Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-18@07:18:56 GMT

نامه جهاد کشاورزی برای افزایش کمک کرایه حمل چغندرقند

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۳۵۶۳۰

به  گزارش اکوفارس به نقل از تسنیم، پیرو گزارشی درباره مشکلات حمل و نقل چغندر قند با عنوان" هزینه حمل چغندرقند به نصف قیمت این محصول رسید" وزارت جهاد کشاورزی طی نامه ای به سازمان برنامه و بودجه کشور خواستار اصلاح و افزایش کمک کرایه حمل چغندرقند به منظور تسریع ارسال این محصول به کارخانجات قند و کاهش دغدغه های کشاورزان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیرضا یزدانی مجری طرح چغندرقند در این ارتباط اظهار کرد: در پی مشکلات مربوط به حمل چغندر پاییزه در استان خوزستان به کارخانجات قند کشور و افزایش کرایه حمل و همزمانی با برداشت برخی محصولات مانند گندم و کلزا، وزیر جهاد کشاورزی طی نامه ای به سازمان برنامه و بودجه کشور، پیشنهاد اصلاح و افزایش کمک کرایه حمل و نقل چغندرقند به کارخانجات قند را ارائه داده است.

وی بر حمل هر چه سریع تر چغندر پاییزه به کارخانجات قند با توجه به گرم شدن هوا تاکید کرد و اظهار داشت: چغندر پاییزه استان خوزستان به هشت کارخانه قند در کشور از جمله قزوین، اصفهان و چهارمحال و همدان حمل می شود.

وی با بیان این که طی چند سال اخیر در قیمت تضمینی چغندر قند، کمک کرایه نیز لحاظ شده است، تصریح کرد: هر سال در قیمت خرید تضمینی چغندرقند که توسط شورای اقتصاد به تصویب می رسد، مبلغی به عنوان کمک کرایه لحاظ می شود و این کمک کرایه مبلغ 615 ریال به ازای هر کیلو گرم چغندر تحویلی به کارخانجات قند در سال زراعی 98-97 بوده که امیدواریم با پیشنهاد وزیر جهاد کشاورزی و تصویب شورای اقتصاد این رقم افزایش یابد.

یزدانی ادامه داد: برای تسهیل حمل این محصول از استان خوزستان به کارخانجات قند در جلسه ای در این استان تصویب شد که از ظرفیت شرکت های ملی حمل و نقل استفاده شود.

وی گفت: حمل چغندر پاییزه استان خوزستان با برداشت و حمل محصولاتی مانند گندم، کلزا و سبزی و صیفی جات و محموله های نهاده های دام همزمان شده و امیدواریم با استفاده از ظرفیت شرکت های ملی حمل و نقل، مشکل چغندرکاران برطرف شود.

مجری طرح چغندر قند وزارت جهاد کشاورزی سطح زیر کشت چغندر پاییزه در کشور را حدود 15 هزار هکتار عنوان و پیش بینی کرد: امسال نزدیک به یک میلیون تن چغندر پاییزه در کشور تولید شود.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۵۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۰ برابری تولید و اشتغال با توسعه کشت گلخانه‌ای

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان نویدرضا فراهانی روز چهارشنبه گفت‌: تولید در گلخانه ۱۰ برابر تولید در فضای باز است از سویی دیگر این نوع کشت ارزش افزوده خوبی به همراه دارد.

وی ادامه داد: به دلیل رویکرد صادرات‌محور محصولات گلخانه‌ای با رونق این نوع کشت، امکان صادرات محصولات کشاورزی به کشورهای منطقه فراهم شده و سود خوبی عاید گلخانه‌داران می‌شود.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی گلستان به توسعه گلخانه‌ها در گلستان اشاره کرد و توضیح داد: سیاست توسعه گلخانه‌های کشور مبتنی بر مطالعاتی بود که توسط وزارت جهاد کشاورزی در اواسط دهه ۹۰ انجام شد و براساس آن پس از تصویب هیات دولت، توسعه کشت گلخانه‌ای در کل کشور کلید خورد.

