Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-03-28@23:11:37 GMT

یک هفته فرصت برای ارائه آمار واقعی صادرات استان

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۳۵۹۸۸

اولین کارگروه توسعه صادرات استان در سالجاری درارائه آمار دقیق صادرات استان تا سه شنبه هفته آینده حالی برگزار شد که آمار دقیقی از میزان صادرات استان توسط سازمان‌های مربوطه ارائه نشد.
بنا به این گزارش ارائه نشدن آمار دقیق صادرات استان منجر به نارضایتی استاندار از دستگاه‌های مرتبط از جمله گمرک، جهاد کشاورزی و سازمان صمت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


علی محمد احمدی در این نشست خواستار ارایه آمار دقیق و صحیح و مطابق با واقعیت از صادرات در استان تا سه شنبه هفته آینده شد و گفت: کهگیلویه وبویراحمد ظرفیت خوبی برای صادرات محصولالت کشاورزی به خصوص گیاهان دارویی و کلینکر سیمان دارد.
وی افزود:نباید کالا‌های صادراتی موجود در استان کهگیلویه و بویراحمد به اسم سایر استان‌ها از طریق گمرک آن استان‌ها صادر شود.
استاندار با تاکید بر اینکه نباید آمار اشتباه و متفاوت از میزان صادرات استان گزارش شود اضافه کرد:سیمان مارگون با تولید روزانه ۵۰۰ تن کلینکر سیمان به عنوان مواد اولیه صنعتی با ارزش و بهترین نوع در کشور چرا نباید از طریق گمرک استان صادر شود.
احمدی همچنین با اشاره به راه اندازی پایانه صادراتی در استان گفت:باید بررسی شود اگر شرایط به نفع مردم بخصوص کشاورزان وتولید کنندگان باشد سرمایه گذار می‌تواند در قدم اول به مدت شش ماه به ایجاد پایانه صادراتی اقدام کند.
وی افزود: گمرک استان باید برای حمایت از شرکت‌ها و رفع موانع آن‌ها تلاش‌های لازم را انجام دهد همچنین مشوق‌های صادراتی را نیز برای آن‌ها فراهم کند.
دیودیده رئیس سازمان صمت استان نیز با اشاره به اینکه پارسال صادرات استان شامل شیرین بیان، عصاره مواد آرایشی، گیاهان دارویی، موکت و سیمان بود گفت:این کالا‌ها به کشور‌های عراق، افغانستان، کویت و امارات صادر شد.
وی اضافه کرد:برای سال ۹۸ هدف گذاری و برنامه ریزی برای صادرات به ارزش ۱۲ میلیون و ۴۷۰ هزار دلار پیش بینی شده است این در حالی است که این رقم پارسال ۸ میلیون ۳۰۰ هزار دلار بود.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۵۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشایی گمرک مرزی افغانستان و ایران در استان نیمروز

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ «محمد هاشم حنظله» کمیسار منطقه مرزی «پل ابریشم» امروز اعلام کرد: «پل ابریشم» به عنوان گمرک مرزی ایران و افغانستان اکنون بازگشایی شده است و رفت و آمد از این گذرگاه مرزی به صورت عادی جریان دارد.
این مقام مرزی افغان ساعاتی قبل از بسته شدن گمرک مرزی ایران و افغانستان در منطقه مرزی پل ابریشم خبر داده بود.

دیگر خبرها

  • بازگشایی گمرک مرزی افغانستان و ایران در استان نیمروز
  • افزایش صادرات از گمرک شهرستان پلدشت
  • ارائه ۲۲ هزار خدمت درمانی در هفته اول تعطیلات نوروزی در مراکز آموزشی ودرمانی تبریز
  • نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود
  • نام گذاری سال با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم، هوشمندانه بود
  • تاثیر قیمت جدید دلار بر بازار مصالح ساختمانی 1403
  • صادرات ۱۶۴ میلیون دلار کالا از چهارمحال و بختیاری
  • آغاز هفته اکرام در استان سمنان/ دفاتر ۱۱گانه آماده حضور خیران است
  • افغانستان و عراق مقصد فرآورده‌های طبیعی و سنتی ایران در سال ۱۴۰۲ بودند
  • صادرات ۱۳ میلیون دلاری فرآورده‌های سنتی در سال ۱۴۰۲