Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-20@04:14:39 GMT

اجرای ۱۲ پروژه عمرانی بزرگ طی ماه‌های آینده

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۳۵۸۲۵

اجرای ۱۲ پروژه عمرانی بزرگ طی ماه‌های آینده

شهردار مشهد از اجرای ۱۲ پروژه عمرانی بزرگ در مشهد طی ماه های آینده خبر داد.

به گزارش ایمنا، محمدرضا کلایی اظهار کرد: ۱۰ تا ۱۲ پروژه بزرگ عمرانی به زودی اجرایی می‌شود و بدین ترتیب هر ماه دو یا سه پروژه را می‌توان آغاز به کار کرد؛ مدل‌های این پروژه‌ها نقدی است و باید بتوانیم تا شهریورماه پروژه‌های یاد شده را اجرایی کرده و کار را شروع کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در واقع ضروری است در بازه زمانی یکی، دو ساله پروژه‌هایی که آغاز می‌شود، به اتمام برسد و پروژه نیمه تمامی برای دوره بعدی باقی نگذاریم.

شهردار مشهد موضوع فعالیت‌های عمرانی کوچک مقیاس در مناطق را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: همچنین پروژه آسفالت معابر به متراژ سه میلیون و پانصد هزار مترمربع را در دستور کار قرار دادیم. این پروژه نیز  از نیمه خردادماه آغاز می‌شود و تا نیمه آبان ماه کار به اتمام میرسد.

کلایی با اشاره به اینکه مجموع اقدامات فرهنگی که در ماه مبارک رمضان برنامه‌ریزی شده نشاط و شادی مضاعفی را برای جامعه به ارمغان آورده است، گفت: شهرداری‌های مناطق با قوت به اجرای برنامه‌های ماه مبارک رمضان پرداختند؛ گرچه در برخی مناطق نیاز به کار و همت بیشتری وجود دارد؛ این اقدام الگوی کاری است که در مدت مشخص قابل رصد و ارزیابی است.

وی با تاکید بر اینکه وعده‌ای که به مردم داده ایم، انجام می‌دهیم، افزود: این منفعت را به دوستی و رفاقت ترجیح می‌دهیم و در این موضوع به جد پیگیر هستیم.

شهردار مشهد در خصوص توس گفت: قرار است کاری زمین مانده در پروژه توس را به سرانجام برسانیم که نیازمند هم افزایی معاونت‌ها و مدیریت‌های مختلف در این زمینه می‌باشد؛ توس هم پیوندی بین تمام بخش‌ها را نیاز دارد و باید به آن سرعت بخشید.

کلایی در خصوص وضعیت سیما و منظر شهری، گفت: شورای سیما و منظر ظرف ۲۰ روز آینده تشکیل می‌شود چرا که سیما و منظر دارای ابعاد فرهنگی، خدمات شهری، شهرسازی و فنی عمران است؛ به طوری که حدود ۸۰ میلیارد تومان به صورت مستقیم برای این منظور اختصاص یافته است؛ در این راستا حذف نازیبایی‌های بصری، زیباسازی دیواره پل‌ها و غیره مدنظر است.

وی با اشاره به اولویت‌های قطارشهری، اظهار کرد: بهره‌برداری از ایستگاه‌های پایانی خط دو قطارشهری تا جام عسل تا پایان فصل بهار مورد تاکید است؛ همچنین ایستگاه‌های میانی الندشت و کوهسنگی تا پایان شهریور ماه باید تکمیل شود و اسناد برای خط سه قطار شهری نیز همان زمان باید آماده‌سازی شود.

شهردار مشهد با اشاره به موضوع اکران‌های شهری، اضافه کرد: باید هم جهت‌تر و با طراحی معطوف به هدف‌تر برای معرفی برنامه‌ها در بیلبوردها و تابلوهای شهری اقدام کنیم؛ واقعیت این است که در عملکرد برنامه‌های ماه مبارک رمضان بسیار جلوتر از اکران‌های شهری حرکت کردیم و باید فکری اساسی برای آن شود.

کلایی در خصوص پروژه‌های منطقه ثامن، گفت: توسعه این منطقه و زیباسازی آن مورد توجه است و برای تامین مالی آن باید اقدام کرد. حوزه های مختلف باید به بهبود وضعیت منطقه ثامن کمک کنند. چرا که مرکز توجه و محل جدی رفت و آمد زائر و مجاور است.

