Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-19@04:22:26 GMT

استعفای گروهی وزیران وابسته به حزب آزادی در دولت اتریش

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۳۶۵۲۷

استعفای گروهی وزیران وابسته به حزب آزادی در دولت اتریش

تهران- ایرنا- رسوایی رهبر حزب راست افراطی اتریش منجر به استعفای گروهی وزیران وابسته به این حزب در دولت اتریش شد.

بدنبال انتشار ویدئویی و رسوایی هاینس کریستین اشتراخه رهبر حزب راست افراطی آزادی' (Austrias far-right Freedom Party (FPÖ' اتریش و معاون صدراعظم این کشور ، تمام وزرای کابینه از حزب آزادی از جمله هربرت کیکل وزیر کشور از سمت خود استعفا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این استعفای همچنین نام افراد دیگری چون 'نوربرت هوفر' رهبر جدید حزب آزادی و 'جرج لیچ فرید' وزیر حمل و نقل اتریش نیز به چشم می خورد.
هاینس کریستین اشتراخه رهبر حزب راست افراطی آزادی اتریش نیز در پی انتشار یک ویدئوی جنجالی حاکی از ارتباط او با افرادی در روسیه از مقام خود کناره گیری کرد و متعاقبا صدراعظم اتریش برگزاری انتخابات زودهنگام در ماه سپتامبر (شهریور) را اعلام کرد.
ویدئویی که از عصر جمعه منتشر شد و در روزهای گذشته جنجال و حواشی زیادی در اتریش و اروپا ایجاد کرد، هاینس کریستین اشتراخه را درحالی نشان می دهد که به یک زن که گمان می کرده از الیگارش های روسی است قرار دادهای دولتی پیشنهاد می کند و انتشار این ویدئو ضربه ای به جنبش راست های افراطی پیش از انتخابات پارلمان اروپا در ماه جاری است.
در این فیلم که روزنامه های آلمانی بخشی از آن را منتشر کرده اند، اشتراخه و یکی از همکاران حزبی او در جایی که ظاهرا ویلایی در ابیزا است با یک زن جلسه دارند.
این زن می گوید که خواستار سرمایه گذاری چند صد میلیون یورویی در اتریش است.
اشتراخه و همکار حزب او هم پیشنهاد سرمایه گذاری از جمله کسب سهام 50 درصدی از روزنامه بانفوذ کرونن زایتونگ اتریش را در ازای حمایت از اشتراخه و حزب آزادی در انتخابات می دهند.
اشتراخه که در آن زمان رهبر حزب اپوزیسیون بود و دولت در اختیار حزب مردم و حزب چپ میانه سوسیال دموکرات اتریش بود، در این ویدئو می گوید که مایل است وضعیت رسانه ها در اتریش را همانند الگوی ویکتور اوربان در مجارستان تغییر دهد.
اوربان در مجارستان به سرکوب رسانه ها متهم شده و مورد انتقاد قرار گرفته است.
مجله اشپیگل و روزنامه زدویچه زایتونگ آلمان منبع این ویدئو را افشا نکرده اند اما گفته اند، این فیلم بطور مخفیانه در سال 2017 میلادی و پیش از انتخابات پارلمان اتریش ضبط شده است؛ انتخاباتی که منجر به تشکیل دولت ائتلافی دست راستی و ائتلاف کورتس با اشتراخه منجر شد.
حزب آزادی اتریش را افسرانی از واحد اس اس هیتلر پس از جنگ جهانی دوم پایه گذاری کردند.
این حزب از سال 1983 تا کنون چهار بار در دولت حضور داشته اما هربار دولت با یک رسوایی سقوط کرده است.
از زمان ورود این حزب به دولت اتریش در دسامبر 2017 تاکنون برخی از اعضای ارشد این حزب اظهارات نژادپرستانه ای بر زبان آورده و نمادهای نازی نشان داده اند و اشتراخه اغلب در مرکز جنجال هایی بوده است.
شبس**9460** 1917

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي اتريش استعفاي وزيران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۶۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک دو میلیارد تومانی رهبر انقلاب برای آزادی زندانیان

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ در آستانه برگزاری سی‌وهفتمین جشن گلریزان ستاد دیه کشور ویژه‌ کمک به آزادی زندانیان نیازمند، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی، مبلغ بیست میلیارد ریال به این امر خداپسندانه اختصاص دادند.

جشن گلریزان هر سال در ماه مبارک رمضان، به همت ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند با حضور جمعی از مسئولان و خیّرین نیکوکار در تهران و شهرهای مختلف کشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تشدید اختلافات در صفوف صهیونیست‌ها پس از «طوفان‌الاقصی»
  • کمک رهبر معظم انقلاب برای آزادی زندانیان نیازمند
  • رهبر انقلاب برای آزادی زندانیان نیازمند چقدر کمک کردند؟
  • کمک 2 میلیارد تومانی رهبر انقلاب برای آزادی زندانیان نیازمند
  • کمک 2 میلیارد تومانی رهبر انقلاب برای آزادی زندانیان
  • کمک ۲ میلیارد تومانی رهبر انقلاب برای آزادی زندانیان
  • استعفای مبینی از سرپرستی فدراسیون دوومیدانی
  • کمک دو میلیارد تومانی رهبر انقلاب برای آزادی زندانیان
  • استعفای مبینی از سرپرستی فدراسیون دوومیدانی با هدف حضور در انتخابات
  • افتتاح چهارمین جشنواره ملی و نمایشگاه گروهی حکمت فردوسی