Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد نظری مجری تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار برنا، اظهار داشت: به عنوان یک مجری که حدود 24 سال است در این حرفه مشغول به کار هستم با تمام احترامی که به سلبریتی‌ها قائلم باید پذیرفت که آن‌ها جایگاه خود را دارند و تخصصشان به حرفه دیگری مربوط می‌شود و کار اجرا در تلویزیون یک حرفه تخصصی است که هر کسی به دلیل محبوبیت در حوزه‌ای دیگر نباید در جایگاه یک مجری قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نظری خاطرنشان کرد: بارها شاهد بودیم که در یک برنامه زنده مسائلی مطرح می‌شود که مربوط به خط قرمزها است و اتفاقی که می‌تواند منجر به یک اتفاق ناگوار شود با درایت و تبحر یک مجری مدیریت شده و اتفاقی رخ نداده اما بارها شاهد بودیم یک مجری ناتوان در یک بحث حساس کار را به جایی رسانده که برنامه به طور کامل تعطیل شده است.

وی افزود: شاید مردم ندانند که یک مجری نمی‌تواند از خودش روی آنتن حرفی بزند. ما همه حرف‌هایی که می‌زنیم در یک مسیر مشخص قرار دارند و پیش از اینکه آن‌ها را جلوی دوربین به زبان بیاوریم برای مطرح کردنشان مجوز گرفته‌ایم. هیچ جزوه یا کتابی وجود ندارد که به ما خط قرمزها را نشان بدهد، یک مجری براساس تجربه‌ای که دارد خط قرمزها را می‌شناسد و برنامه زنده را مدیریت می‌کند.

این مجری در ادامه اظهار داشت: سلبریتی‌ها برای مجری‌های تلویزیون مشکلی ایجاد نمی‌کنند ولی وقتی شخصی تخصص اجرا در تلویزیون را ندارد در این جایگاه قرار می‌گیرد می‌تواند هویت یک رسانه را از او بگیرد و وقتی این اتفاق رخ دهد تلویزیون باید خیلی هزینه کند تا بتواند هویتی که از دست داده را دوباره بدست آورد. زمانی که در سال 73 یا 74 برای شروع فعالیتم در حرفه اجرا اقدام کردم، افرادی که باید توانایی ما را تأیید می‌کردند با سختگیری بسیاری از افراد را به خاطر بلد نبودن زبان معیار کنار می‌گذاشتند اما امروز سلبریتی ما که برنامه‌ای پر مخاطب را اجرا می‌کند می‌داند زبان معیار چیست؟

مجری برنامه «به خانه برمی‌گردیم» گفت: امروز در انتخاب مجری‌ها شتاب‌زده عمل می‌شود. در برنامه‌های تولیدی که می‌بینید توانایی یک مجری به طول کامل مشخص نمی‌شود. در واقع در برنامه‌های تولیدی وقتی اجرای مجری که معمولاً یک سلبریتی است را می‌بینید، هر صحنه شاید چندین بار ضبط شده تا به کیفیت مورد نظر رسیده، تأیید شده و حال روی آنتن تلویزیون است و با توجه به این مسائل مشخص است که هر شخص تا حدی می‌تواند اجرایی قابل تحمل داشته باشد و نمی‌توان اساس و معیار یک فرد در هنر اجرا را با برنامه‌های تولیدی سنجید.

نظری در ادامه اظهار داشت: در تلویزیون بارها شاهد تصمیمات شتاب‌زده بودیم، حضور سلبریتی‌ها در جایگاه مجری تصمیمی شتاب‌زده بود که حال به همان اندازه شتاب‌زده قصد دارند سلبریتی‌ها را حذف کنند. علاوه بر حضور سلبریتی در جایگاه مجری سوالات بسیاری در برنامه برنامه‌های تلویزیون و مجری‌هایشان وجود دارد. مثلا یکی از سوال‌های مهم این است که آیا درست بود بنیامین بهادری با توجه به جایگاه هنری که دارد در یک برنامه معنوی قبل از افطار حاضر باشد؟

وی افزود: متأسفانه همیشه شاهد تصمیمات شتاب‌زده از سوی مسئولان بوده‌ایم و همچنان این تصمیمات وجود دارد. من موافق حضور افراد در جایگاه واقعی‌شان هستم و به نظر من اگر هر کس در جایگاه خود قرار بگیرد شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنامه های تلویزیونی تلویزیون دوربین رسانه برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۶۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجری اسبق برنامه سینمایی هفت: با زور و تهمت و تهدید فیلمساز نمی‌شوید

به گزارش خبرآنلاین محمود گبرلو منتقد باسابقه و مجری اسبق برنامه سینمایی هفت نوشت : در دوره ای احساس می‌شد نیروهای معتقدتر به اهداف انقلاب اسلامی، می‌توانند با طی دوره‌های آموزشی وارد عرصه فیلمسازی شوند و بر این اساس مورد حمایت جدی قرار گرفتند اما به مرور زمان، تولیداتشان نشان داد اینها، فیلمساز یا سریال‌ ساز نیستند که بتوان به تولیدات شان “اثر هنری” و یا “فیلم ماندگار” نامید بلکه تولیداتی تصویری هستند که فقط، مورد خوشایند عده ای قرار می‌گیرد که نیاز ایدئولوژیک شان برآورده می شود.

