Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- عضو شوراي عالي امنيت ملي با تاکيد بر اينکه هر تحريم آمريکا را رفتاري جنگي تلقي مي کنيم، گفت: هر رفتار جنگي براي طرف مقابل هزينه خواهد داشت.

سعيد جليلي عصر روز دوشنبه در جمع اساتيد بسيجي دانشگاه هاي تهران با بيان اينکه بيش از 30 سال از پايان جنگ تحميلي مي گذرد و دشمنان با توجه به تجربه مقاومت مردم ايران در برابر تجاوز مي گويند که به دنبال جنگ با ايران نيستند، افزود: مردم ايران در دفاع مقدس فهم صحيحي از خود نشان دادند و با اين اقدام کشور را بيمه کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: دشمن مي خواهد از منفذي به داخل صفوف ملت ايران نفوذ کند، زيرا به اين نتيجه رسيده که اگر باور مردم را مورد خدشه قرار دهد، ديگر احتياجي به جنگ نيست.
عضو شوراي عالي امنيت ملي اظهار کرد: مي گويند که حاضرند با ايران مذاکره کنند و کسي که به دنبال تحريم هاي فلج کننده است، ملت ايران را تروريست مي نامد و راهبرد خود را فشار حداکثري قرار داده، به دنبال امتيازگيري است.
مذاکره کننده ارشد سابق هسته اي تصريح کرد: آمريکا بايد بداند که هر تحريم آنها را رفتاري جنگي تلقي مي کنيم و بدون پاسخ نخواهيم گذاشت. اين رفتار، رفتارهاي جنگي است و بدون هزينه براي طرف مقابل نخواهد بود.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام خاطر نشان کرد: آنها وقتي هزينه دادند تازه فرياد مي زنند که ببينيد ما به دنبال جنگ نبوديم و اين ايراني ها هستند که خواهان جنگند.
وي با بيان اينکه آمريکايي ها هرکاري که در توان داشتند انجام دادند، افزود: آنها مي خواهند مانع پاسخ هاي مشروع و قانوني ما شوند اما ايران همواره به دنبال تعامل سازنده است نه بازنده.
جليلي اظهار کرد: حرکت مردم ما در دفاع از حقوق و منافع خود، تابعي از خواست دشمن نيست و او ( ترامپ) نمي تواند تعيين کند که دامنه و عمق تحقيقات ايراني ها کجا باشد زيرا دامنه پيشرفت را نمي تواند هيچ کسي براي ملت ايران تعيين کند.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با طرح اين پرسش که «آيا تلاش علمي اساتيد دانشگاه‌ها فايده لازم را براي کشور دارد؟»، تصريح کرد: رهبر معظم انقلاب در ديدار کارگزاران نظام اشاره کردند که کارهاي زيادي وجود دارد که آن را انجام نمي‌دهيم. بايد دغدغه داشته باشيم که اين اقدامات را هم انجام دهيم.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام ادامه داد: حضور در بسيج براي تشخيص درست وظيفه و اجراي آن است. ما بايد جايگاه خود را در موضوعاتي مثل بيانيه گام دوم انقلاب، تعريف کنيم. آيا مجموعه فعاليت‌هاي ما در راستاي گام دوم قرار دارد؟
وي همچنين با بيان اينکه ما براي انقلاب دغدغه‌مند هستيم، تصريح کرد: در دولت در سايه، ما روند مديريت کشور را رصد، نقاط قوت را تقويت، اشتباهات را بيان و براي رفع آنها پيشنهاد ارائه مي‌کنيم.
نماينده رهبر معظم انقلاب در شوراي عالي امنيت ملي افزود: اگر در هر بخشي از نظام اقدام خوبي انجام مي‌شود بايد به ادامه آن کمک کنيم. اگر جايي هم خطايي انجام مي‌شود، کمک کنيم که روند اشتباه تصحيح شود.
دانشگاه فعال و بسيج اساتيد بايد سعي کنند از تخصص خود براي اداره بهتر کشور استفاده کنند تا به پيشرفت کشور کمک شود.
وي با بيان اينکه يکي از عوامل مهم پيروزي انقلاب اسلامي باور قلبي مردم به انقلاب است، گفت: تمام تلاش دشمن اين است که اين باور را از مردم بگيرد چون مي‌داند اگر مردم تحليل درستي از روند انقلاب داشته باشند، موفقيت‌هاي انقلاب ادامه مي‌يابد.
دانشگاه و اساتيد مي‌توانند نقش بسيار تعيين‌کننده‌اي در ارائه تحليل‌هاي صحيح به جامعه داشته باشند.
جليلي خاطرنشان کرد: اگر تحليل‌هاي غلط به باور عمومي تبديل شد، فلج ‌شدگي واقعي صورت مي‌گيرد. تحليل فلج‌کننده از تحريم فلج‌کننده بدتر است. وي با بيان اينکه دشمن مي‌گويد دنبال جنگ نظامي با ايران نيست، تصريح کرد: با مقاومت هشت ساله مردم در جنگ تحميلي، دشمن فهميده است که جنگ نظامي عليه ايران جواب نمي‌دهد. اين الگوي مقاومت بايد در ساير عرصه‌ها از جمله عرصه اقتصادي دنبال شود.
پس از سخنان جليلي، حجت السلام محمد حسن ابوترابي فرد امام جمعه موقت تهران با بيان اينکه وجه تمايز دانشگاه از جامعه، تعقل و انديشه است، گفت: عقل انسان در معرض آسيب است و در نزاع بين عقل و نفس، کم نيستند انسان هايي که به اميال و شهوات تمايل يافتند و علم مبدل به ابزاري براي اعمال هوس هاي آنها شد.
وي حرص و طمع را موجب رويکرد انسان به دنيا دانست و اظهار داشت: اين موضوع باعث مي شود که چشم انسان بر روي آخرت پوشيده شود.
در اين مراسم همچنين از تعدادي اساتيد بسيجي تقدير شد.
شبس**9103**1917
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۵۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخابی جام جهانی ووشو/ جلیلی نخستین مدال‌آور کاروان ایران شد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، مسابقات انتخابی جام جهانی ووشو از صبح امروز (۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) در شهر جیاینگ یئن چین آغاز شده است.

