شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان است. شدت بارش‌های این روز برای جنوب کرمان، شرق هرمزگان و نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان است.

روز پنجشنبه با تضعیف فعالیت سامانه بارشی در استان‌های کرمان،‌ خراسان جنوبی، شرق فارس، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و تنگه هرمز رگبار پراکنده باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی شده است. سامانه بارشی اواخر وقت پنجشنبه به‌تدریج از سمت جنوب شرق از کشور خارج می‌شود.

لازم به ذکر است فردا دوشنبه در برخی نقاط شمال غرب کشور و سه‌شنبه در ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده و وزش باد پیش بینی می‌شود. دوشنبه خلیج فارس و از سه‌شنبه تا پنجشنبه خلیج‌فارس ،تنگه هرمز و دریای عمان به سبب وزش باد شدید مواج و متلاطم هستند.

توصیف سامانه: تشدید فعالیت سامانه بارشی

زمان شروع: یکشنبه ۱۴۰۳/۰۱/۲۶

زمان پایان: چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۱/۲۹

نوع مخاطره: رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، گردوخاک ، تگرگ

منطقه اثر:

یک‌شنبه ۱۴۰۳/۰۱/۲۶: شرق استان‌های خراسان رضوی و خراسان جنوبی.

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۰۱/۲۸: فارس، هرمزگان، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، جنوب اصفهان، جنوب و غرب کرمان، جنوب بوشهر، جنوب یزد، شرق استانهای چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد.

چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۱/۲۹: نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، کرمان، شرق هرمزگان، جنوب یزد، شرق فارس.

اثر مخاطره: جاری شدن روان‌آب، طغیان رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید، اختلال در ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، آب‌گرفتگی معابر عمومی، صاعقه، ریزش سنگ در نواحی کوهستانی، خسارت به سازه‌های موقت و خسارت به صنعت کشاورزی.

توصیه: فاصله گرفتن از رودخانه‌ها و مسیل‌ها و عدم استقرار در مناطق مرتفع، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوه‌نوردی، همراه داشتن تجهیزات لازم و سوخت کافی هنگام سفر با خودرو، خودداری از چرای دام و عدم تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، بازگشایی دهانه پل‌ها، انتقال نهاده‌های کشاورزی به مکان‌های مسقف.

توصیف سامانه: فعالیت سامانه بارشی

زمان پایان: چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۱/۲۹

نوع مخاطره: رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، گردوخاک و احتمال تگرگ

منطقه اثر:

یکشنبه ۱۴۰۳/۰۱/۲۶: خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان، کرمان، شرق هرمزگان، ارتفاعات گلستان، یزد، شمال استانهای آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی.

دوشنبه ۱۴۰۳/۰۱/۲۷: کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، بوشهر، شرق لرستان، شمال شرق خوزستان، جنوب سیستان و بلوچستان، شمال و غرب فارس، غرب و جنوب اصفهان، آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی، شرق خراسان رضوی، ارتفاعات کرمان.

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۰۱/۲۸: کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، کرمان، سیستان و بلوچستان، بوشهر، نیمه جنوبی اصفهان، ارتفاعات استان‌های تهران و مازندران.

چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۱/۲۹: خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، فارس، یزد.

اثر مخاطره: احتمال آب‌گرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان آب، احتمال تگرگ، وزش باد نسبتا شدید، لغزندگی و کاهش دید به‌ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال خسارت به نهال و درختان آسیب‌پذیر.

توصیه: احتیاط در سفرهای برون‌شهری، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاکسازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هر گونه عملیات کشاورزی.

هشدار هواشناسی کشاورزی-سطح نارنجی

زمان پایان: چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۱/۲۹

نوع مخاطره: رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، گردوخاک، تگرگ

منطقه اثر:

یکشنبه ۱۴۰۳/۰۱/۲۶: خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، گلستان، یزد، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی،

دوشنبه ۱۴۰۳/۰۱/۲۷: کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، بوشهر، لرستان، خوزستان، سیستان و بلوچستان، فارس، اصفهان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، خراسان رضوی، کرمان.

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۰۱/۲۸: کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، کرمان، سیستان و بلوچستان، بوشهر، اصفهان، تهران، مازندران، فارس، هرمزگان، یزد.

چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۱/۲۹: سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، یزد، فارس، خراسان جنوبی.