فراهانی با اشاره به اینکه در سایه کمک‌های دولت، محصولات کشاورزی از فضای باز به فضای زیرپوشش گلخانه منتقل شدند، بیان کرد: گلستان به دلیل برخورداری از اقلیم‌های متفاوت از جمله مناطقی است که برای توسعه کشت گلخانه‌ای شناسایی شده و در راستای آن دولت برای توسعه گلخانه‌ها در مناطق مستعد، اعطای تسهیلات و صدور مجوز به متقاضیان کمک کرد.

وی به حمایت های جهاد کشاورزی از متقاضیان احداث گلخانه اشاره کرد و توضیح داد: انجام هر فعالیتی نیاز به دانش و تجربه دارد لذا علاقه‌مندان به این حوزه باید از حداقل اطلاعات و دانش در حوزه کشت گلخانه‌ای برخوردار باشند.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی گلستان حداقل مساحت مورد نیاز برای احداث گلخانه در روستاها را چهار هزار متر مربع زمین اعلام کرد و گفت: حداقل سه هزار متر مربع از زمین باید زیر پوشش گلخانه ای برود.

فراهانی از علاقه‌مندان به احداث گلخانه‌ خواست؛ سطوح بالاتری را برای احداث گلخانه انتخاب کنند تا ضمن افزایش درآمد، در آینده امکان صادرات محصولات خود را داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: متقاضیان پس از دریافت پروانه تاسیس گلخانه می‌توانند مجوز تغییر کاربری زمین و تامین انشعابات گاز، برق را دریافت کنند در کنار آن دولت برای حمایت از این افراد، ۸۰ درصد هزینه ساخت گلخانه را در قالب تسهیلات پرداخت می‌کند.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی گلستان با بیان اینکه تسهیلات احداث گلخانه با بازپرداخت پنج ساله با یک سال تنفس به متقاضیان اعطا می‌شود، افزود: تسهیلات پرداختی برای احداث گلخانه، از محل تبصره ۱۸ و با کارمزد ۱۸ درصد به متقاضیان تعلق می‌گیرد.

وی از برپایی کارگاه‌های آموزشی مستمر در طول سال برای ارتقای دانش گلخانه‌داران خبر داد و گفت: از سال ۱۳۹۶ تاکنون برای ۴۰۰ طرح گلخانه‌ای به مساحت ۱۰۴ هکتار تسهیلات اعطا شده و ۷۷ طرح گلخانه‌ای نیز به مساحت ۵۶ هکتار در دست ساخت است.

به گفته فراهانی؛ در یک سال گذشته با توجه به محدودیت منابع مالی، روند اعطای تسهیلات کُندتر شده اما باز هم حمایت های لازم از متقاضیان وجود دارد تا اعطای تسهیلات در اولین فرصت عملیاتی شود.

استان گلستان حدود ۹۲ هکتار گلخانه فعال دارد که ۱۴ هزار تن سبزی و صیفی‌جات از این بستر تولید می‌شود، همچنین بخشی از فضای گلخانه‌ای استان به پرورش درختچه‌ها و گل‌های زینتی اختصاص یافته است.

در حال حاضر محصولات گلخانه‌ای گلستان به ۱۰ کشور صادر می‌شود.

دیگر خبرها

  • سازمان بازرسی به وزیر جهاد کشاورزی هشدار داد
  • قیمت تضمینی ۱۲ محصول کشاورزی اعلام شد
  • خرید ۵۱ تن گندم از کشاورزان خوزستان
  • افزایش ۱۰ برابری تولید و اشتغال با توسعه کشت گلخانه‌ای
  • افزایش ۷.۶ درصدی تولید تخم مرغ در خراسان رضوی
  • بهره‌وری در بخش کشاورزی استان بوشهر افزایش یابد
  • آغاز کشت چغندر قند بهاره در مرودشت
  • کشاورزان گیلانی برای دریافت سهمیه کود شیمایی خود اقدام کنند
  • آغاز برداشت محصولات زراعی پاییزه در شهرستان کارون
  • انعقاد تفاهم نامه فی مابین سازمان انرژی اتمی، دانشگاه بیرجند و سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی