Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام نیوز، رئیس‌جمهور امریکا ساعتی قبل با انتشار پیام‌هایی در توئیتر، برای چندمین بار طی روزهای اخیر راجع به ایران اظهارنظر کرد.

دونالد ترامپ نوشت: «رسانه‌های جعلی بدون هیچ اطلاعی مدعی شده‌اند که امریکا دنبال مذاکره با ایران است. این درست نیست. ایران اگر آماده باشد با ما تماس خواهد گرفت. برای مردم ایران ناراحتم که اقتصادشان رو به فروپاشی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»[!]

 

 

به‌نظر می‌رسد دولت امریکا با ارسال پالس‌های ضدونقیض در صدد ایجاد خطای محاسباتی برای مردم و مسئولان کشورمان است.

ترامپ که پیش‌تر با شوق مذاکره و وادارسازی به تسلیم، حلقه تحریم‌ها را تنگتر نموده و از ایرانیان درخواست کرده بود به او تلفن بزنند و یکشنبه شب هم در پیامی موهن " نابودی ایران" را وعده داد، با دریافت واکنش‌های منفی از نخبگان و افکارعمومی، اکنون تلاش می‌کند خود را دلسوز مردم ایران جلوه دهد و آنان را از حاکمیت جدا کند.

 

حال آنکه مذاکره با «نابودگر» شرط عقل نیست و هیچ دولت و ملت رشدیافته‌ای با حریف عهدشکن که همزمان او را به نابودی تهدید می‌کند، باب گفتگو را نخواهد گشود.

 

* ترامپ چگونه می‌خواهد ایران را نابود کند؟!

در پاسخ به سؤال فوق باید خاطرنشان کرد، این اولین بار نیست که سران ایالات‌متحده ایران را به نابودی تهدید می‌کنند.

هم جورج بوش و هم باراک اوباما در عهد حکمرانیشان بر کاخ سفید، با ادبیاتی مشابه کشورمان را به نابودی و حمله اتمی وعده داده بودند که البته هیچ‌گاه موفق به عملی کردن خواسته خود نشدند.

بنابراین اظهارات موهن اوباما تنها بیان یک آرزوی دیرین است که قادر به تحقق آن نبوده و نخواهند بود.

 

اما در مقام بررسی احتمالات، اساسا "نابودی ایران" چگونه قابل تصور می‌باشد؟

طبعا همانگونه که بسیاری از دولتمردان کارکشته امریکایی نیز به ترامپ گوشزد کردند، از بین بردن کشور و ملتی با تمدن دیرپا و چندهزارساله محال است. تدارک جنگ با یک قدرت منطقه‌ای مثل جمهوری اسلامی ایران نیز از عهده و امکان امریکایی‌ها خارج است.

تک‌تک مردم ایران را هم که نمی‌توانند سربه‌نیست کنند. (گواینکه اگر می‌توانستند، تعلل نمی‌کردند)

 

از قرائن چنین برمی‌آید که امریکایی‌ها در طرح‌ریزی‌های خود بر آنند تا از طریق زمینه‌سازی برای تجزیه ایران به قطعات کوچک، با تقسیم‌بندی‌های قومیتی و احیانا مذهبی، هم به مهار کشورمان نائل شوند و هم از هموطنانمان انتقام بگیرند.

در باور دشمن، حتی بر فرض تغییر نظام جمهوری اسلامی، کشور ایران باید به‌گونه‌ای تضعیف و مردمش باید به‌گونه‌ای تنبیه شوند که دیگر ظرفیت سر بلند کردن با یک دولت مستقل و هویت ملی و دینی را نداشته باشند.

به عبارت دیگر، دشمنان که می‌دانند جمهوری اسلامی زاییده اراده مردم ایران است، برای قطع ریشه هدفگذاری کرده‌اند.

 

حال در این میانه اگر کسانی در داخل کشور، انگاره‌های جدایی‌طلبانه یا رؤیاهای فدرالیستی را تَکرار و تقویت کردند، جا دارد که قدری در نیت‌هایشان شک کنیم!

 

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: فدرالی ترامپ یادداشت تجزیه گزارش مذاکره تحریم توئیتر جنگ ایران امریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۶۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیحات کریمی قدوسی درباره توئیت جنجالی خود برای ساخت بمب اتمی در طول یک هفته

به گزارش همشهری آنلاین، کریمی قدوسی با انتشار ویدئویی درباره این ادعای خود توضیحاتی را مطرح کرده و به تهدیدات رژیم صهیونیستی برای حمله تاسیسات اتمی ایران و پاسخ فرمانده حفاظت از مراکز هسته ای اشاره کرده است که گفته بود این تصمیم اسرائیل به معنای زیر پا گذاشتن خطوط قرمز ایران برای ساخت بمب هسته ای و احتمال تغییر فتوای رهبر انقلاب در این زمینه است. در اینجا توضیحات کریمی قدوسی را می بینید:

ماجرای هزینه تراشی عجیب یک عضو کمیسیون امنیت ملی با اظهارات نسنجیده

کد خبر 847027 برچسب‌ها ایران و اسرائیل اسرائیل خبر ویژه سلاح هسته‌ای

دیگر خبرها

  • امریکا : به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
  • سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • توضیحات کریمی قدوسی درباره توئیت جنجالی خود برای ساخت بمب اتمی در طول یک هفته
  • درخواست توقف کمک نظامی آمریکا به رژیم صهیونیستی
  • چرا ایران بزرگ و قدرتمند نمی‌خواهد وارد جنگ با اسرائیل شود؟
  • حمله به کنسولگری ایران در دمشق خطای بزرگ رژیم صهیونیستی بود
  • حمله به کنسولگری ایران در دمشق اشتباه رژیم صهیونیستی بود
  • انتقام سخت مردم ایران از رژیم صهیونیستی باعث عزت و افتخار شده است
  • پس‌لرزه‌های توئیت کریمی قدوسی درباره یک موضوع نظامی /این هم نوعی شهوت محسوب می شود؟
  • وعده ایران برای نابودی ظلم جهانی قطعی است