اثر مخاطره: آسیب به محصولات کشاورزی

توصیه: انتقال محصولات دپو شده در فضای باز به مناطق سرپوشیده، عدم انجام هرگونه عملیات کشاورزی در نخیلات استان‌های جنوبی به‌ویژه گرده‌افشانی، عدم انجام آبیاری مزارع به دلیل وقوع بارندگی و جهت جلوگیری از خوابیدگی مزارع آماده برداشت، زهکشی و پاکسازی مسیر آب باغات و مزارع با توجه به بارش‌ها، عدم انجام محلول پاشی و سم پاشی با توجه به وقوع بارش ها، حفاظت از مزارع صیفی جات، کنترل دما و رطوبت انبارها با توجه به افزایش رطوبت جهت جلوگیری از خسارت بیماری‌های قارچی، بسته نگهداشتن دریچه‌های گلخانه‌ها در هنگام کاهش دما و بارش، عدم استفاده از آب باران برای دام ها، جلوگیری از نفوذ روان آب به داخل سالن ها، پاک سازی، تنظیم و کنترل دریچه های ورودی و خروجی آب استخرها جهت جلوگیری از ورود آب گل‌آلود به استخرها با توجه به حجم بالای روان آب و سیلابی شدن رودخانه‌ها (به‌ویژه در مزارع پرورش میگو)، عدم کوددهی به استخرهای پرورش ماهی گرم آبی و کاهش غذا دهی به میزان نصف نرمال به دلیل ابرناکی، خودداری دامداران و عشایر از عبور در ارتفاعات و انتقال دام‌ها به مکان سرپوشیده در هنگام وقوع بارش، عدم توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‏‌ها با توجه به وقوع بارش‌ها‏، عایق‌بندی و محافظت از کندوها در مقابل بارش، عدم تردد ماشین‌آلات کشاورزی روی مزارع، احتیاط کشاورزان و دامداران با توجه به شرایط بارندگی پیش رو.

توصیف سامانه: وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج

زمان شروع: صبح دوشنبه ۱۴۰۳/۰۱/۲۷

زمان پایان: پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۱/۳۰

نوع مخاطره: وزش باد شدید با سرعت لحظه ای ۳۲ نات و بیشینه ارتفاع امواج در مناطق ساحلی ۱ تا ۲.۵ متر و در مناطق دور از ساحل تا بیش از ۲.۵ متر همراه با رگبار باران و رعدوبرق.

منطقه اثر: دوشنبه ۱۴۰۳/۰۱/۲۷: مناطق ساحلی و دور از ساحل استان هرمزگان، در خلیج فارس و نواحی جنوبی استان بوشهر،

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۰۱/۲۸، چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۱/۲۹ و پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۱/۳۰: مناطق ساحلی و دور از ساحل استان هرمزگان، در خلیج فارس و تنگه هرمز و دریای عمان.

اثر مخاطره: احتمال خسارت در اثر تندباد لحظه ای و رگبار باران و رعد و برق، اختلال در ترددهای دریایی قایق های صیادی و فعالیت های تفریحی، اختلال در تردد شناورهای مسافربری در بنادر، اختلال در تردد کشتی‌های تجاری، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس های پرورش ماهی.

توصیه: تمهیدات لازم در مناطق دریایی و مناطق ساحلی جهت جلوگیری از خسارت احتمالی، اجتناب از تردد شناورهای سبک و فعالیت‌های تفریحی، تمهیدات لازم جهت تردد ایمن شناورهای مسافربری و کشتی های تجاری.

دیگر خبرها

  • خلیج فارس مواج و متلاطم است
  • رگبار شدید باران در ۱۰ استان کشور و جزایر خلیج فارس
  • مدارس هرمزگان، جنوب کرمان، بوشهر و فارس تعطیل شدند
  • مدارس هرمزگان، بوشهر و فارس تعطیل شدند
  • صدور هشدار سطح نارنجی برای تردد‌های دریایی در خلیج فارس
  • پیش‌بینی وقوع سیلاب در ۶ استان کشور
  • برتری ورزشکار کهگیلویه‌ و بویراحمدی در مسابقات تیراندازی منطقه‌ای
  • این استان‌ها منتظر آب‌گرفتگی گسترده و سیلاب باشند!
  • رشد 23 درصدی ارزش صادرات منطقه ویژه خلیج فارس
  • هشدار هواشناسی درباره موج جدید بارش‌ها