Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-18@18:26:22 GMT

امنیت اسراییل در گروی حل مناقشه با فلسطین است

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۳۶۷۵۹

جرد کوشنر، داماد و مشاور «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا بامداد جمعه (به وقت تهران) گفت امنیت اسرائیل در دراز مدت در گروه حل مناقشه با فلسطین است.

این مقام آمریکایی که در اندیشکده «واشنگتن برای سیاست‌های خاور نزدیک» حضور داشت گفت: «امنیت اسرائیل برای آمریکا و دونالد ترامپ بسیار مهم است. امنیت اسرائیل در درازمدت مستلزم حل مسئله [سازش با] فلسطین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

کوشنر درباره طرح خودش برای ایجاد سازش میان اسرائیل و فلسطین که به «معامله قرن» معروف شده گفت: «چیزی که ما تدوین کرده‌ایم یک سند عملیاتی و عمیق است که نشان می‌دهد ما فکر می‌کنیم [سازش میان اسرائیل و فلسطین] ممکن است و اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها چطور می‌توانند با یکدیگر زندگی کنند.»

وی گفت: «ما می‌خواهیم زندگی مردم فلسطین بهتر شود، امنیت اسرائیل بیشتر تقویت شود و دو طرف راهی برای با هم بودن و کاستن از اختلافات پیدا کنند.»

معامله قرن یا توافق نهایی، طرحی به پیشنهاد دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی و حمایت عربستان، برای پایان منازعه اسرائیل با فلسطین و مقدمه‌ای برای عادی‌سازی روابط عربی اسرائیلی است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: فلسطین آمریکا و رژیم صهیونیستی فلسطین کوشنر اسرائيل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۶۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسراییل در حال از دست دادن وزن استراتژیک خود در جهان است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، «محمد الهندی»، معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی در سخنانی گفته است که وزن استراتژیک اسرائیل در همه سطوح شروع به کاهش کرده و توازن قوا در جهان در حال تغییر است، آمریکا در بهترین حالت خود نیست و اسرائیل نمی‌تواند بر منطقه مسلط شود.

به گفته الهندی، امروز قوانین جدیدی وجود دارد و پاسخ ایران هشدار اولیه به اسرائیل در منطقه است.

عضوارشد جنبش جهاد اسلامی همچنین افزود: جنایات اسرائیل در غزه و فلسطین توسط غرب پوشش داده می‌شود و غرب در آن مشارکت دارد، اما مرحله جدیدی در حال شکل گیری است که نیاز به محاسبه مجدد دارد.

الهندی خطاب به المیادین افزود: آمریکا خواهان جنگ منطقه‌ای نیست، به ویژه در این سال انتخابات. غزه هم دردناک‌ترین منطقه برای «اسرائیل» است و وجهه و آبروی آن را از بین برده است، زیرا جنگ غزه رویارویی اسرائیل با گروه‌هایی است که با وجود محاصره، سلاح‌های خود را می‌سازند.

الهندی همچنین گفت: نتانیاهو می‌خواهد منطقه را به جنگ بکشاند، اما او از پاسخ قاطعانه‌ای صحبت می‌کند که منجر به جنگ منطقه‌ای نمی‌شود، پس چگونه این کار انجام می‌شود؟

درباره اسرای اسرائیلی در غزه نیز، الهندی گفت: آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها می‌خواهند اسرا را با کمترین قیمت پس بگیرند، اما مسئله اسرا برگ برنده‌ای است که در دست ماست. مقاومت پاسخ خود را ارائه کرده است و موضع آن روشن است. عقب نشینی اسرائیل ضروری است و می‌تواند تدریجی و یک آتش بس تدریجی باشد. «اسرائیل» به دلیل شکست میدانی مجبور به پرداخت بهای این معامله است. اکنون زمان بیشتری داریم تا «اسرائیل» بفهمد باید بهای آن را بپردازد.

الهندی درباره تنش اخیر در منطقه نیز گفت: بازدارندگی اسرائیل حتی قبل از حمله ایران پایان یافته بود و اکنون اسرائیل با یک معضل واقعی مواجه و گزینه‌های آن محدود است. وجهه اسرائیل و وزن استراتژیک آن ضعیف شده است و بسیاری از کشورها پس از پایان جنگ در محاسبات خود تجدید نظر خواهند کرد.

همچنین به تازگی روزنامه صهیونیستی هاآرتص در گزارشی با اشاره به تعمیق انزوای بین المللی رژیم صهیونیستی هشدار داد که همکاری با آمریکا و دیگر متحدان این رژیم در صورت عدم تغییر سیاست‌های کابینه اسرائیل امکان‌پذیر نخواهد بود و این روند چهره تل‌آویو را در دنیا مخدوش می‌کند.

این گزارش با اشاره به اینکه رژیم اشغالگر در یک انزوای بین‌المللی به سر می‌برد، تاکید کرد که این انزوا، در صورتی که اسرائیل سیاست‌های خود را به صورت ریشه‌ای تغییر ندهد، به پایان نخواهد رسید.

عوزی برعام وزیر اسبق امور داخلی و عضو سابق کنیست رژیم صهیونیستی در مقاله خود در این روزنامه به همکاری آمریکا و متحدان این رژیم با تل‌آویو اشاره و تاکید کرد که این همکاری دائمی نیست و تنها در مواقع بحران ایجاد می‌شود. اسرائیل نمی‌تواند خود را فریب داده و تصور کند که همیشه می‌تواند روی این همکاری‌ها حساب کند، اسرائیل به سرعت در حال از دست دادن اعتبار بین‌المللی خود در جهان است.

هاآرتص به تحریم‌های بین المللی عربی علیه رژیم صهیونیستی اشاره و تاکید کرد که این موضوع باعث شده بسیاری از شرکت‌های مهم بین‌المللی روابط خود با تل‌آویو را قطع کنند.

کد خبر 6080468

دیگر خبرها

  • نماینده روسیه از عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل حمایت کرد
  • نماینده روسیه در شورای امنیت : آمریکا با هر قطعنامه آتش بس در غزه مخالفت کرده است
  • ایران پاسخ اتهامات آمریکا اتحادیه اروپا و گروه 7 پس از تنبیه اسرائیل را داد/ سخنگوی وزارت خارجه: تا زمانی که اراده‌ای برای توقف جنایات رژیم اسرائیل و نقض فاحش مقررات بین‌المللی توسط صهیونیست‌ها نباشد، چشم انداز روشنی در مسیر صلح پایدار متصور نیست
  • گاف جدید بایدن: به اسراییل گفتم به «حیفا» حمله نکنید+ فیلم
  • گاف جدید بایدن: به اسراییل گفتم به «حیفا» حمله نکند+ فیلم
  • افشای دسیسه‌چینی آمریکا علیه عضویت فلسطین در سازمان ملل
  • مواضع متناقض آمریکا در باره عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل
  • عضویت کامل فلسطین در شورای امنیت به رای گذاشته می‌شود
  • اسراییل در حال از دست دادن وزن استراتژیک خود در جهان است
  • واشنگتن: ما به دنبال ممانعت از گسترش مناقشه در منطقه هستیم