Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، در سال ۱۹۴۲، واحد اجرایی عملیات ویژه بریتانیا (SOE) نشانه‌هایی را مبنی بر اینکه اپراتور‌های رادیویی این کشور در هلند دستگیر شده اند نادیده گرفت. این موضوع یکی از عجیب‌ترین و پر خسارت‌ترین اقدامات این واحد سری بود.

SOE یک واحد بسیار مهم امنیتی در خاک اسکاتلند بود که به بریتانیا تعلق داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این واحد یک سیستم کد مخفی داشت که اطلاعات را از طریق آن جا به جا می‌کرد. اما این سیستم برای پیشگیری از هر نوع مشکلی یک کد رمز مخفی ایحاد کرده بود. این کد شامل یک بررسی امنیتی بود که در آن خطا‌ها به طور هدفمند در قسمت‌های مختلف پیام گنجانده شده بود. اگر یک پیام فاقد این چک امنیتی بود، نشانه‌ای بود که اپراتور رادیویی دستگیر شده و توسط آلمانی‌ها به ارسال پیام‌های مشخص و جعلی مجبور شده است.

این اتفاق در سال ۱۹۴۲ رخ داد و سر کد‌های SOE متوجه شد که عملیات به خطر افتاده است، اما یکی از مدیران گفت که کارمندان و ماموران نباید راجع به این موضوع با هیچ کس بحث کنند. دلیل این موضوع می‌توانست سیاسی باشد، زیرا SOE نمیخواست و نمی‌توانست شکست‌های خود را بپذیرد.

در نتیجه، آلمانی‌ها به اطلاعات مهمی دسترسی داشتند و قادر به انتقال اطلاعات غلط به SOE بودند. آن‌ها تا سال ۱۹۴۴ به طور مستقیم اطلاعات جعلی را به دشمن فرستادند. ده‌ها تن از نمایندگان SOE که بعدا به هلند رسیدند بلافاصله دستگیر شدند. عجیب‌تر از همه این که دو مأمور اسیر توانستند فرار کنند و سعی کردند به انگلیس بازگردند، اما بریتانیا یک پیام غلط آلمان را باور کرد که گفته بود که این دو نفر واقعا عوامل آلمانی بودند.

منبع: انتخاب

انتهای پیام/

بزرگ‌ترین اشتباه بریتانیا در جنگ جهانی / غروری که به نتایجی منفی منتهی شد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانستنی ها عجیب ترین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۶۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های جدید آمریکا و بریتانیا علیه ایران

آمریکا و بریتانیا روز پنجشنبه دور جدیدی از تحریم‌ها را با ادعای اینکه پاسخ ایران به جنایات رژیم اسرائیل باعث جنگ گسترده‌تری در غرب آسیا می‌شود، علیه ایران اعمال کردند.

به گزارش تسنیم، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا ۱۶ فرد و دو نهاد در ایران را که موتور‌های پهپاد تولید می‌کردند، تحریم کردند. 

دیگر خبرها

  • ریزپرنده‌های ساقط‌ شده در اصفهان هیچ خسارت مالی و جانی نداشتند/پیام ایران به روشنی به آمریکا و سایر طرف‌ها منتقل شده است
  • امیرعبداللهیان: در صورتی‌ که رژیم اسرائیل مجدداً اقدامی علیه منافع ایران انجام بدهد، پاسخ بعدی ایران فوری، حداکثری و قاطع خواهد بود؛ این پیام به روشنی به آمریکا و سایر طرف ها منتقل شده/ ریزپرنده‌های ساقط‌ شده {در اصفهان} هیچ خسارت مالی و جانی در بر نداشته
  • شناسایی بازار‌های جهانی برای صادرات آبزیان از خوزستان
  • بریتانیا تحریم‌های ضدایرانی را اعلام کرد
  • تحریم‌های جدید آمریکا و بریتانیا علیه ایران
  • ایران در عملیات «وعده صادق» قصد انتقال پیام قدرت بازدارندگی به استکبار جهانی را داشت
  • افتتاحیه عجیب چند آپارتمان در کره شمالی با آتش بازی و آکروبات هوایی (فیلم)
  • خسارت ۵ هزار میلیاردی به بخش کشاورزی کنارک براثر بارندگی دو روز اخیر
  • پیام وزیر اطلاعات درباره حمله سپاه به اسرائیل
  • نامه عجیب خروج ایران از شورای بین‌المللی موزه‌ها؛ اشتباه بزرگ؟