Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-03-19@07:03:50 GMT

همه باید بدون وقفه در عرصه رونق تولید پیشتاز باشیم

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۳۶۴۸۱

همه باید بدون وقفه در عرصه رونق تولید پیشتاز باشیم

مجید زینال زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، افزود: بنده از بچگی و از سن 15 سالگی به یک کارگاه تولیدی جوراب که نزدیک منزلمان بود می رفتم و علاقه ای که به این کار پیدا کردم، موجب شد تا در این صنف مشغول باشم. وی ادامه داد: در اول کار، با یک دستگاه ایرانی شروع کردم و بعد ها این دستگاه ها در طول 11 سال به هفت دستگاه افزایش داده و بعد 15 دستگاه از کشور انگلیس وارد کردم است وهم اکنون این کارگاه مجهز به 30 دستگاه ماشین جوراب بافی بوده و به نوبه خود، بدون وقفه در تولید و رونق اقتصادکشور پیشتاز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
زینال زاده اضافه کرد: انواع محصولات تولیدی این کارگاه،جوراب نانو،جوراب پنبه ای و جوراب پاپوشی است که به صورت عمده به بازارعرضه میشود و عمده بازار این محصول، علاوه بر بازار داخلی به کشورهای آذربایجان وروسیه صادر می گردد، وضعیت فروش و بازار یابی خوب  بوده ومشتریان ما در داخل و خارج ثابت و خواهان این محصول هستند، به شرطی که دولت از تولید کننده حمایت کند. وی اظهار داشت: مواد اولیه این کارگاه جوراب بافی انواع نخ آکرولیک بوده که از کشورترکیه وارد می شد، خوشبختانه یک کارخانه در جلفا درحال راه اندازی است که اگر شروع به کار کند برای تامین مواد اولیه صنف ما عالی بوده و با وجود مشکلاتی از قبیل تحریم،اگر مواد اولیه به صورت آماده و منظم به دستمان برسد،کارگاه تمام شیفت کار میکند. زینال زاده گفت: در سال 95 کارگاه با مشکل مالی مواجه گردید که با توکل به خدا  و اخذ یک فقره وام 30 میلیون تومانی از طریق بسیج سازندگی سپاه مرند توانستم یک دستگاه روسی جهت دوخت بخرم . وی با ایجاد این کارگاه،برای 7نفر به طور مستقیم وبرای 50نفر بطور غیر مستقیم شغل ایجاد کرده است. این کارآفرین بسیجی در پایان تاکید کرد: در خصوص تولید و اشتغال و عدم وابستگی و مقام سازی اقتصاد به کشور های خارجی، و در راستای توجه به مطالبات رهبر فرزانه انقلاب، و علاقه ای که به شغل خودم دارم، تعمیرات تمامی ماشین الات موجود در کارگاه را خودم انجام داده، تا در هزینه تعمیر و نگهداری ماشین الات صرف جویی شود.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۶۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با وجود جنگ مردم غزه بر حفظ آداب و رسوم ماه رمضان اصرار دارند

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ به نقل از العالم، با وجود گرانی و کمبود مواد غذایی در پی تجاوزات رژیم صهیونیستی، ساکنان غزه اصرار دارند شیرینی «قَطایف» (نوعی شیرینی عربی که معمولا ماه رمضان پخت می‌شود) را آماده و رسوم رمضانی را حفظ کنند.

صدای مرد شیرینی پز: امسال قیمت‌ها و مواد اولیه در مقایسه با سال‌های گذشته بسیار متفاوت است. حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد مواد اولیه تقریبا نیست و ما مجبور شدیم از بازار سیاه تهیه کنیم. برای پخت قطایف معمولا از برخی مغز‌ها برای داخل این شیرینی استفاده می‌کردیم که امسال واقعا پیدا کردن این مواد سخت شده.

مرد: امسال امکانات خیلی کمه. خیلی با دقت از مواد اولیه استفاده می‌کنیم، چون خیلی کمه. قیمت‌ها هم بالاست.

این شیرینی قطایف در بازار دیر البلح است. جوانان، اینجا مشغول آماده کردن این شیرینی برای کسانی هستند که می‌خواهند آن را تهیه کنند. این شیرینی با مواد مختلفی پر می‌شود، اما امسال متاسفانه این مواد موجود نیست. امسال این شیرینی بدون شهد پخت می‌شود، چون که ماده اصلی برای آماده کردن شهد شکر است و شکر در بازارنیست و اگر هم باشد خیلی گران است با وجود این مردم این شیرینی را می‌خرند و حاضر هستند حتی بدون مواد میانی آن را میل کنند تا دستکم احساس کنند رسوم رمضانی همچنان موجود است.
اینکه مردم فلسطینی تمایل بسیاری دارند تا با وجود جنگ، آداب و رسوم ماه رمضان را حفظ کنند، نوعی مقاومت است. این افراد از ۳۰ سال پیش تاکنون در بازار قطایف می‌پزند و امسال هم خیلی تلاش کردند تا این شیرینی را آماده کنند و به مردم بدهند حتی اگر چیزی داخل آن نباشد تا دستکم این کودکان احساس کنند، رسوم رمضانی همچنان وجود دارد.

دیگر خبرها

  • تصور جهان بدون نفت؛ اگر نفت نباشد چه چیز‌هایی نیست؟
  • تصور جهان بدون‌ نفت؛ اگر نفت نباشد چه چیزهایی نیست؟
  • صنعت فولاد همچنان پیشتاز در مصرف چندبرابری برق!
  • اوجی: صادرات نفت کشور بدون وقفه در حال انجام است
  • صادرات نفت کشور بدون وقفه در حال انجام است
  • چگونه می توان هشت ساعت بدون وقفه خوابید
  • کشف مواد اولیه حیات در یخ‌های میان‌ستاره‌ای
  • تصور جهان بدون نفت
  • فولاد سبز؛ راهکار کاهش قیمت مواد اولیه‌ی آهن آلات ساختمانی
  • با وجود جنگ مردم غزه بر حفظ آداب و رسوم ماه رمضان اصرار دارند