Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-19@11:16:00 GMT

کسی به فکر دوران پیری دهه شصتی‌ها هست؟

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۳۶۷۹۱

کسی به فکر دوران پیری دهه شصتی‌ها هست؟

مدیرکل بهزیستی البرز گفت: تا ۳۰ سال آینده از هر سه نفر از جمعیت کشور یک نفر سالمند خواهد بود.

اسدالله حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: طی ۳۰ سال آینده بیش از ۳۰ درصد جمعیت ایران را افراد بالای ۶۰ سال تشکیل خواهند داد و این به آن معناست که از هر سه نفر یک نفر سالمند خواهد بود.

وی ادامه داد: بر این اساس برای اینکه این مساله به چالش تبدیل نشود باید برنامه‌ریزی داشته باشیم چون همین حالا هم وضعیت سالمندی در کشور خوب نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حیدری افزود: متأسفانه امکانات اجتماعی و برنامه مدونی برای سالمندان وجود ندارد و ما باید به دنبال راهکار برای ایجاد شرایط مناسب زندگی برای آنان باشیم.

این مسئول خاطر نشان کرد: هر چند ۱۰ درصد جمعیت جامعه را سالمندان تشکیل می‌دهند ولی این آمار در البرز کمتر است و بر این اساس می‌توان گفت البرز جزو استان‌های جوان است. بر اساس سرشماری صورت گرفته در سال ۹۵ جمعیت البرز دو میلیون و ۷۱۲ نفر تخمین زده شده که ۲۴۱ هزار و ۷۷۵ نفر سالمند ۶۰ سال به بالا هستند.

حیدری با اشاره به وضعیت امید به زندگی در البرز گفت: امید به زندگی در استان برای مردان ۷۴.۴ و برای زنان ۷۸ سال است.

مدیرکل بهزیستی البرز با اشاره به پیر و جوان‌ترین شهرستان‌های استان افزود: ۱۸ درصد جمعیت طالقان و ۴.۳ درصد اشتهارد پیر هستند و با این اوصاف باید گفت طالقان پیرترین و اشتهارد جوان‌ترین شهرستان‌های استان هستند.

وی اضافه کرد: سیاست سازمان بهزیستی به عنوان دبیرخانه شورای سالمندی، بر مبنای نگه داشتن سالمند در منزل است که باعث استحکام خانواده می‌شود.

حیدری اضافه کرد: تکریم سالمند هم به لحاظ فرهنگی و هم مذهبی توصیه شده و ما نیز تمام تلاشمان بر این است که خدمات سالمندان را به منزل ببریم تا اینکه مقیم در مراکز نگهداری از سالمندان شوند. در حال حاضر سه هزار و ۲۵۰ سالمند تحت پوشش بهزیستی هستند که هزار و ۲۶۰ نفر از خدمات مراکز روزانه و شبانه روزی این نهاد برخوردار هستند.

وی با اشاره به نبود خانه امید در استان افزود: خانه‌های امید مراکزی فرهنگی و اجرایی برای انجام امورات مربوط به سالمندان هستند. خانه‌های امید به عنوان پاتوقی برای شهروندان تلقی می‌شوند و باید با تخصیص اعتبار و امکانات مناسب، شرایط راه‌اندازی آنها فراهم شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سالمندي منطقه البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۶۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتفاق بی‎‌سابقه برای پیام نیازمند

گزارش "ورزش‌سه"، نیازمند از ابتدای لیگ هجدهم بود که دوران جدیدی را در مسیر حرفه‌ای خود با پیوستن به سپاهان آغاز کرد؛ انتقالی که خلا و نقطه ضعف بزرگ طلایی‌پوشان اصفهانی طی لیگ‌های شانزدهم و هفدهم را پر کرد و او در دومین سال حضورش موفق شد با عبور از نام‌های بزرگی بیشترین دقایق گل نخوردن در تاریخ فوتبال ایران را به نام خودش بزند.

اما یکی از نکات قابل توجه درباره پیام نیازمند طی دوران حضورش در سپاهان این است که این سنگربان ملی‌پوش تا پیش از مصاف با گل‌گهر سیرجان هیچ مسابقه‌ای را به دلیل محرومیت یا مصدومیت از دست نداده بود، اما در مصاف با گل‌گهر اتفاق ناراحت کننده‌ای برای سنگربان ملی پوش سپاهان رخ داد. پیام نیازمند در نیمه اول برخوردی با بازیکنان حریف داشت که سبب آسیب دیدگی مچ پای او شد و به همین دلیل برای اولین مرتبه به دلیل مصدومیت در دوران حضورش در سپاهان مجبور به ترک زمین شد.

نیازمند که یکی از دعوت شده‌ها به تیم ملی هم هست، امروز قرار است بررسی‌های دقیق را روی مچ پای خود انجام بدهد و سپس درباره حضور یا عدم حضور او در اردوی تیم ملی برای دو بازی با ترکمنستان تصمیم گرفته می‌شود.

دیگر خبرها

  • کلاهبرداران به آلزایمری‌ها رحم نمی‌کنند | از آدم‌ربایی بیماران تا کش رفتن از حساب بانکی آنها
  • اتفاق بی‎‌سابقه برای پیام نیازمند
  • هوش مصنوعی تا ۵ سال آینده روند پیری را معکوس می‌کند!
  • هوش مصنوعی تا سال ۲۰۲۹ روند پیری را معکوس خواهد کرد
  • ماجرای لقب هالیوود-راک در WWE چیست؟
  • فیلم| ابطحی خطاب به آقای ‎صدیقی: رابین هود دوران بوده جاعل!
  • (ویدئو) ابطحی خطاب به آقای ‎صدیقی: رابین هود دوران بوده جاعل!
  • نظر شهید صیادشیرازی راجع به ارتش دوران شاهنشاهی + فیلم
  • پوتین در اروپا پیش می‌رود و ترامپ به او می‌گوید هر کاری که می‌خواهی بکن!| بایدن: او بیش از حد سالمند و فاقد سلامت روانی برای ریاست جمهوری است
  • تغذیه سالم با داشتن مغز سالم مرتبط است