Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-24@16:12:20 GMT

برای درمان کم‌خونی، ۵ نوشیدنی سالم به کمک می‌آیند

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۳۶۶۵۳

به گزارش ایلنا، کم خونی اغلب ناشی از مصرف کم ماده معدنی آهن است با این حال در موارد خاصی مانند خونریزی، نارسایی کلیه و عوارض جراحی نیز بروز می‌کند. در هر صورت شما باید به دنبال درمان کم خونی باشید، چون در صورت پیشرفت، می‌تواند منجر به تاکیکاردی، فشار خون بالا، و از دست دادن حافظه شود.

در چنین شرایطی میزان اکسیژن خون در سلول‌ها و بافت‌های بدن کاهش می‌یابد و در نتیجه عضلات ضعیف‌تر می‌شوند، تمرکز مشکل‌تر شده و بسیاری از مشکلات پوست و مو خود را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خوشبختانه غیر از درمان‌های پزشکی، درمان‌های طبیعی نیز برای رفع علائم کم خونی پیشنهاد شده اند:

هویج، تربچه و آب: این ترکیب به علت دارا بودن آهن، پتاسیم، و روی منجر به بهبود علائم کم خونی می‌شود. نوشیدن این ترکیب به طور روزانه، باعث تولید گلبول‌های قرمز خون شده و گردش خون را افزایش می‌دهد ضمن این که باعث بهبود سطح اکسیژن در سلول‌ها می‌شود.

جوانه یونجه، گزنه، آب: این نوشیدنی سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی، و آنتی اکسیدان‌های قوی است که از درمان کم خونی حمایت می‌کند. مصرف روزانه این نوشیدنی و بخصوص در اواسط صبح باعث بهبود کیفیت خون شده و ضعف و خستگی را نیز از بین می‌برد.

شیر و کرفس: اگر دچار عدم تحمل لاکتوز نیستید، این درمان می‌تواند مکمل خوبی برای مبارزه با علائم کم خونی باشد. این نوشیدنی حاوی آهن، اسید فولیک و اجزای آنتی اکسیدانی است که به بهبود کیفیت خون و بهینه سازی اکسیژن در سطح سلولی کمک می‌کند.

آب انگور و جعفری: انگور سرشار از آنتی اکسیدانی به نام رزوراترول است که به از بین بردن سموم خون و جلوگیری از آسیب سلولی کمک می‌کند. خواص جعفری این اثر درمانی را تقویت می‌کند و یک راه موثر برای درمان کم خونی است.

شاه توت، توت فرنگی و سیب: این نوشیدنی خوشمزه حاوی آهن و همچنین فیبرها و ترکیبات آنتی اکسیدانی است که به تصفیه خون نیز کمک می‌کنند. این نوشیدنی را صبح و ترجیحا به صورت ناشتا میل کنید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: ایلنا

کلیدواژه: جراحی درمان شیر فشار خون بالا کم خونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۶۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف انبار نوشیدنی‌های قاچاق در رشت

فرمانده انتظامی استان گیلان از کشف۳۱۵ هزار و ۴۲۸ عدد انواع نوشیدنی‌های قاچاق به ارزش ۶۰ میلیارد ریال انواع نوشیدنی‌های قاچاق در بازرسی از انبار یک شرکت در شهرستان رشت خبر داد.

سردار عزیزاله ملکی امروز ۴ اردیبهشت در جمع خبرنگاران با تشریح پیامدهای منفی قاچاق بر اقتصاد کشور، مبارزه با قاچاق را یکی از اولویت‌های اصلی پلیس برشمرد، اظهار کرد: حمایت از تولیدات داخلی و ایجاد اشتغال از اصلی‌ترین دستاوردهای مبارزه با کالای قاچاق است.

وی با بیان اینکه ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان با اقدامات صورت گرفته از نگهداری نوشیدنی قاچاق در انبار یک شرکت پخش مواد غذایی در شهرستان رشت مطلع شده و به آدرس محل مورد نظر اعزام شدند، افزود: در بازرسی از این مکان ۳۱۵ هزار و ۴۲۸ عدد انواع نوشیدنی‌های قاچاق کشف شد.

فرمانده انتظامی استان گیلان ارزش تقریبی این کشفیات را طبق نظر کارشناسان ۶۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در این خصوص متهم ۳۳ ساله با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت.

این مقام ارشد انتظامی در پایان از مردم خواست برای ریشه‌کن کردن قاچاق با مجموعه انتظامی همکاری کنند و هرگونه اطلاعات و اخبار در این زمینه را به سامانه پلیس امنیت اقتصادی به شماره ۰۹۶۳۰۰ گزارش دهند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: کشف بیش از ۱۱ هزار بسته کود شیمیایی قاچاق در رشت

دیگر خبرها

  • افزایش ۵.۶ درصدی اهدای خون همدانی‌ها در سال گذشته
  • ۷ راه برای اینکه سرکه سیب بیشتری استفاده کنید
  • درباره شیر شتر، نوشیدنی محبوب این‌روزها
  • کشف انبار نوشیدنی‌های قاچاق در رشت
  • نیاز انتقال خون اصفهان به گروه‌های خونی O و A منفی
  • نیاز به فرآورده های خونی افزایش یافته است
  • با این نوشیدنی‌ها قند و شکر را کنار می‌گذارید
  • انتقال خون اصفهان به گروه‌های خونی O و A منفی نیازمند است
  • اهدای خون فرماندار و معاونان فرمانداری کرمان + تصویر
  • ۷ دلیل برای استفاده از سرکه سیب