Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-24@20:35:55 GMT

درمان زخم‌های عفونی با برق!

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۳۶۲۵۷

دانشمندان آمریکایی در مطالعه اخیرشان با استفاده از برق راهی برای مبارزه با عفونت‌های باکتریایی پیدا کرده‌اند. ناطقان: پژوهشگران دانشکده پزشکی "دانشگاه ایندیانا بلومینگتون"(Indiana University Bloomington) ایالت متحده آمریکا در مطالعه اخیرشان، پانسمانی را طراحی و توسعه داده‌اند که از الکتریسیته برای درمان زیست‌لایه باکتریایی استفاده می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



زیست لایه(Biofilm) اجتماعی از سلول‌های میکروارگانیسمی است که به یک سطح متصل شده‌اند و توسط مواد پلیمری خارج سلولی پوشیده شده‌اند.

زیست‌لایه باکتریایی

"زیست‌لایه‌های باکتریایی"(Bacterial biofilms) نوعی باکتری هستند که بعد از سوختگی و یا عفونت‌های پس از جراحی که خود الکتریسیته تولید می‌کنند، بر روی زخم ایجاد می‌شود. پژوهشگران طی این مطالعه از آن برای توسعه یک پانسمان به منظور درمان سریع‌تر و راحت‌تر عفونت‌های زیست‌لایه باکتریایی استفاده کردند.

بدتر از همه این است که زیست‌لایه‌های باکتریایی نادر نیستند زیرا مؤسسه ملی سلامت تخمین می‌زند که ۸۰ درصد از همه عفونت‌ها توسط باکتری‌هایی با این "فنوتیپ یا رخ‌مانه" (phenotype) ایجاد می‌شوند.

در مطالعه مذکور پژوهشگران آمریکایی پانسمانی را توسعه داده‌اند که می‌تواند عفونت‌های زیست‌لایه باکتریایی را تنها با استفاده از نیروی برق و بدون استفاده از آنتی بیوتیک‌ها درمان کنند.

پانسمان الکتروشیمیایی مذکور هنگامی که در تماس با مایعات بدن قرار می‌گیرد، یک ولت برق تولید می‌کند.

این مقدار از الکتریسیته باعث برق‌گرفتگی و مرگ بیمار کافی نمی‌شود بلکه تنها سبب مرگ زیست لایه‌ها می‌شود. هنگامی که بیمار، آنتی بیوتیک را همراه پانسمان مذکور استفاده می‌کند، اثرات پانسمان قوی‌تری نیز می‌شود.

همچنین می‌توان از این پانسمان به عنوان یک اقدام پیشگیرانه برای جلوگیری از ایجاد عفونت‌های زیست لایه ابتدایی نیز استفاده نمود.

دکتر "چاندان سن"(Chandan Sen) مدیر مرکز مهندسی و پزشکی احیا کننده دانشگاه ایندیانا گفت: این نخستین بار است که پژوهشگران زیست لایه‌های باکتریایی را با استفاده از یک "پانسمان الکتروشوک" (electroceutical dressing) از بین می‌برند. از بین بردن آنها بسیار مهم است زیرا حضور زیست لایه‌ها هنگام جراحی می‌تواند در نتیجه نهایی جراحی تأثیر بگذارد.

پانسمان مذکور اخیراً تاییدیه سازمان غذا و دارو آمریکا را گرفته است.

یافته‌های این مطالعه در مجله "Annals of Surgery" منتشر شد. منبع: ایسنا برچسب ها: درمان ، زخم های عفونی ، برق

منبع: ناطقان

کلیدواژه: درمان زخم های عفونی برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۶۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هپاتیت و مننژیت در حال شیوع در میان فلسطینیان است

نابودی زیرساخت‌های نوار غزه از سوی رژیم صهیونیستی طی ۲۰۱ روزی که از جنگ می‌گذرد و در عین حال، آواره شدن بیش از ۲ میلیون فلسطینی در این باریکه، در کنار نبود کمترین امکانات بهداشتی سبب شده است بیماری‌های مختلف عفونی در میان مردم شیوع پیدا کند. 

به گزارش الجزیره، وزارت بهداشت غزه امروز (چهارشنبه) اعلام کرد اکنون هپاتیت و مننژیت در میان فلسطینیان شیوع پیدا کرده است. 

در بیانیه منتشر شده در این باره آمده است: بیماری‌های عفونی شدید به سرعت در حال گسترش در غزه است، زیرا شرایط غیربهداشتی از جمله آنها سرریز فاضلاب‌های انسانی به داخل خیابان‌ها و کوچه ها، و نیز نبود آب آشامیدنی کافی اصلی‌ترین دلایلی است که منجر به گسترش عفونت می‌شود.

این وزارتخانه به ویژه بر افزایش هشدار دهنده موارد هپاتیت و مننژیت تاکید کرده و خواستار حمایت فوری از همه نهاد‌های ملی، بین المللی، و بشردوستانه مرتبط با این موضوع شده است. 

پزشکان و امدادگران با توجه به فروپاشی سیستم بهداشت و درمان در غزه و نیز وضعیت وخیم انسانی به دلیل محاصره این باریکه از سوی رژیم صهیونیستی، نسبت به همه گیری‌های بیماری‌های عفونی هشدار می‌دهند. 

برآورد‌ها نشان می‌دهد بیش از یک میلیون نفر از ساکنان غزه به بیماری‌های عفونی مبتلا شده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • هپاتیت و مننژیت در حال شیوع در میان فلسطینیان است
  • همایش پاکسازی ساحل در گناوه برگزار شد
  • علت افزایش فشار داخل سر و راه های درمان آن
  • کشف یک باکتری عفونی خطرناک در ایستگاه ‌فضایی بین‌المللی
  • به ازای هر ۸۴۰ تولد یک نوزاد دچار شکاف لب می‌شود
  • تأثیر عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران
  • پاک‌سازی پارک جنگلی و دوشنبه بازار فیض آباد از زباله‌های پلاستیکی
  • نقش عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران
  • عفونت‌های ادراری و پروستات از جمله بیماری‌های شایع
  • انواع گل مژه و درمان آن