Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-03-19@08:45:11 GMT

شورش داعش در زندانی در تاجیکستان

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۳۶۵۳۲

وزارت دادگستری تاجیکستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که شورش اواخر روز یکشنبه در زندانی در شهر وحدت واقع در 10 کیلومتری شرق دوشنبه، پایتخت این کشور و زمانی رخ داد که شبه نظامیان داعش مسلح به چاقو اقدام به کشتن سه تن از نگهبانان زندان و پنج زندانی دیگر کردند.

به گفته وزارت دادگستری تاجیکستان، یکی از آغاز کنندگان این شورش «بهروز گلمراد»، پسر گلمراد حلیموف، یک سرهنگ نیروهای ویژه تاجیکستان بوده که در سال 2015 به داعش ملحق و در نهایت در سوریه کشته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر دادگستری تاجیکستان اعلام کرد: 29 زندانی در جریان شورش کشته شدند در حالی‌که هشت به دست دیگر زندانیان کشته شدند و اکنون امنیت و نظم در زندان مذکور که 1500 زندانی دارد، برقرار شده است.

داعش مسؤولیت یک شورش دیگر در زندانی در تاجیکستان را در نوامبر گذشته میلادی برعهده گرفت که در پی حمله نیروهای داعش به توریست‌های غربی در ژوئیه 2018 رخ داد.

منبع: ایسنا

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۶۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌مندی ۴۶۷ زندانی‌ کردستانی از ارفاقات قانونی

رئیس‌کل دادگستری کردستان از بهره‌مندی ۴۶۷ نفر از زندانیان استان از ارفاقات قانونی در آخرین طرح پایش زندانیان استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، حجت‌الاسلام و المسلمین سید حسین حسینی در ششمین و آخرین طرح پایش زندانیان استان در سال جاری با حضور در زندان مرکزی سنندج، با زندانیان بصورت چهره به چهره دیدار و به درخواست‌های آنها رسیدگی کرد. 

وی در معیت قضات محاکم و دادسرای سنندج به همراه 83 نفر از قضات دادگستری از تمام زندان‌های استان بازدید و پس از پایش پرونده مددجویان، 467 نفر از مددجویان از ارفاقات قانونی بهره‌مند شدند.

رئیس‌کل دادگستری استان کردستان گفت: شرح ارفاقات قانونی به زندانیان استان اعم از آزادی (مرخصی منجر به آزادی، اعسار و تقسیط، آزادی مشروط، تعلیق مجازات، فک قرار یا قبولی وثیقه و ...) 85 نفر، اشتغال به کار: 40 نفر، اعطاء پابند الکترونیک: 7نفر، انتقال به محل سکونت 10 نفر، پیشنهاد عفو موردی1 نفر، تعیین تکلیف رد مال 35 نفر و مرخصی 289 نفر بوده است.

انتهای پیام/481/

دیگر خبرها

  • ۴۶۷ زندانی در کردستان مشمول ارفاقات قانونی شدند
  • بخشش ۵۸ نفر از محکومان به قصاص در تهران طی سال ۱۴۰۲
  • موافقت با خواسته زندانی مادر برای سال نو
  • بخشش ۵۸ نفر از محکومان به قصاص در تهران طی سال ۱۴۰۲/ آزادی ۸ زندانی در روز آخرسال
  • حمله به پاسگاه پلیس پاریس در پی کشته شدن یک جوان
  • بهره‌مندی ۴۶۷ زندانی‌ کردستانی از ارفاقات قانونی
  • سارقان زندانی به مرخصی نمی‌روند
  • ۹۹ زندانی جرائم غیرعمد در استان اصفهان آزاد شدند
  • کمک ۱۰ میلیاردی کردستانی‌ها برای آزادی زندانیان/ ۳۰۰ زندانی آزاد شدند
  • همکاری ایران و تاجیکستان برای تهیه مدل هیدرولیکی تونل آب بر و انحراف سد راغون