Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@17:08:19 GMT

رویکرد بین المللی مهم ترین شاخص نمایشگاه قرآن مشهد بود

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۳۵۷۲۸

رویکرد بین المللی مهم ترین شاخص نمایشگاه قرآن مشهد بود

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر مروارید دوشنبه شب در اختتامیه نمایشگاه قرآن در محل نمایشگاه بین المللی مشهد اظهار کرد: چهاردهمین نمایشگاه بین المللی قرآن به مدت ۸ شب از ۲۲ اردیبهشت آغاز به کار کرد و امشب به پایان رسید و نمایشگاه جلوه‌ای از ظهور معنویت در سایه سار قرآن بود.

وی افزود: شاخص ترین ویژگی نمایشگاه در سال جاری رویکرد بین المللی و توجه به جامعیت قرآن بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل ارشاد خراسان رضوی ادامه داد: اجرای کرسی‌های تلاوت توسط ۹ قاری خارجی و۱۴ قاری بین المللی داخلی از دیگر ویژگی‌های نمایشگاه در سال جاری بود و به همت جامعه المصطفی کرسی‌های بین المللی از ۲۰ کشور به ترویج آداب و رسوم رمضانی و معرفت قرآنی می‌پرداختند.

مروارید تصریح کرد: حضور موثر حوزه‌های علمیه و اجرای برنامه‌های نخبگانی و ترویج فرهنگ زندگی اسلامی ایرانی از دیگر برنامه‌های نمایشگاه بود.

وی بیان کرد: ۱۴ ناشر بین المللی در کنار ناشرین داخلی در نمایشگاه امسال حضور داشتند و همچنین ۱۴ نشست تخصصی نیز با موضوعات مختلف با حضور اساتید و نخبگان برگزار شد.

مروارید افزود: برنامه‌های سحر خوانی و چاوشی خوانی، کتابت و خوشنویسی قرآن و اجرای نمایش نامه‌های قرآنی نیز در نمایشگاه اجرایی شده است.

وی خاطر نشان کرد: در مجموع ۱۷۰ رویداد در مدت ۸ شب برگزاری نمایشگاه اجرا شده است که مرجعیت قرآن و وحدت جهان اسلام در سایه قرآن و توجه به جوانان و نشاط معنوی خانواده‌ها در این برنامه‌ها دنبال شده است.

کد خبر 4622175

منبع: مهر

کلیدواژه: ارشاد خراسان رضوی مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۵۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال شهروندان از نمایشگاه سلامت شهر در بوستان لاله تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، دبیر اجرایی برنامه‌های هفته ملی سلامت در شهرداری تهران گفت: نزدیک به ۷۰ غرفه در این نمایشگاه برپا شده که در حوزه سلامت به شهروندان خدمت رسانی می‌کند.

خانم مرادی افزود: بخش‌های مشاوره سلامت روان، خدمات دندانپزشکی، متخصصان در حوزه قلب و عروق، اورولوژی و زنان و زایمان، مشاوران حوزه تغذیه و حوزه مامایی در این نمایشگاه حضور دارند که این بخش با استقبال حداکثری شهروندان مواجه شده است.

دبیر نمایشگاه سلامت شهر همچنین گفت:در این نمایشگاه، گروه‌های جهادی و مردمی که می‌توانند خدماتی در بخش سلامت ارائه دهند، هم حضور دارند.

خانم مرادی افزود: نمایشگاه سلامت شهر به مناسبت هفته ملی سلامت و با هدف ارائه توانمندی‌های مدیریت شهری در حوزه سلامت و حضور حداکثری سازمان‌های مردم نهاد، انجمن‌های علمی، دانشگاهی، واحد‌های خدمت رسان در حوزه سلامت و ارتقای فرهنگ خودمراقبتی دربین شهروندان تا ۷ اردیبهشت از ساعت ۱۷ تا ۲۲ در بوستان لاله پذیرای شهروندان است.

دبیر اجرایی برنامه‌های هفته ملی سلامت در شهرداری تهران گفت: اداره کل سلامت شهرداری تهران، با توجه به جایگاهی که در افزایش سطح سواد سلامت و کیفیت زندگی شهروندان دارد و ظرفیت‌های مختلف مانند خانه‌های سلامت و مراکز فراموز و فراهنگ برنامه‌های مختلفی در این نمایشگاه پیش بینی کرده است.

خانم مرادی افزود: پژوهش‌ها نشان می‌دهد بیماری‌های قلبی و عرقی، کم تحرکی، رفتار‌هایی که سلامت روان و ایمنی شهروندان را تهدید می‌کند، سلامت شهروندان را تحت تاثیر قرار داده است که در برگزاری نمایشگاه، تلاش شده این اولویت‌ها در نظر گرفته شود و برنامه‌ها طبق نظر متخصصان حوزه علوم سلامت باشد.

دبیر نمایشگاه سلامت شهر همچنین گفت: درطول سال هم برنامه‌هایی که در این نمایشگاه برگزار می‌شود در خانه‌های سلامت اجرا می‌شود.

دیگر خبرها

  • برگزاری ۱۹ عنوان برنامه شاخص هفته سنه در سنندج
  • آغاز به کار بیستمین نمایشگاه کشاورزی در شیراز
  • ۸ اردیبهشت، آخرین مهلت ثبت‌نام حضور در بخش مجازی نمایشگاه کتاب تهران
  • پایان باشکوه سی و یکمین نمایشگاه بین المللی صنعت شوینده و بهداشتی
  • محصول خرما و آبزیان بوشهر در نمایشگاه صادراتی
  • استقبال شهروندان از نمایشگاه سلامت شهر در بوستان لاله تهران
  • دیپلماسی فرهنگی می‌تواند پیوست برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران باشد
  • اجرای ۱۹ عنوان برنامه در گرامیداشت روز «سنندج»
  • تصویر ایران در جهان اسلام درباره اهتمام به قرآن اصلاح شد
  • ثبت‌ نام کتابفروشی‌ ها در سامانه «بازار کتاب»