وی با تاکید بر اینکه بازشهر خوانی، استفاده از پساب و توسعه فضای سبز دارای اهمیت است، گفت: اجرای شبکه جداسازی آب شرب از آب خام و شبکه تصفیه خانه‌های محلی در این زمینه دارای اهمیت است.

شهردار مشهد افزود: توسعه کمربند سبز را به ویژه در ارتفاعات جنوب باید جدی گرفت.

کلایی با اشاره به اینکه ۷۸۰ میلیون مترمکعب آب پشت سد دوستی است، اظهار کرد: این میزان آب ذخیره شده، تا حدودی آب مورد نیاز ۹۸ و ۹۹ را تامین می‌کند اما منبع پایدار نیست و ضروری است پروژه باز شهر خوانی مورد توجه قرار گیرد و باید از ظرفیت های پیمانکاری نیز در این زمینه استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: برای ساماندهی به وضعیت کوهستان پارک شادی ضروری است در حوزه اقتصادی و تامین پارکینگ وارد عمل شد.

شهردار مشهد پهنه‌بندی حاشیه شهر و موضوع باز آفرینی شهری را مورد تاکید قرار داد و افزود: مرکز محله پرستار و پارکینگ آن محدوده نیز باید در اولویت باشد؛ همچنین موضوع خیابان راهنمایی نیز هرچه سریع‌تر باید به نتیجه برسد.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: پروژه هاي عمراني شهردار مشهد شهرداری مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۵۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۷کیلومتر راه‌سازی در منطقه ۲۲ | ۹۳ درصد بودجه شهرداری منطقه به طرح‌های عمرانی اختصاص یافت

به گزارش همشهری آنلاین، توسعه گردشگری شهری در کنار بهبود و ارتقای دیگر شاخص‌های زیستی همچون طرح‌های زیرساختی، عمرانی، فرهنگی و بهداشتی از مهم‌ترین وظایف مدیریت اجرایی شهرها در عصر حاضر محسوب می‌شود. در این میان موقعیت بسیار مناسب منطقه ۲۲، این امکان را برای مدیران فراهم کرده که با بهره‌گیری حداکثری از امکانات و با تکیه بر نگاه توسعه‌ای مدیریت شهری پایتخت در دوره ششم، زمینه رشد و توسعه حداکثری منطقه را فراهم کنند.

ظرفیت بالای گردشگری منطقه ۲۲

مسعود نصرتی، شهردار منطقه ۲۲ در گفت‌وگو با همشهری آنلاین با اشاره به موقعیت جغرافیایی منطقه و همجواری آن با نقاط دارای ظرفیت گردشگری گفت: شکل‌پذیری منطقه ۲۲ در شمال‌غرب پایتخت، نو پا بودن این منطقه و همچنین موقعیت جغرافیایی آن‌که از شمال به رشته کوه‌های البرز از شرق و غرب به روددره‌های کن و حریم روستاهای وردیج، واریش، سنگان و کشار محدود شده است پتانسیل گردشگری منطقه را افزایش داده است.

او اضافه کرد: وجود مراکز تفریحی و گردشگری متنوع نظیر دریاچه مصنوعی شهدای خلیج‌فارس، بوستان فرامنطقه‌ای چیتگر، خرگوش دره، آبشار تهران و لتمال کن در این منطقه، آن را به‌عنوان قطب گردشگری جدیدی در پایتخت کشورمان مطرح کرده است که ضروری است این موقعیت و فرصت استراتژیک با تامین و تکمیل زیرساخت‌های مورد نیاز و طرح‌های عمران شهری، حداکثر بهره‌برداری را نه فقط برای ساکنان منطقه که برای پایتخت به‌دنبال داشته باشد.

نصرتی، بر بهره‌گیری از الگوهای نوین مدیریت شهری تأکید کرد و افزود: بابه‌کارگیری تمامی امکانات و ابزار مورد نیاز در مسیر تحول و شکوفایی شهری، تلاش داریم از طریق فراهم‌سازی‌ شرایط زیست شهری مطلوب به نقطه قابل‌قبولی در توسعه صنعت گردشگری دست یابیم و با الگوی توسعه پایدار شهری، مشارکت و نقش‌پذیری شهروندان، فراتر از منطقه گام‌های بلند و پیوسته برداریم.

