Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-03-19@11:57:38 GMT

وداع با همفری بوگارت در 22:50!

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۳۶۶۱۳

وداع با همفری بوگارت در 22:50!

آنها که در سی امین روز از اردیبهشت ۱۳۹۸ در مستطیل سبز آزادی شاهد آخرین نمایش یکی از بزرگترین فوتبالیست های تاریخ بودند تا ابد این افتخار را در یاد خواهند داشت.

به گزارش "ورزش سه"، در مقدمه کتاب هری پاتر و تالار اسرار نوشته: برای آنکه از شنیدن داستان های هری پاتر لذت ببرید، لازم نیست حتما جادوگر یا کودک باشید! وقتی خواندن کتاب را به پایان می بری تازه متوجه معنی این جمله می شوی: عاشق شدن سِحری است که یک برگزیده خودبخود شما را به آن دچار می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حالا با پایان افسانه ژاوی هرناندز وقت برملا شدن فرمول موفقیت یک برگزیده ی دوست داشتنی و بی نهایت موفق است: برای بهترین بودن، بهترینِ خودت باش. به همین سادگی! امتحانش کنید تا باورتان بشود.


اصلا چه کسی باورش می شود که بازیکنی از پله و مارادونا و مسی و رونالدو و زیدان و کرویف و همه فوتبالیست های تاپ دیگر، ویترین افتخارات کامل تری داشته باشد و جام های بیشتری برده باشد در حالی که هیچ استعداد خارق العاده ای ندارد!


نه آنقدر تکنیکی که به تنهایی یک تیم را بهم بریزد، نه آنقدر قدرتمند که کسی توانایی مهارش را نداشته باشد، نه سرزن، نه شوتزن قهاری... نه دارای هیچ توانایی پیچیده و عجیب دیگری. ژاوی معجزه گر است چون هرگاه در زمین حضور داشت، بدون آنکه خودنمایی کند، فوتبال را زیباتر می کرد. سبک خاص بازی او فوتبال گروهی و سادگی فوتبال را معنا کرد؛ توپ بگیر، توپ بده. وقف تیم باش تا از زمین سربلند بیرون بیایی. تیم که برنده و موفق شود، همه از بازیکنانش تمجید خواهند کرد.


تنها ایرادی که می توان از ویترین افتخارات فوق ستاره باشخصیت و بی حاشیه گرفت در مورد جوایز فردی اوست. البته فوتبالدوست ها خوب می دانند اگر در مورد ۶ دوست داشتنی کمبودی درین مورد هست، علت جای دیگری است نه ویژگی های ژاوی. راستش را بخواهید اشکال کار در خود فوتبال است. این ورزش پرهیاهو و پرطرفدار هنوز آنقدر پیشرفته و قدرشناس نشده که بتواند مقام چنین بازیکنی را ارج بنهد. اگر اینطور نبود سال ها مردم نمی پرسیدند که آیا پپ برای تکرار موفقیت هایش به مسی احتیاج دارد یا مسی به پپ؟ غافل از آنکه برای رسیدن به جواب، باید نقطه مشترک قهرمانی های اروپایی این دو را پیدا کرد. 


شاید امروز و پس از ۲۱ سال فوتبال بازی کردن، همه مردم متوجه شده باشند که یک بازیساز دقیق و کاربلد چه گوهر نابی است و این معجزه ای است که ژاوی باوجود آنکه همیشه خود را وقف تیم کرده، به تنهایی انجامش داده است. عاملی که موجب می شود لوکا مودریچ بتواند پس از یک دهه دوگانه مسی/رونالدو، بهترین بازیکن جهان شناخته شود‌ و جای خالی ژاوی ممکن است خیلی ها را از فوتبال دلسرد کند.


دردانه فوتبال پس از جارو کردن همه جام های ممکن، از لالیگا و لیگ قهرمانان گرفته تا یورو و جام جهانی حالا می تواند برای آنکه جای خالی اش کمتر حس شود و آزاردهندگی نبودش کاهش یابد، در قامت مربی، ژاوی را تکثیر کند. ابر اسطوره دنیای فوتبال، برای این کار هم کاریزمایش را دارد و هم هوشش را. هرچند ژاوی متخصص آسان کردن کارهای سخت باشد، خیلی هم نمی توان به این امر خوشبین و امیدوار بود همان طور که پس از بیش از نیم قرن، هنوز و همچنان همفری بوگارت  بی جانشین است!


...
آدیوس ژاوی دوست داشتنی و بزرگ! ازینکه فوتبال را انتخاب کردی تا هیچوقت از دیدنش و دیدنت سیر نشویم و زندگی ماجراجویانه تری داشته باشیم بی نهایت از تو متشکریم.

 

مهدی بشکنی

ژاوی السد قطر

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: ژاوی السد قطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۶۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درهای بارسلونا به روی ژاوی باز شد

به گزارش "ورزش سه"، ژاوی بعد از شکست سنگین 3-5 خانگی برابر ویارئال اعلام کرد در پایان فصل خواهد رفت و در نشست های خبری اخیر خود نیز تاکید کرده تصمیمش عوض نمی شود و اینکه تحت تاثیر احساسات قرار نخواهد گرفت.

بارسا در 10 بازی بعد از تصمیم ژاوی هشت برد کسب کرده و دو بار متوقف شده است. تیم به رتبه دوم لالیگا رسیده و در لیگ قهرمانان نیز بعد از چهار سال توانست راهی یک چهارم نهایی شود.

دیشب بعد از پیروزی 3-0 بارسا در زمین اتلتیکو، وقتی از دکو در مورد آینده ژاوی سوال شد، او پاسخ جالبی داد: «ما به ژاوی اعتقاد داریم و در غیر این صورت قراردادش را در ابتدای فصل تمدید نمی کردیم. در اعتقاد ما به او جای شک و تردید نیست. ژاوی خودش در مورد وضعیت آینده اش حرف زده و توضیحات لازم را داده است. اگر چیزی در او تغییر کند، ما حاضریم بنشینیم و حرف بزنیم ولی الان زمانش نیست. ما هیچ مشکلی برای ادامه کار با او نداریم.»

دیگر خبرها

  • خنده‌های عجیب اینیگو مارتینز به ژاوی (فیلم)
  • درهای بارسلونا به روی ژاوی باز شد
  • وداع تلخ یاران اسماعیل‌نژاد با جام ایتالیا در شب مصدومیت لژیونر والیبال ایران
  • وداع تاریخی امباپه با نابود کردن لالیگا!
  • وداع تاریخی: لالیگا را نابود کن امباپه!
  • وداع با نقش‌آفرینان پرخاطره
  • یادنامه هنرمندان موسیقی که دیگر درمیان ما نیستند/ فراموش نمی‌شوید
  • هنرمندان موسیقی که در سال ۱۴۰۲ با آنها وداع کردیم
  • وداع فوتبال آسیا با آخرین قهرمان جام ملتها
  • خاطره تلخ پرسپولیس از پیکان: کاشته اقاخان و وداع با طارمی