Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-03-19@05:56:29 GMT

مرضیه هاشمی: جذابیت توحید عامل مسلمان شدنم بود

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۳۶۴۶۶

مرضیه هاشمی: جذابیت توحید عامل مسلمان شدنم بود

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ مرضیه هاشمی، خبرنگار، مستندساز و گوینده خبر آمریکایی ایرانی پرس تی وی 30 اردیبهشت‌ماه طی نشستی در غرفه ره‌یافتگان و انجمن شهید ادواردو آنیلی در بیست وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن در مصلای تهران نحوه مسلمان شدن خود را روایت و اظهار کرد: در خانواده‌ای مسیحی و مذهبی بزرگ شدم و همیشه باور عمیقی به وجود خدا داشتم و بعدها با ورود به دانشگاه در سال 1979 با انقلاب ایران آشنا شدم و همین مسئله مرا برای پذیرش اسلام ترغیب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در دانشگاه افراد طرفدار و مخالف انقلاب ایران وجود داشتند و من با همه آنها در تعامل بودم و پس از تحقیق درباره انقلاب ایران برایم عجیب بود که چگونه یک پیرمرد 79 ساله چنین انقلابی را رقم زده و جوانان زیادی طرفدار او هستند.

مرضیه هاشمی تصریح کرد: من همیشه در مسیحیت با این مسئله که پدر خداست، عیسی مسیح خداست و روح القدس نیز خداست(قاعده تثلیث) مشکل داشتم و ابهاماتی در ذهنم بود که باید برطرف می‌شد، نمی‌توانستم خدا را در سه شخص تصور کنم، اعتقاداتی که در اسلام بود، خدا را منطقی‌تر توصیف کرده بود، توحید در اسلام برایم جذابیت داشت و اینکه خدا یکی است، سبب شد اسلام را بپذیرم و مسلمان شوم.

خبرنگار آمریکایی ایرانی پرس تی وی ادامه داد: دو سال و نیم تحقیقاتم درباره اسلام طول کشید و در نهایت مسلمان شدم؛ کتاب‌هایی صحیح بخاری و صحیح مسلم(از کتب اهل سنت) و کتبی درباره اهل بیت(ع) را مطالعه کردم و پس از تحقیق و مطالعه به اسلام مشرف شده و مذهب شیعه را پذیرفتم.

مرضیه هاشمی تأکید کرد: همان طور که گفتم شخصیت امام خمینی(ره) جرقه آشنایی با اسلام را در ذهنم روشن کرد و بعدها با مقایسه دو دین اسلام و مسیحیت، اسلام را کامل‌تر دیدم و با خودم گفتم دلیلی ندارد که مسلمان نشوم.

تکمیل می شود...

 

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۶۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ تنگه شگفت‌انگیز در ایران که نباید از دست داد

تنگه‌های ایران به‌عنوان برخی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های کشور پهناورمان معرفی می‌شوند. در این مقاله قصد داریم شگفت‌انگیزترین تنگه‌های ایران را معرفی کنیم که هر کدام دارای ویژگی‌های قابل‌توجه و شهرت جهانی هستند.

به گزارش ایسنا به نقل از سفرمارکت،این تنگه‌ها بسیار تماشایی هستند و هر کدام دارای ویژگی‌های خاصی هستند که باعث جذابیت بیشتر آنها می‌شود. برخی از تنگه‌ها فراتر از جذابیت آنها برای گردشگران اهمیت دارند و دارای نقش‌های مهمی در ارتباطات و اقتصاد هستند. با ما همراه باشید تا شما را با این شگفتی‌های طبیعت کشورمان آشنا کنیم.

تنگه چیست؟

برای شروع، بیایید به تعریف مفهوم تنگه بپردازیم. تنگه یکی از اشکال طبیعت بوده و به‌صورت یک کانال باریک است که دو طرف آب را به هم متصل می‌کند و دو ناحیه خشکی را تقسیم می‌کند. از طرف دیگر، در یک دیدگاه متفاوت، یک تنگه را می‌توان به‌عنوان یک دره شیب‌دار و یک گذرگاه باریک توصیف کرد که معمولاً در خشکی یافت می‌شود.

در ادامه قصد داریم چهار تنگه ایران را به شما معرفی کنیم که شاید آن‌ها را نشناسید؛ پس با ما همراه باشید!

۱. دربند دو (دره دو دروازه)

دربند دو در رشته‌کوه‌های زاگرس و در استان لرستان واقع شده است، این تنگه به دره دو دروازه نیز مشهور است. این تنگه دیدنی به‌وسیله دو صخره مرتفع احاطه شده است و منظره‌ای دراماتیک و هیبت‌انگیز ایجاد کرده است. دربند دو بهشت عاشقان طبیعت است و با جنگل‌های زیبا، نهرهای زلال و آبشارهای تماشایی گردشگران را به خود جذب می‌کند. بازدیدکنندگان می‌توانند مسیرهای پرپیچ‌وخم آن را طی کنند، در هوای مطبوع کوهستان نفسی تازه کنند و جذب آرامش فضای اطراف منطقه شوند.

۲. تنگه تنگ براق

تنگه تنگ براق در استان لرستان، قدرت طبیعت زاگرس را نشان می‌دهند. این تنگه شگفت‌انگیز طی هزاران سال به‌وسیله رودخانه پرآب سزار شکل گرفته است. مناظر تنگه شامل صخره‌های مرتفع، آبشارها و استخرهای خوش‌رنگ است. این تنگه همیشه میزبان کوهنوردان و طبیعت‌گردان است تا به کاوش در مسیرهای ناهموار تنگه بپردازند، غارهای مخفی شده را پیدا کنند و محو تماشای مناظر جذاب منطقه شوند. گردشگرانی که به کاوش در این تنگه می‌پردازند، می‌توانند حیات‌وحش متنوع منطقه را نیز مشاهده کنند. انواع پرندگان نادر و پستانداران گوناگون در این منطقه زندگی می‌کنند.

