Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-03-19@06:01:12 GMT

بازیکن، مربی و لباس خارجی ممنوع! 

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۳۶۵۳۸

بازیکن، مربی و لباس خارجی ممنوع! 

مهدی تاج ریاست فدراسیون فوتبال امروز در جلسه استیضاح وزیر ورزش در مجلس حضور داشت و به دفاع از حواشی پیرامون فوتبال پرداخت. او در بخشی از صحبت هایش چند باید برای باشگاه ها تعریف کرد.

به گزارش "ورزش سه"، طی هفته های اخیر دو بار مدیران عامل باشگاه های لیگ برتری جلساتی با مهدی تاج و سایر مسئولان اداره فدراسیون فوتبال داشته اند؛ جلساتی که به طور دقیق از آنچه در آنها گذشته اطلاعاتی در اختیار رسانه ها قرار داده نشد و فقط برخی مدیران عامل به موضوعاتی کلی اشاره کردند که تنها به آنها توصیه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توصیه هایی که یکی از آنها در رابطه با عدم استفاده از بازیکنان خارجی، آن هم در صورت تمایل باشگاه بوده است؛ حالا اما پس از حضور مهدی تاج در مجلس و مواضعی که مطرح کرده، به نظر نمی رسد حرف های او در حد توصیه باشد و منظور او دقیقا شبیه همان پستی است که چند روز پیش در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد و به باشگاه ها دستوری داد با این مضمون : « باشگاه های فوتبال ایران نباید برای برگزاری اردوهای پیش فصل، به کشورهای خارجی سفر کنند.»

 

مهدی تاج که امروز در جلسه استیضاح مسعود سلطانی فر وزیر ورزش شرکت کرده بود، در بخشی از جلسه هم صحبت کرد و توضیحاتی در مورد اینکه فدراسیون فوتبال نمی تواند از بروز تمام حواشی پیرامون فوتبال جلوگیری کند، ارائه داد و اینکه برای ریشه کن شدن مسائلی نظیر شرط بندی، فدراسیون فوتبال مسئول نیست و البته از اینکه شاهد فحاشی در استادیوم ها هستیم، از نمایندگان مردم عذرخواهی کرد.

 

اما بخش مهم صحبت های مهدی تاج در رابطه با جلساتی بود که با مدیران فوتبالی طی چند هفته اخیر برگزار کرده و با توجه به شرایط ویژه کشور به آنها دستوراتی را ابلاغ کرده است؛ دستوراتی که الزام او در رابطه با عدم جذب مربی خارجی جدیدتر از بقیه موارد بود.


 
رئیس فدراسیون فوتبال در حرف‎‌هایش، ضمن اشاره به سخنان رهبر کشور درباره آرایش دفاعی، بیان کرد: « به همه مدیران باشگاه ها توصیه شده که بعد از این دیگر نمی توانند مربی خارجی یا بازیکن خارجی جدید جذب کنند؛ ضمن آنکه باید از لباس های ایرانی استفاده شود.»

 

این موضع قاطعانه مهدی تاج در شرایطی روز دوشنبه در مجلس مطرح شد که هیچ وقت مدیران عامل باشگاه های حاضر در جلسه با رئیس فدراسیون، از مطرح شدن چنین مواردی حرف نزدند و فقط گفتند، فدراسیون توصیه هایی به آنها داشته است.

 

جالب اینکه از امیرقلعه نویی که یکی از مربیان مطرح فوتبال کشور است و بستن تیمی قدرتمند که چند بازیکن خارجی با کیفیت داشته باشد، در فصل آینده چه در سپاهان و چه در تیمی دیگر از اهداف او به شمار می رود، در کنفرانس خبری پیش از دیدار برابر استقلال خوزستان که آخرین دیدار فصل برای تیمش بود، در رابطه با توصیه فدراسیون پرسیده شد. سرمربی سپاهان البته پاسخ جالب توجهی داشت و اینگونه به سوال مطرح شده پاسخ داد : « قبلا هم شاهد اتخاذ تصمیم های آبکی بوده ایم. یک زمانی سقف قرارداد گذاشتند و قیمت بازیکنان را از 80 میلیون بردند به 450 میلیون و بعد هم طرح شکست خورد؛ چون مطالعه نکرده بودند. نمی شود که از بازیکنان و مربیان خارجی استفاده نکرد و ارتباط را قطع کرد. ان شاالله مسئولان بروند به سمت و سویی دیگر. نمی شود که به یک دکتر متخصص گفت که 6 ماه با جایی ارتباط نداشته باش. عقب می افتد یا نمی افتد؟ نمی شود که ارتباط برقرار نداشت.  آمدن بازیکن و مربی خارجی به فوتبال ما کمک می کند. به هر حال آنها هم پیشنهاد داده اند ولی کسی جدی نمی گیرد.»