در روز نخست این پیکارهای زهرا جلیلی ورزشکار تالو ایران در‌ فرم گوئن‌شو موفق شد با کسب نمره ۹.۵۱۳ به عنوان سومی این پیکارها دست یابد و نخستین مدال کاروان ووشو کشورمان را به ارمغان بیاورد.

در این فرم ورزشکارانی از چین به ترتیب با امتیازهای ۹.۷۰۰ و ۹.۶۹۳ به ترتیب اول و دوم شدند.

تیم ملی کشورمان با ۸ ورزشکار ساندا (۵ مرد و ۳ زن) و ۶ ورزشکار تالو ( ۳ مرد و ۳ زن) در این مسابقات حضور یافته است.

در این پیکارها ۳۸ کشور و ۳۰۰ ورزشکار حضور یافته‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طعنه سنگین رشیدی کوچی به کریمی قدوسی: گفته بودی من نفوذی اسرائیلم اما خدا جای حق نشسته /بازم برای توجیه رفتار غلطت از رهبری هزینه کردی!!
  • هدف ایران ارتباط با کشور‌های همسو و مستقل مانند سریلانکاست
  • انتخابی جام جهانی ووشو/ جلیلی نخستین مدال‌آور کاروان ایران شد
  • زهرا جلیلی نخستین مدال‌آور کاروان ایران
  • (ویدیو) فوجیان؛ بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین کشتی جنگی چین
  • سامان قدوس، گزینه بدون هزینه در نقل‌وانتقالات
  • هزینه کرد شهرداری این شهر بدون ابلاغ بودجه، غیرقانونی است
  • بررسی تحولات قیمتی فاو 460 نشان می‌دهد: کشنده فاو نور چشمی بازار شد
  • هزینه کرد شهرداری مشهد بدون ابلاغ بودجه، غیرقانونی است
  • سامان قدوس، گزینه بدون هزینه برای میدلزبورو