۳. تنگه بیشاپور

تنگه بیشاپور که در نواحی ناهموار استان فارس واقع شده است، میراث‌فرهنگی غنی و تمدن کهن ایران را نشان می‌دهد. این تنگه که به‌وسیله رودخانه قدرتمند شاپور شکل گرفته است، صخره‌هایی مرتفع، نقش‌های باستانی و مکان‌های تاریخی دارد که قدمت آنها به زمان ساسانیان برمی‌گردد. کاوش در تنگه بیشاپور به بازدیدکنندگان این امکان را می‌دهد تا آثار باقیمانده از این تمدن بزرگ را مشاهده کنند. حکاکی‌ها و کتیبه‌های تماشایی که در این تنگه وجود دارد، روایتگر داستان‌های امپراتوران و جنگجویان ایرانی است که زمانی از آن عبور می‌کردند. تنگه بیشاپور که هم دارای طبیعتی زیباست و هم از نظر تاریخی اهمیت دارد، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی برای بازدیدکنندگان ایجاد می‌کند.

۴. تنگه الموت

تنگه الموت که در مناظر جذاب مازندران قرار دارد، سرزمینی شگفت‌انگیز است که روایتگر تاریخ پرفرازونشیبی است. رودخانه‌های پر پیچ‌وخم این منطقه، تنگه الموت را مزین کرده است. صخره‌های آهکی بلند و مناظر سبز تنگه را احاطه کرده‌اند.

سایر تنگه‌های شگفت‌انگیز ایران

احتمالاً می‌دانید که ایران پهناور ما جذابیت‌های بی‌شماری دارد؛ تنگه‌های زیبا و متعدد از جمله‌ی این جذابیت‌های هستند. در ادامه به تعدادی دیگر از تنگه‌های دیدنی ایران می‌پردازیم:

تنگه هرمز

یکی از مهم‌ترین تنگه‌های ایران، تنگه هرمز است که خلیج‌فارس و دریای عمان را به هم متصل می‌کند. این تنگه با طول 167 کیلومتر و عرض 39 تا 9 کیلومتر، به‌عنوان یک نقطه ترانزیت حیاتی برای بخش قابل توجهی از نفت و گاز طبیعی جهان عمل می‌کند. بسیاری از افرادی که اقدام به رزرو بلیط هواپیما یا قطار و سفر به قشم می‌کنند، از تنگه هرمز نیز دیدن می‌کنند.

تنگه کافرین

تنگه کافرین در دل رشته‌کوه‌های زاگرس در استان ایلام قرار دارد، یک شگفتی طبیعی جذاب است که بین کبیر کوه، دینارکوه و منشت شکل گرفته است. بازدیدکنندگان اغلب با قایق از این تنگه عبور می‌کنند تا از مناظر باشکوه کوه‌های زاگرس، به‌ویژه در فصل زیبای بهار لذت ببرند.

تنگه خوران

این تنگه که به تنگه قشم نیز معروف است، جزیره قشم را از خشکی ایران جدا می‌کند. آنچه این تنگه را متمایز می‌کند مناطق جنگلی حرا قشم است که در مجاورت آن قرار دارد. این تنگه ازآنجایی‌که در کنوانسیون رامسر به‌عنوان منطقه حفاظت‌شده ثبت شده است، دارای اهمیت است.

تنگه واشی

تنگه واشی که در استان تهران واقع شده است، یک مقصد تابستانی محبوب است که دارای سنگ‌نگاره‌های تاریخی مربوط به دوران قاجار است که به جذابیت طبیعی آن بعد تاریخی می‌بخشد. این منطقه در فصول گرم سال به‌عنوان یک استراحتگاه تماشایی، میزبان گردشگران است.

کلام آخر

شگفتی‌های طبیعی فراوانی در کشورمان وجود دارد. برخی از تنگه‌ها که اغلب توسط فرسایش آبی شکل‌گرفته‌اند، از جمله جاذبه‌های تماشایی ایران محسوب می‌شوند. در این مقاله سعی کردیم زیباترین و دیدنی‌ترین تنگه‌های ایران را معرفی کنیم. مسافران و ماجراجویان می‌توانند از گشت‌وگذار در تنگه‌های باریک و کشف مناظر بکر و خیره‌کننده کشور لذت ببرند.

انتهای رپرتاژ آگهی

دیگر خبرها

  • تشرف بانوی فنلاندی به دین اسلام در حرم رضوی
  • زن مسلمان برزیلی در برنامه محفل؛ کامیلا سلستینو (نرگس) آتئیست سابق کیست؟ + ویدئو
  • برگزاری کنفرانس ضد اسلام‌هراسی در پاریس
  • برگزاری کنفرانس ضد اسلام‌هراسی در پاری
  • یک خواننده رپ معروف آمریکایی مسلمان شد
  • "وحدت مسلمین "عامل بازدارنده استکبار جهانی/ جمهوری‌اسلامی ایران پیشران وحدت اسلامی است
  • "وحدت "عامل بازدارنده استکبار جهانی/ جمهوری‌اسلامی ایران پیشران وحدت اسلامی است
  • بانوی برزیلی که سوره توحید از بی‌خدایی نجاتش داد + فیلم
  • ۴ تنگه شگفت‌انگیز در ایران که نباید از دست داد
  • رمضان بزرگ‌ترین ماه خداست / امت اسلام به این ماه عظیم تمسک جویند