Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-19@10:34:31 GMT

استعفای جمعی اعضای حزب راست از دولت ائتلافی اتریش

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۳۶۸۵۶

استعفای جمعی اعضای حزب راست از دولت ائتلافی اتریش

در حالی که صدراعظم اتریش پیش‌تر گفته بود که در صدد برکناری وزیر کشور است، حزب راست‌گرای «آزادی اتریش» در واکنش اعلام کرد که تمامی اعضای این حزب از دولت ائتلافی کناره‌گیری می‌کنند.

به گزارش ایسنا، سباستین کورتس، صدراعظم اتریش گفت که در صدد برکناری هربرت کیکل، وزیر کشور و از اعضای حزب راست‌گرای «آزادی اتریش» است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساعاتی بعد حزب راست‌گرای «آزادی اتریش» در واکنش اعلام کرد که تمامی اعضای این حزب از دولت ائتلافی کناره‌گیری می‌کنند.

به دنبال رسوایی و انتشار یک ویدئوی جنجالی رهبر حزب «آزادی اتریش» و معاون صدر اعظم اتریش، وی اواخر هفته گذشته استعفا کرد.

به گزارش آسوشیتدپرس، قرار بود سباستین کورتس به رئیس‌جمهوری این کشور پیشنهاد کند که هربرت کیکل از دولت ائتلافی برکنار شود.

سباستین کورتس که در سال ۲۰۱۷ با کمک حزب راست‌گرا «آزادی اتریش» توانست دولت ائتلافی تشکیل دهد، اکنون می‌گوید، خواهان شفافیت در خصوص پرونده فساد رهبر حزب «آزادی اتریش» است.

صدر اعظم اتریش گفته است: کاملاً مطمئن هستم آنچه که اکنون لازم است، شفافیت کامل و تحقیقاتی کاملاً بی‌طرف است.

سباستین کورتس بر ضرورت ثبات در کشورش تاکید کرد و گفت که حزب «آزادی اتریش» از دولت ائتلافی کنار می‌رود و تا برگزاری انتخابات در ماه سپتامبر پست‌های خالی در دولت توسط مقام‌های اداری و تکنوکرات اداره خواهند شد.

رسوایی تازه در اتریش با انتشار ویدئوی گفت‌وگوی کریستیان اشتراخه، معاون صدراعظم و رهبر حزب «آزادی اتریش» با یک سرمایه‌دار روسی آغاز شد. او دو سال پیش در سفری به اسپانیا به یک زن «سرمایه‌دار» روسی وعده داد با خرید سهام روزنامه اتریشی «کرونن تسایتونگ» و اخراج چند روزنامه‌نگار مشخص و تعیین سردبیری که از انتقاد از حزب «آزادی» دست بکشد، قراردادهای پرسود دولتی اتریش را به این فرد روسی بدهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اتريش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۶۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتریش تا سال ۲۰۲۷ واردات گاز روسیه را ادامه می‌دهد

وزیر خارجه اتریش طی اظهاراتی اعلام کرد که دولت این کشور زمان توقف کامل واردات گاز روسیه را سال ۲۰۲۷ تعیین کرده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری تاس، الکساندر شالنبرگ، وزیر خارجه اتریش در کنفرانس مطبوعاتی با آنتونی بلینکن، همتای آمریکایی خود اعلام کرد که دولت اتریش زمان توقف کامل واردات گاز روسیه را سال 2027 تعیین کرده است.

شالنبرگ گفت: هدف دولت اتریش این است که تا سال 2027، (این کشور) به طور 100 درصد از گاز روسیه مستقل شود.

پیش از این، لئونور گیوسلر، وزیر محیط زیست و انرژی اتریش گفته بود که وین باید راهی برای خروج از توافقنامه‌های مربوط به عرضه گاز روسیه که توسط شرکت اوام‌وی OMV منعقد شده است، آماده کند.

اتحادیه اروپا نمی‌تواند واردات گاز روسیه را متوقف کندصادرات گاز روسیه به چین رکورد زد

این شرکت در گفتگو با خبرگزاری تاس اعلام کرد که در صورت لزوم آماده است تا گاز مشتریان خود را در اتریش با گازی تامین کند که 100٪ از روسیه نیست، اما برای کنار گذاشتن کامل گاز روسیه، ابتدا باید یک چارچوب نظارتی مناسب ایجاد شود.

بر اساس گزارش وزارت محیط زیست و انرژی اتریش، سهم گاز طبیعی روسیه از "موجودی انرژی" این کشور در دسامبر 2023 به 98 درصد رسید که از زمان آغاز جنگ اوکراین بیشترین میزان ثبت شده محسوب می‌شود. در فوریه 2022، این رقم 79٪ بود.

در ژوئن 2018، توافقنامه‌ای برای تمدید قرارداد موجود بین شرکت صادرات گازپروم و شرکت اوام‌وی برای تامین گاز طبیعی روسیه به اتریش تا سال 2040 امضا شد.

این قرارداد تا سال 2028 معتبر بود و بر اساس اصل "بگیر یا پرداخت کن" take-or-pay، به این معنی که شرکت اوام‌وی موظف به انتقال پول است حتی اگر واقعاً گاز وارداتی را تحویل نگیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رئیسی: اعضای دولت به دستاورد‌های فعلی اکتفا نکنند
  • رئیسی: اعضای دولت به دستاوردهای فعلی اکتفا نکرده و تلاش خود را مضاعف کنند
  • رئیسی: اعضای دولت به دستاورد‌های فعلی اکتفا نکرده و تلاش خود را مضاعف کنند
  • گزارش اعضای تیم اقتصادی از اقدامات و دستاورد‌های یکساله دولت/ دکتر رئیسی: اعضای دولت به دستاورد‌های فعلی اکتفا نکرده و تلاش خود را مضاعف کنند
  • گزارش اعضای تیم اقتصادی از اقدامات و دستاوردهای یکساله دولت/ رئیسی: اعضای دولت به دستاوردهای فعلی اکتفا نکرده و تلاش خود را مضاعف کنند
  • تشدید اختلافات در صفوف صهیونیست‌ها پس از «طوفان‌الاقصی»
  • درخواست محدود شدن حق اعتصاب از طرف حزب دولتی آلمان
  • اتریش تا سال ۲۰۲۷ واردات گاز روسیه را ادامه می‌دهد
  • اکثر شهروندان آلمانی هیچ نقطه قوتی در دولت ائتلافی نمی‌بینند
  • برگزاری مراسم باشکوه نوروز در وین