Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-25@00:20:34 GMT

ابزار تشویقی دولت برای تعیین سقف اجاره‌بهای مسکن

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۳۵۵۹۵

به گزارش اکوفارس به نقل از تسنیم، مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری اقتصاد مسکن خبر داد: کمیته ملی تعیین سقف اجاره‌بهای مسکن در وزارت راه با ابزار تشویقی تشکیل می‌شود.

عباس فرهادیه از تشکیل کمیته ملی تعیین سقف اجاره‌بهای مسکن خبر داد و گفت: بیشتر هدف ما این است که افزایش نرخ اجاره‌بها از تورم بیشتر نباشد به همین دلیل وزارت راه و شهرسازی راهکاری را برای ساماندهی و تعیین شاخص برای افزایش نرخ اجاره‌بها پیشنهاد داد که کمیته‌ای 9نفری از نمایندگان بخش خصوصی و مجلس و مشاورین املاک و بانک مرکزی شکل گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: پیگیری تشکیل کمیته ملی تعیین افزایش نرخ اجاره‌بها به‌جد دنبال می‌شود و در حال دریافت مجوز هستیم.

فرهادیه با اشاره به اینکه در کشور 10 میلیون خانه در رهن و اجاره وجود دارد، تصریح کرد: ما نمی‌خواهیم در معاملات داخلی اجاره‌بهای مسکن مردم دخالت کنیم، زیرا مداخله منطقی نیست و با در اختیار قراردادن شاخص اجاره‌بها به مردم برای رسیدن نرخ اجاره کمک می‌شود.

وی افزود: دولت ابزار تنبیهی برای معاملات اجاره‌بهای مسکن ندارد، اما در مقابل ابزار تشویقی را مد نظر قراردادیم به‌طوری که اگر شخصی در چارچوب کمیته نرخ اجاره‌بها را تعیین کند از معافیت مالیاتی بهره می‌برد.

وی افزود: با توجه به اینکه برخی موجران از طریق اجاره‌بها امرارمعاش می‌کنند ما در این کمیته هر دو طرف را مد نظر قرار دادیم.

فرهادیه بیان کرد: به‌جز بخش‌هایی که نیاز به اصلاح قانون دارد، 2 بسته درقالب طرح 2فوریتی به مجلس خواهیم داد و در تلاش هستیم تا در زمان نقل و انتقالات این کمیته تشکیل شود.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۵۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتابفروشی که خبر تعطیلی اش را شیرین کرد

 به گزارش پارس نیوز،‌ کتابفروشی کتابستان در خیابان انقلاب تهران یک سال و چهار ماه پس از افتتاح اعلام تعطیلی کرد.

در کانال اطلاع‌رسانی این کتابفروشی درباره این تعطیلی آمده است:

«دوست نداشتیم اینگونه بشود، ولی افتاد مشکل‌ها و گویا چاره ای جز این نیست که اعلام کنیم فروشگاه کتابستان به‌زودی تعطیل خواهد شد.

رسم ما نیست که از اوضاع گله کنیم و واکتابا و وا فرهنگا سر دهیم.

به همین منظور خواستیم که تلخی تعطیلی را به شیرینی تخفیف برای مخاطبان تبدیل کنیم و قرار گذاشتیم که همه کتاب‌های فروشگاه را با 30 درصد تخفیف ارائه کنیم.کتاب‌‌هایی که از بهترین ناشران ایرانی گردآوری شده است.»

تعطیلی کتابفروشی‌ها در تهران در سال‌های اخیر عمدتاً به دلایل اقتصادی،‌ پایان اجاره بهای ملک،‌ اجاره بهای بالا و ... بوده است،‌ در هفته‌های گذشته شهر کتاب بهشتی نیز به دلیل افزایش اجاره بها اعلام تعطیلی کرد،‌ این کتابفروشی در ملکی متعلق به فرهنگستان زبان و ادب فارسی بود.

منبع : تسنیم

دیگر خبرها

  • رهاشدگی قیمت‌ها در بازار اجاره‌بها و رهن مسکن
  • سخنگوی دولت: دهک‌های پایین را صاحب مسکن می‌کنیم
  • سخنگوی دولت: دهک های پایین را صاحب مسکن می کنیم
  • طرح ساماندهی اجاره بهای املاک اصلاح شد
  • گلایه‌مندی مردم گلپایگان از افزایش قیمت اجاره مسکن
  • رفع ایرادات شورای نگهبان به طرح ساماندهی اجاره بهای املاک
  • اصلاح طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی 
  • اصلاح طرح کنترل و سامان‌دهی اجاره بهای املاک مسکونی در مجلس
  • طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی اصلاح شد
  • کتابفروشی که خبر تعطیلی اش را شیرین کرد