Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-19@19:13:11 GMT

پکن: روابط اقتصادی با ایران مشروع و قانونی است

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۳۵۶۶۹

پکن: روابط اقتصادی با ایران مشروع و قانونی است

وزارت خارجه چین به تداوم روابط تجاری، اقتصادی با ایران با وجود فشارهای آمریکا اشاره کرد.

به گزارش مشرق، یکی از سخنگویان وزارت خارجه چین دوشنبه شب به وقت تهران در نشست مطبوعاتی هفتگی از روابط تجاری و اقتصادی پکن –تهران دفاع کرد و آن‌را قانونی برشمرد.

به گزارش «وبگاه وزارت خارجه چین»، «لو کانگ» از سخنگویان وزارت خارجه چین در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران حاضر در این نشست درباره سفر اخیر وزیر خارجه ایران به این کشور و تداوم خرید نفت خام از ایران با وجود مخالفت‌های مکرر آمریکا گفت: «ما در زمینه دیدار "محمد جواد ظریف" وزیر خارجه ایران و "وانگ یی" وزیر خارجه چین بیانیه‌ای منتشر کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزرای خارجه ایران و چین درباره موارد مهم دو جانبه از جمله آخرین تحولات "برجام " گفت‌وگو کردند. شما عنوان کردید که آمریکا در حال ایجاد اخلال در واردات نفت دیگر کشورها از ایران است، به ویژه بعد از خروج آمریکا از برجام، این کشور در پی بی‌اثر ساختن تعهدهای دیگران در انجام وظایف ذیل برجام است.»

لو کانگ

این دیپلمات چینی در ادامه توضیح داد: «موضع چین در این مورد بسیار روشن است. روابط عادی اقتصادی و تجاری بین چین و ایران مشروع و قانونی است و نباید کسی آن را متوقف کند.»

چین بارها مخالفت خود با اقدام‌های ضد ایرانی آمریکا را ابراز داشته است. این کشور از جمله خریداران عمده نفت خام از ایران است.

موسسه «ریفینیتیو اکون» روز شنبه در همین زمینه اعلام کرد که با وجود تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران، یک فروند نفتکش حامل ۱۳۰ هزار تن نفت کوره ایران در بندر «ژوشان» در چین تخلیه شده است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: رونق تولید وعده های روحانی بازار سکه و ارز پرسپولیس آمریکا ایران پکن تحریم ها چین روابط تجاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۵۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنعانی: آمریکا بازیگر بی‌طرف و کنشگر مسئولی در جامعه جهانی نیست

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در محکومیت شدید رأی غیرمسئولانه و غیرسازنده آمریکا در وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد موضع گیری انجام داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه، رأی غیرمسئولانه و غیرسازنده آمریکا در وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد را به شدت محکوم کرد.

کنعانی افزود: این اقدام واشنگتن، ماهیت مزوّرانه سیاست خارجی آمریکا و انزوای موضع این کشور نزد جامعه جهانی را بیش از پیش نزد افکار عمومی جهان برملا ساخت.

سخنگوی وزارت امور خارجه یادآور شد حمایت یکجانبه و نامحدود رژیم آمریکا از رژیم صهیونیستی در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، نظامی، حقوقی و بین‌المللی با هزینه مردم آمریکا و به بهای قربانی کردن صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی در بیش از هفت دهه گذشته، نه تنها کارکرد خود را از دست داده است، بلکه هیئت حاکمه آمریکا را نیز بیش از همیشه نزد افکار عمومی دنیا بی آبرو ساخته و ثابت کرده که این کشور بازیگر بی‌طرف و کنشگر مسئولی در جامعه جهانی نیست.

کنعانی بار دیگر بر حق مشروع و غیرقابل انکار ملت فلسطین در تشکیل دولت مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف در کل سرزمین تاریخی فلسطین از بحر تا نهر تاکید و افزود: جمهوری اسلامی ایران بر این باور است که اراده ملت مقاوم و قهرمان فلسطین در نهایت بر اراده دشمنان ملت فلسطین و در رأس آن رژیم جعلی، آپارتاید و جنایتکار اسرائیل فائق خواهد آمد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آمادگی ایران برای ارتقای روابط با الجزایر
  • واکنش ایران به وتوی قطعنامه فلسطین از سوی آمریکا
  • کنعانی: آمریکا بازیگر بی‌طرف و کنشگر مسئولی در جامعه جهانی نیست
  • ایران وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل توسط آمریکا را محکوم کرد/ سخنگوی وزارت خارجه: آمریکا بازیگر بی‌طرف و کنشگر مسئولی در جامعه جهانی نیست
  • سفر رئیسی به پاکستان نگاهی رو به جلو در گسترش روابط میان دو کشور است
  • سفر رئیس جمهور ایران به پاکستان نگاهی رو به جلو در گسترش روابط میان دو کشور است
  • سوریه: وتوی آمریکا لکه ننگ دیگری بر سوابق آمریکا است
  • آماده شدن هکرهای چینی برای حمله به زیرساخت‌های آمریکا
  • آمریکا باز هم قطعنامه عضویت فلسطین را وتو می‌کند
  • آمریکا عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو می‌کند