Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-18@15:08:50 GMT

«والی مهر» از نیکوکاران و حامیان ایتام تجلیل کرد

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۳۵۸۸۰

«والی مهر» از نیکوکاران و حامیان ایتام تجلیل کرد

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ چهارمین همایش والی مهر امشب، ۳۰ اردیبهشت‌ماه، با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین کازرونی، نماینده ولی فقیه و رئیس هیئت امنای کمیته امداد و جمعی از نیکوکاران و حامیان ایتام در محل سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین کازرونی، نماینده ولی فقیه در کمیته امداد به سبک و سیره امام حسن مجتبی(ع) و دستگیری ایشان از نیازمندان اشاره و بیان کرد: تمسک حسن ابن علی(ع) به عقل از ویژگی‌های بارز ایشان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به برخی از روایات که گویای بخشش و کرم این امام همام است، گفت: پیامبر اکرم(ص) کافری را که سفره‌اش برای استفاده دیگران گسترده است، از مؤمنی که سفره خود را تنگ می‌کند تا دیگران از آن استفاده نکنند، به خداوند نزدیکتر می‌داند.

حجت‌الاسلام والمسلمین کازرونی با تأکید بر اینکه معامله کردن با خداوند صرفاً به نماز خواندن و روزه گرفتن محدود نمی‌شود، تصریح کرد: دستگیری از نیازمندان و گره‌گشایی از مشکلات آنان نیز راهی برای معامله با خداوند است و چقدر عاقلند آنهایی که تن به این تجارت می‌دهند.

بنابر گزارش ایکنا؛ در چهارمین همایش والی مهر از ۱۳ نفر از نیکوکاران و حامیان ایتام که به روش‌های مختلف به مددجویان کمیته امداد و ایتام یاری رساندند، تجلیل به عمل آمد.

علیرضا عسگریان، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: در حال حاضر 600 هزار حامی در سطح کشور داریم؛ 300 هزار یتیم و فرزند محسنین نیز در کشور تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند. 

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: سرانه پرداخت به هر یتیم توسط خیرین کمیته امداد 250 هزار تومان است و به هر یک از محسنین نیز 113 هزار تومان پرداخت می‌شود. 

وی افزود: سال گذشته خیرین در اوج فشارهای اقتصادی، فقط در حوزه ایتام و محسنین 700 میلیارد تومان کمک کردند. امیدواریم یک خیریه بزرگ کشوری داشته باشیم تا بتوانیم با تشدید فقر مقابله کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: والی مهر قران و عترت کمیته امداد امام خمینی ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۵۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰ مددجوی کمیته امداد قم صاحبخانه شدند

 حجت الاسلام مهری،مدیر کل کمیته امداد امام خمینی رحمت الله علیه استان قم در مراسم واگذاری ۸۰ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد استان گفت: امروز مجموعاً ۳۳ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی در سراسر کشور به مددجویان کمیته امداد تحویل داده می‌شود که سهم قم از این تعداد ۸۰ واحد است.

 وی گفت: از مجموع ۸۰ واحدی که در قم به بهره برداری رسید، ۳۴ واحد در سلفچگان، ۲۵ واحد در روستا‌ها و ۲۱ واحد در پردیسان ساخته شده است.

وی با اشاره به هزینه ۴۰ میلیارد تومانی کمیته امداد امام خمینی استان برای ساخت این واحد‌ها گفت: برای ساخت هر واحد، ۲۸۰ میلیون تومان آورده توسط متقاضیان تامین شده و مابقی تا سقف ۶۰۰ میلیون تومان توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) و خیران به پروژه‌ها تزریق شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • اهدای جهیزیه به نوعروسان حمیدیه
  • هر ایرانی می‌تواند با ماهی حداقل ۳۰ هزار تومان از ایتام حمایت کند
  • ثبت‌نام ۴۵۶۵ حامی جدید برای حمایت از ایتام و فرزندان محسنین در هرمزگان
  • امسال آرزوی ۱۰۲۰ یتیم گلستانی در جام آرزوها برآورده می شود
  • پرداخت ۴۲ میلیارد تومان زکات فطریه و کفاره به کمیته
  • ۴۷ سری جهیزیه به نوعروسان مهابادی اهدا شد
  • استان البرز فرزند یتیم بدون حامی ندارد
  • ۸۰ مددجوی کمیته امداد قم صاحبخانه شدند
  • واگذاری ۸۰ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد در قم
  • واگذاری ۱۷۴ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) در استان یزد