Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا، فارس نوشت: بحث و جدل‌ها درباره ویدئویی که شبکه «AJ+» (الجزیره پلاس)  وابسته به الجزیره قطر روز جمعه هفته گذشته (۲۷ اردیبهشت‌ماه) درباره ماجرای ادعایی «هولوکاست» منتشر کرد، هنوز ادامه دارد.

در این ویدئوی هفت دقیقه‌ای، منی حوّا از خبرنگاران الجزیره‌ درباره هولوکاست صحبت می‌کند، به نظرات مطرح شده توسط مورخان می‌پردازد و سپس گفته می‌شود که «اسرائیل» از هولوکاست برای تبلیغ صهیونیسم و ایجاد دولت اسرائیل استفاده کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 شبکه الجزیره در واقعیت داشتن تعداد یهودی‌های کشته شده (بنا به ادعای رژیم صهیونیستی) ابراز تردید می‌کند و می‌گوید، ‌علیرغم اینکه گفته می‌شود در هولوکاست کسان دیگری به غیر از یهودیان نیز کشته شده‌‌اند اما چون یهودی‌ها بر رسانه‌ها تسلط دارند، بیشتر بر کشته‌ شده‌های یهودی در این ماجرا متمرکز شده است.

منی حوا در بخشی از ویدئو می‌گوید: «ستم و رنج زمینه را برای هجرت یهودی‌ها به فلسطین آماده کرد. اسرائیل بزرگترین برنده هولوکاست است و از همان توجیهات نازی‌ها برای پاکسازی نژادی و نابودی فلسطینی‌ها استفاده کرده است. قربانیان نازی‌ها از 20 میلیون نفر بیشتر است و یهودی‌ها بخشی از آنها هستند. یونانی‌ها، صرب‌ها، یوگوسلاوها و غیره همگی از این قربانیان هستند اما غرامت‌هایی که آلمان به این قربانیان پرداخته کرده قبال قیاس با غرامت‌های پرداخت شده به اسرائیل برای این موضوع نیست».  

وی ادامه داد: «با این حال تعداد قربانیان هولوکاست همچنان یکی از برجسته‌ترین بحث‌های تاریخی است که تاکنون ادامه دارد. مردم به دو دسته تقسیم می‌شوند؛ عده‌ای آن را انکار می‌کنند و عده‌ای معتقدند در هولوکاست غلو شده است؛ حتی برخی جنبش صهیونیستم را متهم می‌کنند این ماجرا را با هدف تأسیس دولت اسرائیل، بزرگ کرده است».

خشم رژیم صهیونیستی

این ویدئو منجر به سر و صدای بسیاری در میان رسانه‌های رژیم صهیونیستی شد و وزارت خارجه این رژیم در چند توئیت متوالی به این اقدام شبکه الجزیره واکنش نشان داد و در این توئیت‌ها، شبکه الجزیره به یهودی‌ستیزی متهم شد. همچنین «آفیر گندلمن» ( Ofir Gendelman) سخنگوی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی این شبکه قطری را متهم به تحریک عرب‌ها در ماه رمضان کرد.

حذف ویدئو

پس از این اتفاقات، شبکه الجزیره شنبه ویدئوی مذکور را حذف کرد و در صفحه روابط عمومی خود در توئیتر اعلام کرد: «شبکه الجزیره ویدئوی تصویری تولید شده توسط +AJ را به دلیل عدم مطابقت با استانداردهای حرفه‌ای شبکه حذف کرد».

وبگاه «تایمز» رژیم صهیونیستی خبر حذف این ویدئو را گزارش داد و در ادامه به شرح ماجرا پرداخت  نوشت، الجزیره در این گزارش اعلام کرد که یهودیان برای ایجاد «دولت اسرائیل» از اینگونه ماجراها بهره‌برداری کرده‌اند.

  اخراج دو خبرنگار الجزیره

بر اساس گزارش روزنامه مصری «عربی ۲۱»، الجزیره پس از حذف ویدئو، دو خبرنگار خود را که در تولید ویدئوی مذکور دست داشته‌اند، از کار اخراج کرد.

داکنش سعودی‌ها 

در پی این موضوع رسانه‌های مختلف عربی وابسته به امارات و سعودی شروع به دست انداختن الجزیره کردند؛ روزنامه سعودی سبق در گزارشی به نقل از یک کاربر توئیتر به نام « شریفة المعشنیة» نوشت: «الجزیره در پی اعمال فشار اسرائیل یک ویدئو درباره هولوکاست را حذف کرد، صبح تا شب علیه اسرائیل پارس می‌کنند در حالی که دستوراتش را اجرا می‌کنند؛ گزارش‌های این شبکه علیه ملت‌ها و دولت‌های عرب نیز ادامه دارد.»

«عبدالعزیز الخمیس» از خبرنگاران معروف سعودی نیز با این حذف ویدئوی مذکور، این اقدام را «رسوایی» قلمداد کرد.

انتهای پیام 

منبع: ایکنا

کلیدواژه: هولوکاست یهود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۵۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این ستاره استقلالی را منچسترسیتی می‌خواست!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، خسرو حیدری در جدیدترین گفتگویش ادعا کرده: مالکان الجزیره امارات و منچسترسیتی مشترک بود و بعد از بازی درخشانی که مقابل الجزیره انجام دادم سیتی من را زیرنظر گرفت اما درنهایت در ایران ماندم.

حیدری در سال ۱۳۸۸ برای استقلال در مقابل الجزیره امارات به زمین رفت و درخشید، همان سالی که استقلالی ها قهرمان لیگ برتر شدند و می‌توان گفت هواداران این تیم به عنوان سال طلایی استقلال از آن یاد می‌کنند.

۲۵۱۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899274

دیگر خبرها

  • (ویدئو) ویدئوی عجیبی که ۳.۵ میلیون نفر را سرکار گذاشت!
  • تداوم حملات حزب‌الله لبنان به شمال فلسطین اشغالی
  • ویدئوی پرویز پرستویی از پسران خاوری همه را شوکه کرد + ویدئو
  • «غرغر خان» به باغ شادونه رسید/ یک ماجرای جدید
  • سپاه به هیچ جریان سیاسی وابسته نیست
  • این ستاره استقلالی را منچسترسیتی می‌خواست!
  • پخش زنده فیلم‌ دختران ایرانی برای مردان خارجی‌ | ماجرای تکان‌دهنده خانه‌های فساد | قاچاق دختران به خارج ا پروژه‌های کینگ، چتربیت و رافائل چه بودند؟
  • جزییات پرونده‌های قاچاق دختران/ ماجرای پروژه کینگ چیست؟
  • موشک های ایران به اسرائیل برخورد کرد یا نه؟ | ببینید
  • ببینید | کارشناس شبکه ۱۴ اسرائیل: ایرانیان ما را مسخره می‌کنند