Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-03-19@06:38:12 GMT

روزه برای بیماران قلبی مضر است

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۳۶۴۵۶

فوق تخصص قلب و عروق در کردستان، گفت: روزه گرفتن برای افرادی که دچار بیماری قلبی و عروقی و مبتلا به نارسایی قلبی، دریچه‌ای و رگ‌های قلبی هستند، ممنوع است. ناطقان: پویا برزنجه اظهار کرد: افرادی که با دارو یا فعالیت‌های غیر از دارو، فشار خون کنترل شده و عدد زیر 12.8 دارند نمی‌توانند در ماه مبارک رمضان روزه بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی تصریح کرد: افرادی که فشار خونشان قابل قبول پزشک نیست و در طول روز مجبور به مصرف دارو هستند نمی‌توانند روزه بگیرند.

فوق تخصص قلب و عروق در کردستان، در ادامه افزود: افرادی که فشار خون بالایی دارند نباید روزه بگیرند چرا که این افراد در طول روزه قند خونشان پایین می‌آید.

برزنجه بیان کرد: افرادی که دچار بیماری قلبی و عروقی و مبتلا به نارسایی قلبی، دریچه‌ای و رگ‌های قلبی هستند اساسا روزه گرفتن برای این افراد ممنوع است.

وی ادامه داد: این افراد به ظاهر با مصرف دارو می‌توانند روزه بگیرند اما در طول چند سال آینده مشکلات و عوارض عمیق‌تری دامن گیرشان می‌شود، در هر صورت روزه گرفتن برای این بیماران مضر است.

فوق تخصص قلب و عروق در کردستان، خاطرنشان کرد: افراد روزه دار باید کمتر از 2 گرم نمک مصرف کنند و همچنین مصرف چربی را کاملا محدود و به صورت چربی غیر اشباع استفاده کنند.

وی در پایان یادآور شد: اگر فشار خون بالا تحت درمان قرار نگیرد و کنترل نشود، می‌تواند موجب بروز مشکلات جدی سلامتی از جمله نارسایی قلبی، از دست دادن بینایی، سکته و بیماری کلیه شود . منبع: ایسنا برچسب ها: روزه ، بیماران قلبی ، مضر

منبع: ناطقان

کلیدواژه: روزه بیماران قلبی مضر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۶۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این چهار مورد شما را در معرض سکته قرار می‌دهد

آفتاب‌‌نیوز :

نتایج یک تحقیق جدید محققان نشانگر آن است که افراد مبتلا به سندرم متابولیک با خطر بیشتری برای ابتلا به انواع سرطان روبرو هستند.

نتایج یک تحقیق انجام شده در سوئد که در انجمن قلب و عروق اروپا نیز ارائه شده نشانگر آن است که افراد میانسالی که احساس می‌کنند از سلامت جسمانی برخوردار هستند اما فشارخون، کلسترول و قند خفیف بالایی دارند و همچنین اندازه دور کمرشان نسبت به سایر همسالانشان بالاتر است، ممکن است دو سال زودتر از دیگر میانسالان سالم‌تر دچار حمله قلبی یا سکته شوند.

به گزارش مدیکال نیوز تودی، عوامل خطر فهرست‌ شده در این مطالعه که در کنار هم، به عنوان سندرم متابولیک شناخته می‌شوند در مطالعات قبلی با خطر بالاتر بیماری قلبی، سکته مغزی و دیابت نیز مرتبط شده‌اند.

در این تحقیق محققان گروهی متشکل از ۳۵ هزار بزرگسال در سنین ۴۰ و ۵۰ سالگی را مورد مطالعه قرار دادند. در نتیجه این تحقیق آن‌ها گزارش دادند که شرکت کنندگان مبتلا به سندرم متابولیک ۳۵ درصد بیشتر از افراد بدون ابتلا به عوامل این بیماری در معرض خطر حمله قلبی و سکته قرار داشتند.