شهردار منطقه ۲۲ به امضای تفاهمنامه‌ با سازمان عمران مناطق شهرداری تهران اشاره کرد و ادامه داد: این تفاهم‌نامه در راستای ارتقای سرانه‌های اجتماعی، فرهنگی و خدماتی منطقه ۲۲ منعقد شد و پس از آن نیز نحوه اجرای پروژه‌های عمرانی منطقه و انعقاد قراردادهای سال ۱۴۰۳ طی جلساتی با حضور مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق شهر تهران مورد بررسی قرار گرفته است.

نصرتی افزود: با توجه به نگاه ویژه مدیریت شهری تهران به ساخت و راه‌اندازی زیرساخت‌های منطقه ۲۲ انعقاد این تفاهمنامه می‌تواند قدم بسیار مثبت و ارزنده‌ای برای مردم شهر تهران و ساکنان منطقه ۲۲ و گام بلندی در تکمیل زیرساختی این محدوده غربی تهران پس از سال‌ها باشد.

اختصاص بیش از ۹۰ درصد بودجه به طرح‌های عمرانی

شهردار منطقه ۲۲ تهران با اشاره به ارزش و اهمیت آغاز و تکمیل پروژه‌های عمرانی در جدیدترین منطقه شهری تهران، درباره طرح‌ها و برنامه‌های ۱۴۰۳ شهرداری منطقه ۲۲ گفت: نزدیک به ۹۳درصد کل بودجه ۳۴۰۰میلیارد تومانی مصوب شورای اسلامی شهر تهران برای منطقه ۲۲در سال ۱۴۰۳، به پروژه‌های عمرانی اختصاص یافته است.
نصرتی افزود: این مبلغ که چیزی بالغ بر ۳۱۶۰میلیارد تومان را شامل می‌شود به طرح‌های عمرانی شاخص منطقه از جمله احداث مقبره الشهدای دریاچه شهدای خلیج‌فارس (دریاچه چیتگر)، ساختمان مرکزی منطقه۲۲، ساخت ۲سرای محله، ساخت مجموعه ورزشی، ایستگاه آتش‌نشانی، پیاده‌روسازی‌، معبرسازی‌، آسفالت‌ریزی و نوسازی آسفالت، احداث انهار، احداث ۲ساختمان شهرداری ناحیه و تعدادی دیگر از اقدامات عمرانی در منطقه اختصاص می‌یابد.

او درباره دیگر طرح‌های اجرایی در منطقه نیز گفت: از مهم‌ترین اقدامات در منطقه می‌توان به ساخت ۴۷ کیلومتر معبر و شبکه‌های ارتباطی منطقه پس از سال‌ها اشاره کرد که اتفاق بسیار خوبی در منطقه خواهد بود. تلاش شهرداری منطقه این است که اجرا و بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی و زیرساختی مذکور تا پایان امسال ارتقای سطح خدمات‌رسانی به شهروندان این منطقه را به همراه داشته باشد.

کد خبر 844935 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها منطقه ۲۲ شهرداری دریاچه چیتگر

دیگر خبرها

  • عصرانه خبری شهرهای ایران در ۳۰ فروردین‌
  • تکمیل پروژه‌های عمران شهری «دیلم » تسریع می‌شود
  • رصدخانه پروژه‌های عمرانی استان آذربایجان شرقی تشکیل می‌شود
  • اجرای ۳۰ پروژه بازآفرینی شهری در شهرکرد
  • اجرای طرح بزرگ آبرسانی جدید الاحداث در یزد
  • بزرگ‌ترین پروژه بازآفرینی شهری پایتخت به کجا رسید؟
  • ۴۷کیلومتر راه‌سازی در منطقه ۲۲ | ۹۳ درصد بودجه شهرداری منطقه به طرح‌های عمرانی اختصاص یافت
  • تخصیص ۱۲۰۰ میلیارد تومان برای پروژه‌‎های زودبازده مشهد
  • اجرای پروژه‌های شهری طبق مصوبه
  • پیشرفت ۷۵ درصدی بزرگ‌ترین پروژه بازآفرینی شهری پایتخت