نمونه‌اش آقای ابوالقاسم طالبی با “اژده‌های هفت سر “و آقای مسعود ده نمکی با “رستگاری ” است که سریال شان در ماه مبارک رمضان پخش شد.

نمی‌توان از مضمون دینی، انقلابی و متناسب با نیاز جامعه در این سریال ها و مشابهه ان ناراضی بود اما اگر شناختی از فرم و ساختار جذاب فیلم سازی و سریال سازی وجود نداشته باشد، یک شکست و نابودی و به هدر دادن وقت و سرمایه و امکانات و بخصوص تماشاگر ایرانی است که این دو سریال مصداقشان است.

آقای طالبی چند فیلم و سریال ساختند که بجز یک یا دو تای آن، اصلا ساختار درست سینمایی نداشتند. نه در جذب تماشاگر موثر بودند و نه حتی در انتقال مفاهیم ارزشمند و مهم تر اینکه، برهمگان آشکار شده حمایت های پشت پرده جریانات جناحی و یا برخوردهای غیر حرفه ای او، برخی مواقع مدیران را مجبور به حمایت کرده است.

آقای ده نمکی که روزنامه نگار با سابقه ای است و در این عرصه و همچنین آثار مستند موفق بوده با سه گانه اخراجی ها وارد عرصه فیلمسازی شد، هرچند همان ایام انتقاد جدی به فیلم‌هایش بود اما چون احساس می شد میتواند همچون آثار مستندش موفق باشد، مورد حمایت قرار گرفت.

اما بعد از آن، تولیداتش نشان داد در حال افول است تا اینکه در “رستگاری” به اوج ضعف تکنیک و ساختار رسید ، کاملا معلوم شد او نمی‌تواند فیلمساز یا سریال ساز باشد مگر آنکه تحولی در آموزه ها و آموخته های خود ایجاد کند.

سالهای دور فکر میکردند میتوان با نیروهای متعهد و انقلابی، فیلمساز متناسب با این اهداف، تربیت کرد و تجربه هم نشان داد اینکار شدنی است. اما نکته مهم این است که تنها آموزش و تربیت کفایت نمیکند بلکه بضاعت، توانایی فردی و شناخت درست از تاثیرگذاری درام و خلاقیت و نوآوری، نقش کلیدی دارد، چنانکه در این مسیر فیلم های خوبی از برخی فیلمسازان تربیت شده می‌بینیم.

اما آنانکه موفق نبودند نباید عمر خود را به بطالت بگذرانند و تکلیف خودشان را، خودشان باید معلوم کنند، نباید منتظر بمانند تا تماشاگر کنارشان بگذارد.

کسی، فقط با عقیده و ایدئولوژی و یا زور ، تهمت و تهدید نمی‌تواند تحمیل کند که هنرمند و یا فیلمساز است بلکه اثرش باید معرفش باشد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: پوستر سریال «هفت سرِ اژدها» رونمایی شد   رپ خواندن حمید صفت در سریال ماه رمضانی صدا و سیما (فیلم) مجری جدید برنامه سینمایی «هفت» کیست؟ آقای افخمی راحت باش! چیزی که زیاد است پول بیت المال برای دُن‌ کیشوت بازی شماها ...

دیگر خبرها

  • گلایه از اجرا نشدن قانون در سازمان سنجش
  • مجری اسبق برنامه سینمایی هفت: با زور و تهمت و تهدید فیلمساز نمی‌شوید
  • «به افق فلسطین» وایرال می‌شود اما نه به هر قیمتی!/ مخاطب افت نکرد
  • تصاویری از حضور مجری سرشناس در چایخانه حرم امام رضا(ع) و خدمتگزاری به زائران
  • «به افق فلسطین» به عبارتی برنامه جبهه فلسطین بود
  • آخرین تصمیمات درباره افزایش تعطیلات آخر هفته
  • آخرین تصمیمات درباره افزایش تعطیلات آخر هفته | پاسخ ایران به تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا | آخرین وضعیت حقابه هیرمند
  • آخرین تصمیمات درباره افزایش تعطیلات آخر هفته | تقویت همکاری‌های امنیتی ایران و پاکستان از اهداف سفر رئیسی
  • کشت فراسرزمینی منجر به تقویت تولید داخلی و تامین امنیت غذایی می‌شود
  • ماجرای دست زدن یک انگشتی بچه ها در تلویزیون از زبان عمو قناد |‌ ویدئو