دکتر تونیا وینتون، متخصص سندرم متابولیک در مرکز پزشکی «یوتی ساوت وسترن» در تگزاس که در این مطالعه شرکت نداشت، می گوید: این مطالعه اهمیت معاینات و آزمایش‌های روتین را برای غربالگری فشار خون، گلوکز و مسائل مربوط به کلسترول و همچنین مشاوره در مورد عادات سبک زندگی برای کاهش خطر بیماری‌های قلبی و عروقی نشان می‌دهد.

او می‌افزاید: به دلیل احساس سلامت ظاهری امکان دارد این تصور در ذهن ما ایجاد شود که نیازی به مراجعه به پزشک و انجام آزمایش‌های روتین نداریم، در این صورت ممکن است متوجه علائم هشداردهنده مانند فشار خون یا کلسترول بالا قبل از بروز یک رویداد نامطلوب قلبی و عروقی نشویم.

انجمن قلب آمریکا سندرم متابولیک را دارای سه یا چند عامل خطر طبقه بندی می کند، از جمله:

دور کمر بیش از ۱۰۲ سانتیمتر برای مردان یا ۹۰ سانتیمتر برای زنان
فشار خون بالای ۱۳۰/۸۵ میلی متر بر جیوه یا بالاتر.
سطح گلوکز خون ناشتا ۱۰۰ میلی گرم در دسی لیتر یا بالاتر.
سطح تری گلیسیرید خون ۱۵۰ میلی گرم در دسی لیتر یا بالاتر.
سطح کلسترول خوب ۴۰ میلی گرم در دسی لیتر یا کمتر برای مردان و ۵۰ میلی گرم در دسی لیتر یا کمتر برای زنان.

کلسی کاستا، متخصص و مشاور تغذیه که در این مطالعه شرکت نکرده می‌گوید: یافته‌های این تحقیق ماهیت بحرانی سندرم متابولیک و خطر قابل توجهی که عوامل این بیماری سلامت بسیاری از افراد، را (اغلب بدون آنکه خود آن افراد از آن مطلع باشند) تهدید می‌کند، مورد تائید قرار می‌دهد. بنابراین، ضروری است که از پزشک خود در مورد محدوده‌های سالم و اعداد بهینه برای هر معیار بهداشتی و نحوه اندازه گیری آن‌ها سؤال کنید.

به گفته این کارشناس تغذیه، نظارت منظم می تواند به تشخیص زودهنگام کمک کند، مداخله به موقع کاهش خطر عوارض شدید را امکان پذیر کند. نویسندگان این مطالعه در گزارش خود بر این نکته تاکید کرده‌اند که افزایش فشار خون یک خطر خاص برای سکته مغزی و حمله قلبی زودهنگام به ویژه در میان زنان میانسال است.

کاستا در این باره توضیح می‌دهد: زنان جوان اغلب به دلیل اثر محافظتی استروژن درون زا، خطر ابتلا به فشار خون بالا را کاهش می دهند. با این حال، با بالا رفتن سن زنان و ورود به دوران یائسگی، کاهش سطح استروژن می تواند منجر به افزایش احتمال ابتلا به فشار خون شود، که این مساله بر اهمیت نظارت و مدیریت منظم فشار خون در زنان یائسه تاکید می کند.

منبع: همشهری آنلاین

دیگر خبرها

  • نکات تغذیه ای برای روزه دارانی که چربی خون دارند
  • مبتلایان به چربی خون چگونه روزه بگیرند؟
  • نکات تغذیه‌ای برای مبتلایان به چربی خون در ایام روزه داری
  • نکات تغذیه‌ای مبتلایان به چربی خون در ایام روزه‌داری
  • نکات تغذیه‌ای در مبتلایان به چربی خون در ایام روزه داری
  • این افراد به هیچ وجه نباید از ژلوفن استفاده کنند
  • این چهار مورد شما را در معرض سکته قرار می‌دهد
  • چند نکته مهم برای بیمارانی که تمایل به روزه‌داری دارند
  • این گروه از افراد اصلا نباید از ژلوفن استفاده کنند
  • باید و نبایدهای روزه‌داری در مبتلایان به بیماری‌های خاص