 


مهدی تاج در شرایطی امروز به باشگاه های لیگ برتری دستور داده از مربیان و بازیکنان خارجی استفاده نشود که قطعا خودش بهتر از هر کسی می داند، یکی از اصلی ترین دلایل موفقیت پرسپولیس طی چهار سال گذشته، حضور برانکو ایوانکوویچ بوده و به عنوان مثال امیرقلعه نویی به سختی از داشتن کی روش استنلی که آقای گل لیگ هجدهم هم شده، در تیمش صرف نظر می کند یا مدیران استقلال که تلاش زیادی برای جذب پاتوسی و ایسما داشتند و حالا هم در فکر بازگرداندن مامه تیام، به سادگی حاضر به تن دادن به این خواسته و دستور رئیس فدارسیون نمی شوند.

 


حرف های تاج طی روزهای آینده واکنش های زیادی به همراه خواهد داشت و قطعا این موضوع و عواقب آن می تواند، سوال اول اهالی فوتبال ایران پس از برگزاری دیدارهای جام حذفی و حواشی آن باشد، که هنوز ذهن فوتبال را مشغول به خود نگه داشته است.

مهدی تاج (رئیس فدراسیون) فدراسیون فوتبال

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: مهدی تاج رئیس فدراسیون فدراسیون فوتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۶۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسامی بازیکنان تیم ملی فوتبال اعلام شد / قلم قرمز روی چند بازیکن

به گزارش پارس نیوز به نقل از مهر، تیم ملی فوتبال ایران در مرحله مقدماتی جام جهانی روز دوم فروردین سال آینده در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف ترکمنستان خواهد رفت. این دیدار ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه برگزار خواهد شد.

تیم ملی فوتبال ایران دوم فروردین دیدار رفت مقابل ترکمنستان را برگزار می‌کند و سپس چهارم فروردین راهی این کشور خواهد شد تا بازی برگشت را انجام دهد.

تیم ملی ایران با ازبکستان، هنگ کنگ و ترکمنستان در گروه E مقدماتی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ قرار گرفته است که در نخستین بازی مقابل هنگ کنگ به برتری چهار بر صفر رسید و سپس مقابل ازبکستان به تساوی دو - دو در شهر تاشکند تن داد.

از سوی امیر قلعه نویی اسامی بازیکنان دعوت شده به اردوی این دیدار به شرح زیر اعلام شد:

دروازه‌بانان:

علیرضا بیرانوند، پیام نیازمند، سید حسین حسینی، آریا شکوری

مدافعان:

شجاع خلیل‌زاده، حسین کنعانی‌زادگان، امین حزباوی، سامان فلاح، رامین رضاییان، صالح حردانی، میلاد محمدی، ابوالفضل جلالی، حسین گودرزی

بازیکنان میانی:

امید نورافکن، سامان قدوس، سعید عزت‌اللهی، محمد قربانی، علی قلی‌زاده، الهیار صیادمنش، مهدی لیموچی، محمد محبی، مهدی قائدی، مهدی ترابی، علیرضا جهانبخش

مهاجمان:

مهدی طارمی، جواد آقایی‌پور، سردار آزمون، محمدرضا آزادی و سعید سحرخیزان

 

دیگر خبرها

  • حاج‌صفی، انصاری‌فرد و چشمی از لیست تیم ملی‌ خط خوردند
  • ابراهیمی: فوتبال مثل بسکتبال نیست/ سرخابی ها باید از مالکیت دولت خارج شوند
  • ٢٩ بازیکن به اردوی تیم ملی فوتبال ایران دعوت شدند
  • اسامی بازیکنان تیم ملی فوتبال اعلام شد / قلم قرمز روی چند بازیکن
  • ۲۹ بازیکن به اردوی تیم ملی فوتبال دعوت شدند
  • یک مربی خارجی برای تمام تیم‌های ملی شنا
  • قرارداد مارتینز گران‌تر اعلام شد؛ فولاد، تیمی با دو مربی بدنساز و 7 بازیکن خارجی
  • هتل جدید فدراسیون فوتبال افتتاح شد
  • مهدی تاج: باید خیلی زودتر هتل فوتبال ایجاد می شد
  • نیاز تمام تیم‌های ملی با هتل فوتبال برطرف می‌شود